{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.105 visninger | Oprettet:

Meget forkølet baby - råd/hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Min stakkels lille dreng på 9½ uge er desværre blevet smittet af mig (lungebetændelse + influenza) så han er dødforkølet. Det er især værst om natten hvor han næsten ikke kan trække vejret gennem næsen, hvilket selvfølgelig også besværliggør det at spise væsentligt. Desuden vågner han med 1-1½ times interval.

Jeg har forsøgt at dryppe hans næse med saltvand (en ting han blev MEGET ked af) og derefter brugt sådan en næsesuger. Det er planen at jeg vil fortsætte med det, for forhåbentlig at få løsnet lidt op i alt det der sidder i næsen.

Han har indtil nu (det startede først i går aftes for alvor) ikke haft feber, men det vil vi naturligvis holde øje med for at sikre at han ikke får noget alvorligere såsom bihulebetændelse, lungebetændelse eller lign.

Rumtemperaturen er tilpas og der er luftet godt ud om dagen derinde.
Han har en rigtig god tempekon dyne (mener jeg de hedder) som tilpasser sig efter varme/kulde.

Han sover normalt uden strømper - bør vi give ham dem på ? Jeg synes han virker tilpas under dynen i en sædvanlig body.
Desuden har jeg lagt et håndklæde under sengegærdet i vuggen, så han ikke ligger helt fladt.

Hvad bør vi ellers holde øje med og være opmærksomme på? Og hvad søren kan vi gøre for at hjælpe ham?

Jeg ville allerhelst køre til lægen med ham, men ved også at de oftest ikke kan gøre noget. Men jeg tror nu jeg ringer og taler med dem i morgen, hvis ikke det bliver bedre.

Hvor længe kan man forvente sådan en forkølelse hos babyer i den alder? Jeg synes godt nok ikke det er sjovt at se/høre ham sådan smiley Gid de kunne tale vores elskede babyer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget forkølet baby - råd/hjælp søges
  • #1   3. okt 2009 Silas var osse enhel del forkølet da han var omtrent samme alder. Hans næse stoppede osse til som du beskriver....
    Jeg brugte osse saltvandsdråberne, osse rigligt endda, men vi lavede det så lidt køligt i vores soveværelse og gav ham sokker på og en god natdragt, så vi var sikre på at han kunne holde varmen, men den kølige luft i soveværelset gjorde at han nemmere kunne trække vejret og næsen stoppede knap så meget til....


  • #2   3. okt 2009 Mange af de ting du gør er super :0) ...... !!!!

    Og kan kun sige at du aldrig kan bruge for meget saltvand ....... Jeg har læst mig frem til at det med at man suger deres næser mange gange om dagen stimulere deres slimhinder så de faktisk danner mere snot.....om det passer ved jeg ikke !!!! men jeg er begyndt at bruge masse af salvand istedet for og så render det som regel selv ud af næsen på dem enten når de nyser eller ligge og leger !!!!

    Min søn er nu knap 10 mrd og er forkølet igen..... han begyndte og hposte men havde ingen feber vi tog så til vagtlægen og der var ingenting på hans lunger eller i hans øre..... 3 dage efter tog jeg til min egen læge og der viser det sig at han har lungebetændelse på højre lunge :0( ...... så det er ikke altid et faktor at de skal ha feber for at ha lungebetændelse desværre...... HELLER EN GANG FOR MEGET TIL LÆGEN END AT SE TIDEN AN !!!!!

    Og når de er så små skal der ikke meget til at det sætter sig de forskellige steder desværre....


  • #3   3. okt 2009 Enig med Janni P: Bliv ved med saltvandsdråberne. Jeg forsøgte mig også med bussemandssugeren, men kunne ikke få den til at virke. Men dråberne virker, synes jeg.

    Du kan også lave lidt kamillethe og lade ham drikke det evt af en kop eller en ske. Det virker også beroligende. Og så drik noget selv samtidig smiley


  • #4   3. okt 2009 hej.... jeg fik et råd igår at hvis de små er snottet skal man tage lidt smør/margarine og smøre under ved næseborerne og op af næseryggen det skulle hjælpe og der skulle være hul igennem indenfor 10 min

  • #5   3. okt 2009 jeg ville hæve hans seng lidt i den ende hvor hans hoved ligger... det fik vi afvide at det skulle hjælpe når små børn er forkølet....



  • #8   5. mar 2013 Kølig luft.
    Vito var ofte forkølet det første halve år, og vi sov med åbne vinduer i soveværelset. I starten af vinteren fik han bare ulddragt, vanter og hue på - den kølige luft hjalp SÅ godt. De trækker vejret bedre (det gør vi jo også - forkølelsen er værst når man er inde i varmen).

    Derudover så lav dampbad med mynte. Du køber pebermynteolie på apoteket, og kommer lidt i badevandet. Så skruer du helt op for bruseren så badeværelset bliver fuld af damp. Det løsner i slimhinderne, det vil du også selv kunne mærke.
    Når han er så lille skal I kun være derinde i meget korte tidsrum, og så ud i stuen igen. Evt. kan I have døren lidt på klem hvis der bliver alt for varmt derinde. Hold øje med at han ikke får det for varmt, og åbn døren hvis han gør.

    En lillebitte dråbe mynteolie på en savlesmæk, eller en klud i vuggen gør også helt vildt store underværker. Bruger det også i badevandet, når Vito er snottet eller forkølet. Det ER et mirakelmiddel. men skal ikke på huden, eller i øjnene, da det så vil svide ret grimt (det er afprøvet på mig selv ved et uheld!)


  • #10   6. mar 2013 Hun skriver at hun selv har haft lungebetændelse, men at han er forkølet?

  • #13   6. mar 2013 Hahaha! Genialt! Det er bare SÅ irriterende med de der gamle tråde der popper op! haha..

    Men ja, lad os håbe han er rask igen! smiley


Kommentér på:
Meget forkølet baby - råd/hjælp søges

Annonce