{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Skoldkopper {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Hvor mange af jeres små poder har haft skoldkopper, og hvor slemt var de medtaget?

Min lille Phillip på 13 måneder har skoldkopper, og ligner løgn. Han startede tirsdag, og har haft høj feber siden onsdag. I dag har han 39,6 og er lidt påvirket. Vil gerne spise og drikke og vil også gerne lege med storebror, men er klart mærket af sin feber. Havde ham til lægen igår og fik tage blodprøve, og ingen infektion og ej heller noget at høre, så han skal "bare" komme sig.

Min bekymring går på, hvor længe de må have så høj feber, og hvor længe det kan stå på?

Gode råd søges....

Hilsner Michele og Phillip 161209


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoldkopper
  • #1   15. jan 2011 kun min den ene har haft det da hun var 1 ca men da var det ik så slemt men min datter på snaart 3 år har ik haft det inu

  • #2   15. jan 2011 Simon døjer også med det, men har dog ikke feber, hans appetit har dog ikke været på det bedste, men det er begyndt at blive bedre.

    Fik det råd, at fylde badekaret med vand, og putte godt med bagepulver i, det tager kløen, tørre hurtigere sårene ud og virker lettere beroligende på huden - og så koster det omkring 7 kr smiley
    Og det har faktisk hjulpet på Simon smiley


    Go beedring med ham smiley


  • #3   15. jan 2011 Lærke har haft det for 2 mdr siden og var hårdt ramt.

    Kopper i øregangene, i munden, hovedbunden, mellem tæerne, mange i hovedet og på resten spedt på kroppen.

    Vi købte et produkt med zinksalve på apoteket som skulle virke kløestillende og speede helingen op. Lærke ville ikke have det på, for hun syntes ikke de kløede, men hun kom og ville have det på når det blev for meget.

    Lærke havde 39 i feber et par aftener og det er meget højt for hende for hendes normal temp er 36,5. Hun fik noget panodil til at slå feberen ´ned med og så ikke ret meget tøj.

    Jeg ved ikke hvor længe de kan klare det men tror du ikke lægen havde sagt noget hvis han var nervøs??
    Giv ham så lidt tøj på som muligt og gerne noget han kan ånde i. Husk at når tøjet gnider mod skoldkopperne er det ikke rart for ham, så de skal være løst.
    Frote ( staves ) er heller ikke rare og sove på når man har kopper, alle de der dimser som stikker op at lagnet er pinefulde ( ligesom at sove på nåle).

    Min lille søster på 23 havde skoldkopper for 4 mdr siden og hun har heldigvis kunne fortælle mig om hendes erfaringer smiley


  • #4   15. jan 2011 tobias har ikke haft det endnu

  • #5   15. jan 2011 begge mine drenge har haft det og vi købte a-derma spray på apoteket og det virkede afkøler og gør at der hurtigt kommer skrope på, man kan også bruge kartoffelmel.

Kommentér på:
Skoldkopper

Annonce