{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Hysteri / trodsalder {{forumTopicSubject}}

Ida blev storesøster for 4 uger siden, hun er selv kun 15 måneder gammel.

Inden for den sidste uge har vi oplevet at hun vender på en mønt, fra at være glad, bliver hun total hys.
Hun kaster sig på gulvet og græder uhæmmet. Ligeledes slår hun om sig, på os, ting i nærheden og sig selv.

Det kommer ud af det blå......og jeg bliver næsten bange for hende.

Er det trodsalderen der kommer tidligt....eller er det mon bare tilvænning af at lillebror er kommet????

Jeg synes at vi er gode til at give hende opmærksomhed, tage hende med når vi laver ting med lillebror og kun have tid med hende....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hysteri / trodsalder
  • #1   17. okt 2010 Vores datter er 14 mdr, og hun får også nogle hysteri ture. Det kommer mest hvis ikke hun får den opmærksomhed hun føler for, eller hvis hun ikke får sin vilje.

    Hun smider sig også på gulvet og græder helt uhæmmet, dog går det hurtigt over igen, i de fleste tilfælde.

    Så vidt jeg forstod på vores sundhedsplejeske sidst vi snakkede med hende, så er det normal adfærd, det er fordi de er ved at udvikle deres personlighed.


  • #2   17. okt 2010 Nej tror ikke det er trods alder, det er alt for tidligt. Det er helt normalt i den alder. De er ved at udvikle deres personlighed og vilje og egne meninger.

    Sådan nogle ture har vi også her. Specielt hvis der er noget der ikke går hurtigt nok.
    Jeg stod og lavede mad tidlgiere og det måtte jeg åbent bart bare ikke. Hun kastede sig ned på alle 4 og opførte sig som en vild hest mens hun blev hysterisk.

    Det er vist helt normalt..


  • #3   17. okt 2010 Det tror er meget normalt... det gjorde vores datter også meget og gøre det stadig og især når hun ikke får sin vilje...hun er næsten også blevet storesøster...har snakket med en adfærdskonsulent og hun siger at det er den eneste måde de kan udtrykke de er gale/ked af det...

  • #4   17. okt 2010 det er bare en periode i skal igennem.. trods alderen kommer senere..
    mindreng er 2½ og han er rigtig kommet i trods alderen nu.. puha man skal ha tålmodighed!! Her er de ord der blir brugt mest : MOAR?!?!?! og NEJ!...og det er hele dagen de 2 ord kører.. især nej!..og så stejler han fuldstændig hvis det ik lige går efter hans hovede når vi er på gåtur og råber og skriger at jeg skal stoppe osv.
    blir der sagt nej, gør han tingene alligevel..og igen.. så nu blir der brugt time-out og det virker da nogle gange..men hold da fast jeg glæder mig til han er ovre den her alder..men det er nu også sjovt for han lærer meget lige nu, især med sit sprog, nye ord og sætninger hver dag, så det spiller nok også lidt ind..


  • #5   17. okt 2010 Jeg tror også det er helt normalt, men husk at det er meget vigtitg at være forstående ovefor barnets følelser og hjælpe det til at falde til ro. Grunden til deres "hysteri" er at de får voldsomme følelser som de ikke selv kan kontrollere. Derfor er det vigtig at vi hjælper dem, så de lærer selv at styre det med tiden, og sætte ord på smiley

  • #6   18. okt 2010 Åhh tusind tak for jeres svar...rart at vide at det er meget normalt.
    Jeg bliver jo næsten helt ked af det, når hun gør det, for er så bange for at det er pga. hun er blevet storesøster....vi gør nemlig alt for ikke at glemme hende og vi involverer hende i de ting med lillebror.

    Jeg har været inde og læse lidt på nettet, så har godt set at man skal prøve at bevarer roen og hjælpe hende....så det prøver jeg så godt jeg kan.

    Snakker dog lige med sundhedsplejersken imorgen.....


Kommentér på:
Hysteri / trodsalder

Annonce