{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Første gangs gravid... Din alder? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er 25 og jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en lille, men min søde kæreste mener at vi ikke behøver have så travlt da vi stadig er ret unge. Jeg er som sagt 25 og han er 28. Vi har været sammen i 2 år, han er ved at starte selvstændig (dog garanteret fast arbejde) og jeg er i gang med udd. som anlægsgartner, jeg er færdig om 2 år. Vi har et kanon godt forhold, og jeg er meget sikker på at vi bliver sammen og han bliver en god far.

Hvor gammel var du da du blev gravid for første gang?

Min kæreste ser sådan på det: Der er ingen grund til at få børn nu, det kan vi sagtens vente med.

Jeg ser sådan på det: Jeg vil gerne have børn mens jeg stadig er ung, da jeg har en idé om at min krop bedst kan klare det nu. Og jeg har lyst til at få barn nu, så hvorfor vente...

Jeg er ikke desperat skruk, slet ikke. Jeg har bare sådan lidt en følelse af, at jeg gerne vil tage mig af vores lille barn. Det er som om jeg mangler en lille i min hverdag... Ved godt at det sikkert lyder mærkeligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs gravid... Din alder?
  • #1   14. jan 2011 jeg var 16 første gang, han var en ups'er, men har aldrig fortrudt .. jeg er nu 21 og venter barn nr. 2 smiley

  • #4   14. jan 2011 jeg er 25 og har fået en dreng i nov.

  • #5   14. jan 2011 Rikke
    Jeg er bestemt motiveret til at tage min uddannelse, så jeg er ikke så bange for at jeg ikke gennemfører den. Jeg har elevplads og uddannelses aftale på plads, så hvis jeg tog et år ud af planen til graviditet og barsel (ved ikke hvor lang tid man tager pause fra job ved graviditet) så vil det ikke gøre den store forskel for mig, ud over at min udd. tager et år mere end planlagt smiley


  • #6   14. jan 2011 Jeg var 27, blev 28 måneden efter jeg fødte.

  • #9   14. jan 2011 Jeg var første gang gravid 19 men mistede barnet i 9+ og jeg er lige fyldt 23 (i dag) og har termin den 23/2 med mit første barn smiley

  • #10   14. jan 2011 Wishful
    Jeg syntes nemlig også at vi har en ret fornuftig alder, og vi har for længst begge fået "rendt hornene" af os smiley
    Min ønsketænkning er, at jeg gerne vil droppe beskyttelsen nu, og så lade tingene gå sin gang. Jeg er også lige stoppet på p-piller (d. 31/12) så der kan også gå op til et år før min krop fungerer normalt igen.


  • #11   14. jan 2011 Jeanette
    Jeg forstår godt hvad du mener med voksen nok smiley
    Jeg syntes bare det føles rigtigt for mig, og det er en følelse der er kommet snigende de sidste par år. Så det er heller ikke en idé jeg lige har fået for nylig smiley


  • #12   14. jan 2011 I har faktisk alle været ret unge, altså gennemsnitlig omkring 22

    (Har lige siddet med lommeregner og regnet mig lidt frem af ren nysgerrighed hi hi)

    Så er der jo ikke noget underligt i at have lyst til at få bebs som 25 årig smiley


  • #14   14. jan 2011 Jeg er 28 og min mand var 36 da vi blev forældre i oktober. Det er første barn for os begge smiley

    /Carina


  • #16   14. jan 2011 jeg var 18 da jeg blev gravid og ja så 19 da jeg fødte, det samme med min mand, det var i 90. vi fik så 1 mere i 93 og sidste skud på stammen i 96, så da vi var 25 havde vi vores 3 dejlige unger..i dag skal vi så være bedsteforældre og min datter er 20 og hendes kæreste gennem 3 år 27

  • #17   14. jan 2011 Jeg var 22 da jeg blev gravid (eller, han blev vist undfanget et par dage før min fødselsdag smiley )
    Jeg synes det lyder fornuftigt at få børn i en ung alder, der er kroppen altså bedst gearet til det!


  • #18   14. jan 2011 21 da jeg fik min datter, og 23 da jeg fik min søn

  • #20   14. jan 2011 17

  • #22   14. jan 2011 Louise
    Hvad har det betydet for dig at du har fået barn midt i din udd? Det er nemlig det eneste negative jeg kan se ved at skulle blive gravid nu, men jeg føler mig nu meget motiveret til at følge min udd. og kan ikke se at det skulle gøre en forskeld at jeg forlænger udd med et år smiley


  • #23   14. jan 2011 jeg var 22 da jeg blev gravid med marcus og jeg har altid sagt at jeg skal være færdig med at få børn nr jeg bliver 30, så det faldt mig naturligt at få barn der, plus min kæreste næsten var endnu mere klar på det end mig, så der var ingen betænkeligheder, og det samme gælder nu hvor vi gerne vil have nummer 2, kim er meget ivrig efter det, jeg glæder mig også men frygter graviditeten...

  • #24   14. jan 2011 Wishful
    Det er også det jeg tænker, at være sikker på at være i gang med noget når man bliver gravid, så har jeg sikret mig selv under barsel og jeg har noget at vende tilbage til bagefter. Og jeg har et rimeligt flexibelt job så jeg er ikke så bange for at de ikke kan undvære mig, eller at jeg ikke kan tage fri en gang imellem når jeg vender tilbage efter barsel.
    Din kommentar giver mig helt modet tilbage, til at tage springet smiley


  • #25   14. jan 2011 Jeg var 17 da jeg blev gravid (18 da jeg fødte) kæresten 16, vi ville virkelig ønske vi havde taget uddannelse først, så den ville jeg helt sikker gøre færdig hvis jeg var dig.

    men kan helt sikkert godt føle dig i det du skriver.


  • #26   14. jan 2011 Ditte
    Jeg misunder dig, at du har en kæreste der er klar og vil stå ved det... Min kæreste mener hele tiden at han lige skal nå at købe hus, bil, skifte job osv. inden han vil tænke i de baner... Det er lidt deprimerende, for han er jo ikke mærket af at få barn mens den ligger i min mave smiley

    Jeg vil gerne nå at få 2 børn inden jeg bliver 30, og det skulle da også kunne lade sig at gøre. Men der må jo også gerne være et par år mellem dem smiley


  • #27   14. jan 2011 21 da jeg blev gravid med første gang

  • #28   14. jan 2011 Sabrina
    Mht. udd før baby, så er jeg træt af at jeg ikke tog en udd mens jeg var yngre. Men dengang gad jeg ikke skolen, og vidste ikke hvad jeg ville lave. Nu har jeg lige fået to 12 taller og er en af de bedste i klassen, og jeg ved hvad jeg vil uddanne mig til og brænder for det. Så min motivation er helt i top smiley Ingen tvivl om, at bebs ville være vigtigere for mig hvis jeg havde én lille. Men mon ikke jeg kan rumme begge dele når jeg har så nemt ved skoledelen i min udd. og praktikdelen er heller ikke voldsomt krævende af mig smiley


  • #29   14. jan 2011 jeg var 16år da jeg fik den første og 24år da jeg fik nr2

  • #31   14. jan 2011 Wishful
    Spot on! Det er næsten samme situation som min, jeg er sikret i 2 år frem som elev. Den sikkerhed tror jeg ikke at jeg finder på andre måder, og det betyder jo, at jeg netop, som du skriver, har fået barn når jeg derefter søger job. For jeg kan godt se problematikken der desværre tit er, hvis man er 27 og ingen børn har og søger job. Og skoledelen vil være nemmere end praktikdelen at få til at passe sammen med graviditet smiley Jeg tror nok lige der er en her der skal snakke baby med en vis herre ganske snart hi hi...


  • #32   14. jan 2011 jeg var 21 næsten 22 da jeg blev gravid første gang

  • #34   14. jan 2011 jeg var 23 med den første og 24 med nr 2

  • #35   14. jan 2011 Jeg var 23 år første gang og henholdsvis 25, 29 og 31 år det tre næste gange:0)

  • #36   14. jan 2011 Jeg var 22 og fødte som 22 årige

  • #40   14. jan 2011 jeg var klar til børn da jeg var 21 men min mand var ikk færdig med og løbede hornene af sig så jeg ventede da vi så skulle igang kunne vi ikk så vi brugte flere år på undersøgelser og vente tid på sygehuset og efter 4 år lykkes det os så endelig og blive gravide så nu har vi en alder på 25 og 26 og venter os til juni ..

    nu som du skriver at du under udd så ville jeg nok osse vente på den anden siden vis det var mig så tro jeg ikk jeg kunne vente hihi men vi har osse haft svært ved og få barnet det slipper i måske for nogen blir jo gravid bare ved tanken om sex hi nogen gør ikk hi


  • #41   14. jan 2011 Jeg var 20 da jeg blev gravid, fødte som 21, bliver 22 her til marts smiley

  • #42   14. jan 2011 Jeg var 21 og min mand 24 da vi fik den første.. Blir 24 i april, og håber vi snart skal ha en mere.. smiley

  • #43   14. jan 2011 Jeg var 18 år da jeg blev gravid og nåede så at blive 19 inden jeg fødte , første gang smiley

  • #44   14. jan 2011 Ts- selvfølgelig ville du kunne det. siger bare hvad jeg ville gøre hvis jeg havde stået i dine sko smiley Man kan helt sikkert godt følge dig. Har selv en kæreste som syntes vi godt kan vente 10år med at få den næste, men det jeg altså bare ikke ening i. Jeg skal være færdig med ar få børn når jeg er 30år (er 21 nu, 22 til august) og vi vil gerne have et par stykker til.

  • #45   14. jan 2011 19

  • #46   14. jan 2011 jeg var 21 første gang 23 anden gang og 24 tredje gang

  • #47   14. jan 2011 jeg var 17 da jeg fik den første, 24 da jeg fik nummer 2 og har lige fået nummer 3 og er 27 :o)

  • #48   14. jan 2011 jeg var 23 (næsten 24) ved min dejlige prins og venter mig igen og er 26 smiley

  • #49   14. jan 2011 Jeg er 25 og min kæreste er 27. Vi har været sammen i næsten 8 år. Hvis jeg var dig, så ville jeg vente til jeg have afsluttet min uddannelse!

  • #51   14. jan 2011 Jeg var 24 da jeg blev gravid og 25 da hun kom til verden. Jeg ville vente med at blive gravid til udd var færdig hvis jeg var dig.

  • #52   14. jan 2011 jeg var lige fykdt 19 da jeg blev gravid første gang - for at være præcis 19 år og 4 måneder :o), (havde kendt min mand siden jeg vra 17) vi mistede desværre i uge 9 men blev hurtigt gravid igen og fødte min dejlige søn da jeg var 20 år + 5 måneder ;o)

    jeg blev gravid med nummer 2 et par måneder inden min 22 års fødselsdag og fødte min dejlige datter i marts sidste år da jeg var 22 år og 7 måneder ;o)


  • #53   15. jan 2011 Jeg var gravid med den første som 27 årig og fødte kort inden jeg blev 28. Vi havde været sammen 10 år forinden, men synes først tiden var til baby der.
    Alderen som førstegangsfødende er nok relativt lavt herinde på bg - men ser du på det generelt, så tror jeg nok at gennemsnitsalderen ligger på 28-30 år nu - har den ihvertfald gjort for nogle år siden.
    Men bare man er enig om hvornår det skal være - så er alderen jo fin for jer:)


  • #54   15. jan 2011 Wishful
    Han blev bestemt ikke sur smiley Men han var heller ikke enig med mig, han har vist ikke rigtig lyst til at lave bebs lige foreløblig... Det gør mig ret ked af det, ved ikke rigtig hvorfor, for der vil ikke ske noget ved at vente et år eller to. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at droppe gummiet og så tage tingene som de kommer, bliver jeg gravid nu så bliver jeg overlykkelig og bliver jeg gravid om et år vil jeg da blive ligeså overlykkelig... Jeg ville bare ønske han havde det på samme måde...


  • #55   15. jan 2011 Louise
    Jeg kan godt se hvad du mener med at der både er fordele og ulemper ved at få barn midt i udd. Og det er helt klart også med i mine overvejelser. Og der er også fordele og ulemper ved at vente med at få barn til jeg er færdig med udd... Så jeg er helt på bar bund...

    Enten skal jeg presse min kæreste, hvilket jeg bestemt ikke har lyst til, da jeg mener at vi begge skal have lyst til det. Ellers skal jeg prøve at slippe tanken om lille det næste stykke tid, og det bliver virkelig svært. Jeg ser bare børn og gravide mennesker overalt smiley


  • #56   15. jan 2011 Jeg var 21 da jeg blev gravid og 22 da jeg fødte smiley Min kæreste er 28 smiley

  • #57   15. jan 2011 Eva
    Det er lige præcis også sådan jeg har det, min kæreste har fået sin udd. og er i fuld gang med at starte selvstændig, han er dog garanteret arbejde da han skal arbejde for et større firma, og her vil han tjene rigtig gode penge. Så økonimien er jeg ikke så bange for, jeg tjener ikke den store løn da jeg er elev, men jeg er voksenelev så min løn svarer til mindstelønnen og det kan jeg godt få til at hænge sammen. Når alt det er på plads, så kan jeg ikke se at det ville være en større ulempe at jeg tager på job (elevplads) end at jeg passede et alm job. Jeg har jo 37 timer uanset hvad smiley


  • #59   15. jan 2011 hippo
    Ja, der er jo ingen der ved hvor hurtige vi er til at blive gravide. Og oven i det, så har jeg været på p-piller i 8 år, og jeg læste et sted, at det kan op til et helt år før ens krop er sig selv igen efter brug af p-piller... Så det er da med at komme i gang, syntes jeg jo smiley Men jeg er efterhånden også ved at være temmelig skruk hi hi...


  • #60   15. jan 2011 Sandie
    Ja, jeg mener at have hørt at en kvindes krop bedst kan bære en graviditet når hun er midt i 20'erne og da jeg er 25, så skulle jeg da mene at jeg rammer lige i midt 20'erne smiley


  • #61   15. jan 2011 ENIG med din kæreste.
    - Jeg var 31, da jeg blev gravid første gang og det var ganske bevidst idet min mor var meget ung da hun fik mig


  • #62   15. jan 2011 MN
    Jeg har tænkt på, om det bare er bg der har en temmelig lav gennemsnitsalder for førstegangs mødre... Jeg har prøvet at søge på nogle tal for førstegangsfødende på google, men jeg finder kun gamle tal fra 2008. Nu er det ikke fordi det betyder alverden for mig at følge gennemsnitsalderen for førstegangsfødende. Men min søde kæreste har lidt en tendens til gerne at ville følge "normen" og så tænkte jeg, at det måske kunne vise ham, at der ikke er noget unormalt i at ønske en graviditet nu... Ved godt at det lyder lidt mærkeligt, men mænd har nogle gange en underlig måde at opfatte tingene på smiley


  • #63   15. jan 2011 mamasita
    Syntes du også at det er for tidligt at få børn for os, når jeg er 25 og han er 28? Og vi begge har styr på vores liv, har et virkeligt godt forhold, og har været sammen i 2 år.

    Det betyder ikke alt for mig at blive gravid nu, min kæreste betyder mere for mig. Så selvfølgelig er det en beslutning vi skal tage sammen, jeg bruger bg som en slags rådgivning. Jeg syntes det er rart at høre andres meninger, så kan jeg jo altid vælge om jeg vil lytte eller ignorere andres meninger smiley


Kommentér på:
Første gangs gravid... Din alder?

Annonce