{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Hvilken barnevogn ?? {{forumTopicSubject}}

Ja nu sidder jeg jo og snuser rundt på nettet efter en barnevogn, og for katten der er mange og vælge imellem,

vi har ikk nogen bil, Så en god solid vogn skal vi ha da den skal bruges meget, men hva skal man vælge, Odder er bilige brugt, og ser fine ud, og emmaljunga er pisse dyre,

jeg er fortabt, havde det været et fladskærms tv, eller en bærbar Computer var der ingen tvivl, men på det herområde aner jeg intet som helst,

hvilken vogn foretrækker i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken barnevogn ??
  • #2   13. sep 2009 Vi har selv været ude og kigge..
    Både odder og emmaljunga virker rigtig gode. Odderen har sin fordel i at håndtaget kan køres længere ned, og da jeg ikke er så høj, synes jeg det passer lidt bedre. Emmaljungaen har alligevel valgt fordi den har sin foredel i at være meget nemmere at slå sammen. Når man skal have overdelen af.. Vi skal have den meget ind og ud af bil, skal det være nemt for mig. Men når i ikke har bil, kan det måske ikke være så afgørende for jer.
    På emmaljungaen kan man også vende overdelen rundt, hvilket jeg synes er smart også :o)
    Jeg mener at jeg fik afvide at oddererne vidst er mest robuste i stellet?..

    Jeg tror det er en smagsag hvilken vogn man vælger.. jeg synes som sagt de begge virker gode.


  • #3   13. sep 2009 Vi har en Basson , men hvilken slags ved jeg ikk.. da vi har købt den brugt, men det er god. ligge mållet er hvist nok nogen af 90cm. vi har heller ikk nogen bil så vores bliver også brugt fligttigt.. Men har så svigermors bil vi låner og har så en klapvogn som vi har med i bilen da barnevognen ikk kan være der.

    Håber du fik lidt svar ellers så spørger du bare igen..


  • #5   13. sep 2009 nu er det ikk specifik odder og emmaljunga vi leder efter, bare en rigtig smart vogn, også gerne brugt, emmaljungaen er ikk en vi har lyst til at betale for,

  • #7   13. sep 2009 har selv hørt at emmaljungaen havde et problem med stellet, men jeg tager gerne i mod flere modeller og mærker, så vi kan vælge og vrage, det er mig der tager mig af de grove baby indkøb, kæresten skal bare sørge for at være sund og rask, .. så babyen har det godt inde i maven

  • #8   13. sep 2009 Mona, dine links duer desværre ikke, ..

    men ja Links vil gøre det hele meget lettere og vælge den vogn vi skal ha,

    Jeg satser naturligvis på hun har en dreng i mavsen, så det skal være en model med sænkede fjedre, skørte sæt, hækspoile og alufælge og flammer hen af siden,


  • #11   13. sep 2009 Jamen velkommen til til Bettina,

    ja Trille har jeg også hørt om, vi har desværre ikk så mange i husholdningen, så vi må nøjes med en brugt, den er ellers flot den odder du linker til mona

    hun er ca 7uger henne, siger lægerne, men det er kun et skud i tågen, kan ikk just sige vi havde planlagt graviditeten, så lægen regnede ud fra den sidste mens, men den har været uregelmæssig, trods brug af P-Piller, Men vi skal derop på onsdag og ha lavet en vandre Journal tror jeg det hedder, men er det 7uger nu må det blir marts næste år ..


  • #15   13. sep 2009 det er den da også mona. den er bare hvid, vil vil gerne ha en mørkere farve,

  • #17   13. sep 2009 ork jeg har kigget rigtig meget barnevogn, men der står en masse med cm mål : den ska vel være over 90cm,

  • #18   13. sep 2009 personligt ville jeg ikke købe brugt vogn til at bruge til dagligt hvis den skal bruges meget, og jeg ville købe noget kvalitet, vi har selv købt en oddervogn og har ikke fortrudt købet, det er en super solid vogn, den fylder ikke ret meget pakket sammen og så synes jeg den er pæn fordi den er så enkel i designet (skal dog siges odder er begyndt at lave nogle med lidt mere farver og tingeltangel) hvis vi havde haft en lidt større bil havde vi overvejet emmaljunga den fylder så noget mere, og er (i mine øjne) ikke helt så solid og sikker som odder, men den har et lidt mere "moderne" design og praktiske lommer.

    så konklusionen er at jeg ville selv vælge ny vogn og odder eller emmaljunga.


  • #19   13. sep 2009 det blir ikk en emmaljunga, da den har noget med stellet, Men Odder og Brio er bestemt på listen over en fremtidig barnevogn, har også tænkt over en basson, men der er lang tid til endnu,

  • #20   13. sep 2009 Mona 25+:

    oddervognen er altså også så smart indrettet at kassen kan slåes sammen til 5 cm tykkelse, vi havde kun en peugeot 206 og skulle derfor have en vogn der ikke fyldte ret meget, og der er oddervognen perfekt, liften kan iøvrigt også blive helt flad hvis man vil have alt i bagagerummet..


  • #22   13. sep 2009 vi har en basson grande - super vogn med dejlig stort liggemål smiley

  • #23   13. sep 2009 Vi er super glade for vores Odder! Når den er slået sammen kan den være i vores golf 4 gti, den er nem at slå sammen og ud igen, den er behagelig at gå med, der er langt liggemål (nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor langt) og den holder bare!

  • #25   13. sep 2009 Halløj .. smiley

    Vi har købt en i Bilka .. Kan så ikke huske hvad den hedder , men den var ikke dyr .. Tror vi gav max 4000 kr for den .. Og jeg er SÅ glad for den .. Den er super lækker at køre med , nem at slå sammen (hvis man skal det)

    Den har bestået alle prøverne som den skal , og ligger i klasse A ..

    Håber i finder en god barnevogn .. Det er jo en ren jungle smiley Hehe ..



  • #28   13. sep 2009 hejsa.

    vil lige melde mig på banen smiley

    en emmaljunga med det almindelig stel er en rigtig god vogn. det med at stellet bliver skævt er på grund af letvægt stellet. det er ikke gennemtænkt godt nok. hvis man vil have en emmaljunga skal men vælde det allmindelig stel smiley

    har brugt meget tid på at finde frem til den helt ringtige barne vogn. vores valg stod også mellem odder og emmaljunga. og vi valgt emmaljunga, fordi den er nemmer og hpnder og køre som en drøm. sys der imod at odders virker lidt mere tung og slæbe rund med og er ikke så nem at slå sammen i forhold til emmaljungas. det er begge rigtigt gode vogne.

    men vores valg faldt på emmaljunga big star supreme smiley


  • #29   13. sep 2009 synes det er mærkeligt at flere siger odder ikke er så nem at slå sammen, det tager da max 2 min hvis den skal skilles helt ad (hjul, kassen klappes sammen og pilles af stellet og læsses) det kræver selvfølgeligt man lige ved hvordan ;o)

    Mona 25+: okay troede egentligt de alle kunne pakkes helt sammen, den vi har kan hvertfald og det har vi haft stor glæde af ;o)
    men god jagt, husk at være i god tid hvis i køber fra ny, det kan tage op til 2-3 måneder at få den hjem fra fabrikken...


  • #30   13. sep 2009 Ditte nu med tog dejlige sønner.

    vi havde prøblemer med at få det til og funger. hehe

    men man skal nok lige lære taget. hehe


  • #32   13. sep 2009 Og så vil jeg virkelig fraråde dig, den barnevogn de har i AZ.. Ved ikke om de har skiftet den ud, men på et tidspunkt havde de en, med noget Thinsultate (staves) forlæder og sådan.. Det er simpelthen noget l..t!! Den byttede vi 5 gange, hvor stellet blev ved og ved med og være skævt.. Men en skam, for vognen er rigtig flot..

    En Trille vogn syntes jeg bare ruster rigtig rigtig hurtigt!


  • #34   13. sep 2009 Daniel:

    Vi købte en fra ny i babysam en søndag i januar hvor der var udsalg, vognen er rigtig flot, der fulgte så lift og pusletaske med .den kan klappes rigtig meget sammen, og det kan liften så også og styret kan indstilles (:

    Dejlig solid vogn - 999,-!! ja 1000,- kr for en ny vogn , jeg er godt tilfreds og den er super god.

    Kig evt mit galleri..


  • #36   13. sep 2009 jeg har 4 børn og har haft odder 1 gang og brio 3 gange, jeg er meget glad for brio, den er let ( alustel) total nem at slå op og ned, har et langt liggemål og passer bare smadder godt til vores behov.
    den sidste her blev købt på udsalg til 3995,- med alt tilbehør (normalprisen vist ca 6400)


  • #37   13. sep 2009 Jeg er simpelthen nød til at melde mig på banen og forsvare Emmmaljunga lidt... Bare fordi man hører om et par vogne som er blevet skæve i stellet er det ikke ens betydning med at alle Emmaljungavogne er noget lort...
    Nu skriver Daniel at han gerne vil have en >model med sænkede fjedre, skørte sæt, hækspoile og alufælge og flammer hen af siden< Dermed konkludere jeg at han gerne vil passe godt på sin vogn...
    Jeg vil våge og påstå at de mest holdbare vogne på markedet er en Emmaljunga og en Odder. Det er jo som med alle andre ting at hvis man ikke passer på tingene så holder de altså ikke. Jeg siger ikke at man skal pudse og polere vognen hver weekend men med lidt omtanke kommer man langt.

    Ja, Emmaljunga er et dyrere mærke men ikke dyrere end Odder (jo, hvis de er på tilbud) men de kan jo også findes brugt. Ville personligt ikke købe brugt som den primære vogn da man ikke ved hvordan vognen er blevet behandlet og om den vil holde.

    Hvis du spørger mig vil jeg holde mig langt fra de billigere mærker som Trille og Basson da min erfaring er at de bliver slatne i stellet og det bliver en værre gyngetur at kører med dem i længden.
    Jeg vill vælge og har valgt Emmaljunga da den som Ditte siger har et mere moderne look og så har den en masse skønne lommer som jeg næsten syntes er uundværlige.

    Sikke en smørre det blev til men syntes Emmaljunga fortjente at komme på banen og blive forsvaret... =)


  • #38   14. sep 2009 Jeg tror bestemt, at det kommer an på HVAD og HVOR man primært går med vognen.. Jeg kiggede også på Emmaljunga, da vi skulle købe - men det blev vi faktisk frarådet i forretningen.. vi bor på landet, og skal gå en del på grusvej i det daglige.. og det mente de ikke,at den kunne holde til.. og så synes jeg det var mange penge, at give for en vogn som måske ikke holdte så godt til vores brug.. ikke fordi vi er hårde ved vores ting, men det er selvfølgelig noget andet at køre på grusveje end på fortovet.. smiley

    Så vi kiggede på mange vogne, og endte faktisk med at købe en Simo som vi er enormt glade for.. smiley den er pæn at se på, har et stort liggemål og ikke mindst, så kører den bare SÅ stabilt herpå vores hullede grusveje.. smiley

    Den har nu været brugt dagligt i et år, og der er bare intet slid at se på den.. Den er også nem at slå sammen, men den er selvfølgelig ikke helt så kompakt som eks. Brio..

    Men vi er glade for den.. og det var vores økonomi også.. smiley

    Og tillykke med graviditeten.. smiley

    Anja


  • #39   14. sep 2009 En Simo?

    okay den vil jeg da lige notere mig, Men jeg har dog kig på Brio, men der er jo lang tid til ungen skal ud, Så jeg har masser af tid til at bestemme mig i endnu


  • #40   14. sep 2009 Ja Odder har jeg også læst om, men jeg har hørt fra nogen at kvaliteten ikk er så god pga de er lavet i polen nu

Kommentér på:
Hvilken barnevogn ??

Annonce