{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Taktik ift potten {{forumTopicSubject}}

Min datter er 1½ år gammel og igår fandt jeg potten frem for første gang...

Hun satte sig gladeligt på den og vi sad lidt tid på badeværelset og læste bøger. Da hun så rejser sig op har hun sørme (til vores begges store overraskelse) lavet stort smiley

Jeg siger glad: "Se Simone, du har lavet pøller i potten! Hvor er du dygtig! Det skal vi fortælle far, når han kommer hjem!"

Simone kigger meget forskrækket ned i potten og ser meget forvirret ud, som om hun tænkte "AD, hvordan pokker er det endt dernede!!!!"

Siden har jeg spurgt hende 2 gange om hun vil ud og sidde på potten. Hun nikker glad og går med derud, men når så bukserne og bleen kommer af vil hun overhovedet ikke høre tale om det! Og det er jo så også helt fint, så læser vi bare bøgerne alligevel og går ind og får en ny ble på...

Skal jeg blive ved med at spørge hende? Eller skal jeg bare lade det vente noget tid?

Hvornår begyndte jeres børn med potten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taktik ift potten
  • #1   11. jan 2011 Ja, ved godt det er tidligt smiley

    Bleskiftene er bare et HELVEDE, så man kunne jo altid håbe smiley Og så har hun et par gange selv kommet med en ble, hvor vi ikke havde opdaget, at hun havde lavet i bleen!

    Tror jeg lader den stå fremme og så kan man jo håbe at hun selv får lyst til at prøve igen...


  • #2   11. jan 2011 min datter på 22 mdr har de sidste 2-3 mdr ville på potte hver gang vi tager bleen af hende eller vi andre er derude.. kan slet ikke få hende med ind i stuen igen hvis hun ikke får lov til at komme på potte først, tørre sig og så vaske fingre inden den nye ble kommer på.. nogen gange laver hun noget andre gange ikke. men hun bliver så stolt når hun gør..

  • #3   11. jan 2011 Johanne var 10 mdr da hun begyndte, men ville så pludseligt ikke fra hun var ca 15 mdr til lige inden hun blev 2 i okt. Nu laver hun puha og tisser på potten... Hun tisser hver morgen og somregl også til aften men kan ikke koncentere sig i DP så der sidder hun bare og leger...

  • #4   11. jan 2011 OK! Jeg kan fornemme at vi er ikke aaalt for tidligt ude så smiley

  • #5   11. jan 2011 Nej nej slet ikke vi begyndte bare for sjov at sætte hende der.... Bare de synes det er sjovt og hyggeligt.... og man ikke tvinger eller presse dem til det...

  • #8   11. jan 2011 Vi har slet ikke brugt potte herhjemme smiley
    Vi har brugt det der lille børnebræt til toilettet, og Emily var renlig som 2 årig smiley

    Syntes det er besværligt med potten (og klamt), så derfor er den anden måde nemmere for os smiley


  • #10   11. jan 2011 Er heller ikke vild med potten, jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal få lorten ud af potten smiley hehe griner næsten af mig selv hver gang hun har lavet stort... Men hun er monster bange for at sidde på toilettet selv om vi har det der lille fine bræt... Hun græder og klamre sig fast til mig... Så det duer ikke endnu... Potten er dog bedre end bleen....

    Linda: vil da håbe at alle tømmer den hvergang!!!!


  • #11   12. jan 2011 Vi har lige fået en piece i vuggestuen, at det er som 1½ -2 år at de bliver bevist om at "når det mærkes sådan her, så kommer det her"

    Drenge er normalt også lidt senere til at blive renlig end piger..

    Min nevø var dog renlig som 3½ årige fordi han fik forhudsbetændelse og derfor ikke ville gå med ble (forståeligt nok)


Kommentér på:
Taktik ift potten

Annonce