{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

foraget pasning af børn {{forumTopicSubject}}

ja jeg har en bekendt, som kender en der stortset hver week får passet sit barn, fordi hun ska ud og feste. hendes argument er at hvis ikk de får hende passet i week så ka hun ikk hænge sammen i hverdagen... undskyld men hva fanden er det for en holdning??? efter min mening sku hun have ventet med at få børn, til hun var klar til at ta det ansvar det kræver at ha børn. hva er jeres holdning???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foraget pasning af børn
  • #1   25. jul 2010 det kommer vel an på situationen.. det er svært at sige, men vil give camilla ret.. hvis det er bedste løsning er det vel fint hun får aflastning på den måde.. mange har jo aflastningsfamilier...

  • #2   25. jul 2010 forstår bare ikk, at man vælger at få barn, hvis man hellere vil gå i byen og feste. ku bedre forstå hvis hun var alene mor, men det er hun altså ikk

  • #3   25. jul 2010 nogle gange har man også lyst til at være "voksen" altså, børnefri, og nogle har det oftere end andre.. hvad man laver er vel ligegyldig så længe man er der for sit barn smiley

  • #4   25. jul 2010 ja det ska man da også ha lov til, men hver week sys jeg godt nok er i overkanten, man burde da hygge sig som fam. i week

  • #5   25. jul 2010 Tjaa.. Jeg må jo nok sige at jeg slet ikke kan se ideen med at man låner sin unge ud hver eneste weekend for at tage på druk.. Det har da ikke en skid at gøre med aflastning, men en egoistisk handling..

    Jaja, sig hvad i vil, det ændre ikke min mening. Vælge man at få børn vælger man et stort ansvar. Det er både på godt og ondt. En ting er man trænger til at stresse/slappe af, en anden ting er at tage på druk...


  • #6   25. jul 2010 fru munch: Dejlig med lidt opbakning, følte hel det var mig der var gal på den...

  • #7   25. jul 2010 Mor til -Nej, jeg synes ikke du er gal på den.. FOR mig at se er det bare en goddårlig undskyldning for at drikke sig lam, og ikke have ansvar.. !

  • #8   25. jul 2010 Fru Munch du siger det så godt så bakker bare op smiley

    Jeg kender en som HVER weekend er i byen og som får fnidder af at være hjemme med hendes familie så kæreste og barn er selv hver weekend. Og jeg bliver sgu lidt harm når man ved at fra juni til nu har hun haft en uge med kæresten i udlandet, været til koncert 2 gange og det er udover de byture hver weekend smiley Synes sgu man skulle have ventet så og hun er over 30 bare lige for at slå fast hun ikke er ung


  • #9   25. jul 2010 Jeg er nu enig med TS og Munch....hvorfor har hun fået børn allerede/nu hvis hun ikke kan styre/begrænse sine egne behov....... Det er jo ikke nødvendigt at gå i byen hver weekend.....så skulle man i hvertfald ikke have valgt at få barn allerede....men ventet.!!!!

    Grow up and be a mum.....

    Og lige en sidebemærkning nu dømmer vi hende jo heller ikke giver udtryk for vores holdning til den måde hun er mor på.....og det er vel iorden ellers er der da mange rigtig mange, uden at nævne nogen, som også er forkerte - altså andre tråde..


  • #10   25. jul 2010 Tage tingene med et gran salt, er da vist mange herinde på Bg der burde gøre...

  • #11   25. jul 2010 TS starter undrede sig vel bare og tager afstand.....og så blev hun mødt af flere som ikke så det på hendes måde og ja så var det vel bare rart at der kom en med samme holdning - så ved man jo at man ikke er helt forkert på den.....

  • #12   25. jul 2010 Tja den er go nok med hende, har hørt det fra rigtig mange, og min veninde lyver skam ikk.

    jeg er skam ikk ude på at dømme nogle folk overhovedet, for alle gør ikk tingene ens, og jeg siger skam heller ikk jeg er en super mor. er bare meget foraget over, at det er vigtigere at ska i by end at passe sit barn, og selvf. ska der være plads til at komme ud engang imellem det siger jeg slet ikk men stortset hver week er f..... ikk optimal efter min mening


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #13   25. jul 2010 tja. kærestens eks mand som hun har barn med, har barnet hver 2. uge fra mandag til mandag. når han har barnet så forgår det på følgendene måde: farmor henter barnet i børnehave mandag, tager ham med hjem, fodder ham til aftenmads tid hvor faren kommer hjem til farmor, så bliver han sat foran tv'et (gør han også i tiden mellem børnehave og aftensmad), når det er senge tid køre han over på den anden side af vejen (er maks 150 M) og ligger knægten i seng. kl tidlig morgen levere han barnet ved farmor, han sover på sofaen en time, så får han mad og ser tv og bliver nogen gange køre i børnehave ellers bliver han hos dem og ser tv hele dagen, kommer han i børne have henter farmor ham og de tager hjem til dem, han ser tv tilspise tid hvor far kommer og de bliver der til han skal hjem ogsove, nogen gange sover han på sofa'en ved farmor.

    efter min mening er det sku heller ikke en måde at gøre det på, han har skiftet arbejde 5 gange på 2 år nu, og påstår selv at hans arbejde gør at han kan tage hensyn til barnet og være der for det, men passer jo tydeligvis ikke.

    beklager skulle lige ud med det


  • #15   25. jul 2010 JEg svare ud fra det jeg læser:

    En person med barn får passet barn stort set hver weekend for at gå i byen.

    JEg tager ikke stilling til hvem det er, hvem der siger det eller andet men det ovenstående. Og jeg kender desværre flere i større eller mindre grad er sådan smiley


  • #17   25. jul 2010 jeg vil ikke dømme en på forhånd, men jeg vil stadig mene man bør gøre hvad man har lyst til at gøre når man vil være "vksen". Mange vælger at tage i byen og lad dem dog det!
    Og jeg vil da også vælge en jeg kender frem for en aflastningsfamilien kommunen har givet mig... nogle har brug for mere aflastning end andre, og jeg tager stadig hatten af for dem der ved de har brug for det!


  • kim j
    kim j Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #18   25. jul 2010 vi for højest vores børn passet et par gange om året jeg mener ikke man sætter børn til verden bare for at få dem passet

  • Kathrine´s moar .
    Kathrine´s moar . Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 19
    #19   25. jul 2010 Hvis det virkelig er sådan det foregår,synes da godt nok hun skulle have ventet med at få børn!!

  • #20   25. jul 2010 Jeg synes det er okay, hvis hun er alenemor så synes jeg det er okay for at få aflastning..

  • #21   25. jul 2010 Lykke Natacha ' & smukke William .

    Hatten af og stor respekt for dig smiley Fedt at du ser at du er nødt til at træffe det valg smiley Synes det er rigtig fint for piger som dig at få noget aflastning så ikke du kører helt ned men rent faktisk kan lade op smiley

    Synes dog ikke det er okay hvis man som mor vælter rundt de weekender barnet ikke er hjemme da man stadig har noget ansvar smiley Men slf skal der være plads til at slå sig løs


  • #22   25. jul 2010 Jeg synes absolut ikke man skal få børn hvis de skal passes hver. Eneste weekend.. Ej heller hvis man er alene mor, synes HVER weekend er for meget, da det også er der børnene har fri, og "lader" op... Husk på, deres job er og være i dagpleje/vuggestue etc... Eller, sådan ser jeg i hvert fald på det...

    Jeg har en veninde der er alene med hendes søn, og siden han er blevet født har hendes forældre haft en fast weekend om måneden hvor de havde ham, hvilke jeg synes er helt fint... Hun begyndte så her for noget tid siden at 'date' en af Jespers kammerater, og hun er blevet utroligt forelsket i ham her.. Hun er nu bange for ham synes hun er for kedelig, og har derfor de sidste mange weekender fået hendes forældre til at passe hendes søn plus også nogen hverdage indtil sengetid... Det synes jeg er for meget, alt for meget, og har også sagt det til hende...

    Da jeg kommenterede det over for hende, blev hun helt forundret, for hun troede faktisk også Noah var fast hos min mor og far et par gange om måneden, for di jeg er meget alene med ham, og derfor også havde brug for aflastning (set fra hendes syn)..
    Men måtte jo forklare hende at jeg IKKE har fået Noah for andre skal passe ham, men fordi jeg vuderede jeg var klar til at ligge mine egne behov til side frem for hans... Så han bliver kun passet hvis han selv beder om at komme hjem til mormor og morfar, alt andet er overhovedet ikk nødvendigt (igen i mine øjne)...

    Selvfølgelig må folk helt selv styre hvor meget de får passet deres børn, og synes også det iorden enlig mødre får deres børn passet hver anden weekend, men hver weekend, også endda som par.. Det synes jeg er en anelse for meget...


  • #24   26. jul 2010 Linda nu med... : det kan efter min mening ikke sammenlignes 100 %, der er stor forskel på at gå på arbejde og tjene til dagen og vejen og så få barnet/børnene passet hver weekend for at fyre den af og have ego tid - altså uden børn.....

    Men nu ønkser jeg så heller ikke at mine børn skal tilbringe for mange timer i inst. men de skal heller ikke passe i tide og utide, faktisk kommer der til at gå lang tid før de skal passes.....deres behov er vigtigere end mine og jeg får dem ikke for at andre skal tage sig af dem.....


    Kan godt se at hvis man er alene mor, så kan man trænge til alene pauser men hvis behovet er så stort at man skal i byen hver weekend - ja så skulle man nok have overvejet tidspunktet at få barnet......og da også tilværelsen som alene-mor....


    Har man sagt A og fået børn så må man også sige B og ligge sine egne behov delvist på hylden....så er det børnenes behov der er vigtigst....


  • #25   26. jul 2010 Nu nøjes den omtalte veninde nok heller ikke med at få barnet passet i weekeend, hun har da sikkert også barnet i en eller anden inst.. da i hvertfald hvis hun passer et job og ikke er på barsel....

Kommentér på:
foraget pasning af børn

Annonce