{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Natterodende baby...hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Stort emne det her....men jeg er SÅ TRÆT!!!

Har en (tyk) pige på 5 mdr der fra fødsel har spist (MME) hver 3. time ret præcist døgnet rundt.

Hun bliver puttet ved 19-20 tiden og får en stor flaske. Lægger sig pænt til at sove.
Har haft perioder hvor hun sover til 5-6 stykker (fedt tænkte mor!!) Holdt dog igen...
Så har hun senest sovet til 2-4 tiden før hun vil spise. Ganske fint. Men i de sidste 3 uger har hun igen lagt et ekstra måltid ind ved 23-00 tiden. Dvs hv. 3. time igen døgnet rundt!
Spiser således 3 gange om natten og nu er hun altså ved at nå en alder hvor hun har mere brug for at sove sammenhængende end at spise!

Hun har fået grød et par uger, en time før sengetid og så flasken igen inden putning. Men ligegyldigt, hun vågner stadig og vil spise 3-4 timer senere og med det grød hun spiser er det bestemt ikke af sult!!!

Jeg er stædig og bliver ved at give hende sutten, hun er lige stædig og kræver mad! Så vi er begge vågne og rodende i ca 2 timer før hun overgiver sig.

Ja det er enormt trættende at det skal være sådan hver nat, kunne give hende flaske og hun ville falde til ro, men som skrevet er hun alt for tyk så hun har bestemt ikke brug for al den mælk!
Gav hende vand i går men det hjalp ingenting.

Er ved at være ret udkørt træt, påvirker mit forhold til hende om dagen, gider hende næsten ikke og det har jeg det sgu enormt dårligt med. Men jeg er bare træt.....


Håber nogen kan komme med gode input til hjælp.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Natterodende baby...hjælp!!
  • #1   2. feb 2011 Ja tror jeg vil prøve lidt længere med blot vand, så må hun da overgive sig.
    Nok en uges tid jeg har tænkt at hun fa..... ikke skal spise. 2 dage gik det fint, hun tog sutten og prøvede et par gange mere men sov videre. Men så gik hun over til at rode helt vildt og sparke og græde osv og det er så det der holder os vågne.
    Har selvf mest lyst til at give efter og give hende flasken for så sover hun videre... Men hun er jo for tyk og for gammel til spise så tit! Så NEJ!!! SOV TØS!!
    Hun er jo enormt træt om dagen også når hun roder sådan om natten...


  • #2   2. feb 2011 ja forsøgt med vælling, hjælper ikke. Synes tværtimod hun vågnede oftere så det holdt jeg med igen.

    Hun får enten majs, ris eller hirsegrød. Ikke alle dage hun er int. i det, hun er jo også kun lige blevet 5 mdr.
    Men i aftes tog hun stor portion så var ærlig talt slemt skuffet da hun vågnede til midnat og krævede mad igen.



  • #3   2. feb 2011 Hun sover hos os da jeg tænker at skulle rende til den anden ende af huset så mange gange om natten når hun skal spise ikke er særligt tiltalende...
    Har også tænkt om jeg skulle prøve at smide hende ud og se hvordan det går. Måske vi holder hinanden vågne.... hun sover ikke tungt.

    Men tanken om at hun fortsætter sin roden og jeg skal rende hos hende hele natten .....hmm men kan jo være hun stopper.

    Æv vil så gerne sove sammen med baby lidt længere...


  • #4   2. feb 2011 Rikke, var det nattemønstret efter hun kom ind til sig selv? For det er da ok nattemønster.

    Hvad så når hun blev ældre og ikke længere kom ind i jeres seng om morgenen tidligt, ville hun finde sig i det?


  • #5   2. feb 2011 ok måske jeg må prøve det. Jeg synes ellers altid hun har sovet rigtig godt, bortset fra hun ville spise hv. 3 time. Det kunne også bedre accepteres da hun var spæd.
    Men 5 mdr og tyk.... og var beg. at sove bedre, så går det ikke at gå tilbage til spædbarnsstadiet søster lagkage!! :o)

    Nok også fordi jeg forventer at hun sover lige så godt om natten som storebror gjorde.....eller håber!!


  • #6   2. feb 2011 Jamen hvis hun nu er sulten, siden du siger hun er tyk, hvor stor er hun så ? smiley
    Kan jo også bare være hun er ved at ændre på hendes spise og sovetider ?


  • #7   2. feb 2011 hej jeg har en datter som blive 6 mrd og jeg har tit ammer 3-4 om natten men nu er jeg begyndt at give hende vand så nu er jeg nede på 2 gang om natten så måske skulle du prøve det smiley


  • #8   2. feb 2011 hun er 67 cm og vejer 8,5 kg så hun er tyk af at være 5 mdr.

    Det er fint nok hvis hun ændrer sine spisetider men helst ikke til at spise oftere... dvs hun nok spiser 8 gange i døgnet af ca 220 ml, Alt for meget til hende, giver jeg hende mindre er hun utilfreds for ja, hun er sulten.

    Men at spise om natten forstyrrer deres søvn når de skal fordøje....så jeg tænker jo også at hun kan ske selv at skabe den uro i kroppen ved at spise.

    Sgu ikke til at hitte hoved og hale i :o)
    Hun må bare ikke spise så tit når hun bliver så tyk.

    Må prøve igen blot at give hende vand fra et glas. Måske hun er mere tørstig end sulten...? Er din datter holdt med at vågne og bede om at blive ammet efter du blot gav hende vand?


  • #10   2. feb 2011 Tænker altså også at vægten svinger rigtig rigtig meget, min den første pige hun var 6 mdr og vejede 9 kg og min yngste vejer ikke i nærheden af det... Men har aldrig fået afvide at jeg skulle nægte hende mad selv om hun var stor.. Og i dag hvor hun er snart 2 år vejer hun 12 kg og er 94 cm høj... Så det er altså forskelligt .

  • #11   2. feb 2011 Jamen hun er for tyk! Lægen siger det også.
    Synes også selv det er lidt noget sært noget, det var der aldrig snak om med min søn der vejede 10 kg da han var 5 mdr = endnu tykkere!!!!
    Men han var også så tyk at det faktisk var problematisk for ham at bevæge sig og det skal vi helst ikke ud i med hende her også.

    Det er ikke fordi jeg vil nægte hende mad, men hun har altså ikke brug for så store mængder mælk mere og jeg kan jo mærke på hende om dagen at hun ikke får sovet ordentligt om natten.

    Bare en rigtig uheldig cirkel vi er kommet ind i. Det kan jo også være af andre årsager hun vågner om natten, børn tror bare ved ethvert ubehag, at de er sultne. På den måde kan man jo nemt overfodre dem og overse at det kan være andet. Så giver for store mængder mad også mavepine osv osv. Så cirkller det bare derud af.

    Ja prøver at give hende vand i nat og ser hvordan hun tager det i stedet for mælk.


  • #12   2. feb 2011 Nej det er sørme svært med børn der vil spise meget. Jeg prøver med vand eller te. Tak :o)

    Jeg ved godt det regulerer sig at børn er tykke sålænge de er under 4 år. min dreng vejede 12 kg som 9 mdr og det gør han stadig nu og er 2 år.

    Heller ikke fordi hun er problematisk tyk nu, men hvis hun fortsætter sådan som nu, BLIVER hun problematisk tyk så er man jo nødt til at tænke lidt over vanerne og prøve at afhjælpe.


Kommentér på:
Natterodende baby...hjælp!!

Annonce