{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Børnepenge - Hva går de til? {{forumTopicSubject}}

Ja dagens store spørgsmål.
Hva bruger i jeres børnepenge på?
Herhjemme går de ubeskåret til min datter. Tøj, fritidsaktiviteter, ferie, udflugter, og opsparing.
HVIS der kommer en uventet regning, så kan jeg godt bruge nogle af pengene på det. Men det er meget sjældent. Får ret dårlig samvittighed, da børnepengene i mine øjne skal gå til barnet.
Kender mange som bruger pengene på husleje, nyt tøj til dem selv, elregninger, frisørbesøg osv osv. Og så lidt til børnene hvilket jeg ikke forstår..

Hvad med jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnepenge - Hva går de til?
  • #3   6. aug 2009 vi køber også løbende hvad han har brug for derfor går vores børnepenge også bare ind i budgettet.

  • #4   6. aug 2009 Okay. Tilføjer lige et ekstra spørgsmål:
    Bruger i børnepengene på jer selv?
    På jeres almene regninger?
    Andre ting som ikke har noget med børnene at gøre?

    Det er IKKE for at dømme nogen. Det er af ren nysgerrighed, da der er en debat på BaBoom, hvor unge skriver at de ikke får børnepenge.


  • #6   6. aug 2009 herhjemme køber vi løbende hvad vores datter skal bruge og pengene ryger derfor ind i buggettet, men mange gange bruger vi faktisk pengene kun på hende alligevel.. hvis der skulle komme en vild el-regning, hvis jeg ikke har flere bukser.. hvis katten skal vaccineres, mm..

  • #7   6. aug 2009 Her hjemme går de også bare ind & blir enlig brugt på noget forskelligt .
    Cecilie mangler intet & vis hun så gør så køber jeg det bare. Fx. da hun sku have klapvogn osv der brugte bi børnepenge på det.

    Men nu hvor jeg skal flytte i lejlighed så blir vi nød til og regne børnepengene med i mine penge & få dem fordelt ud på hver måned ellers har vi ikke nok og leve for om mdr. Træls men den eneste løsning vi har.


  • #8   6. aug 2009 Her indgår de som de fleste andre penge. Men jo, Line får da lidt ekstra når de er kommet, men for det meste venter jeg ikk på at de kommer.
    opsparing får hun fra min konto hver måned, og det er også der børnepengene går ind.

    Og så hedder det jo ikke børnepenge, men børnefamilieydelse


  • #9   6. aug 2009 *mor til skøn pige* - Okay.. det kan da være ligemeget hva det hedder. du ved hvad jeg snakker om smiley

  • #10   6. aug 2009 Nårh ja. Jeg overføre også 200kr til min datters børneopsparing hver måned smiley

  • #11   6. aug 2009 Magnus "får" sine , eller de bliver brugt udelukkende på ham,.. selvom han får ting løbende når han mangler, og når han ikke mangler smiley men ja sidst købte vi ham en højstol, nyt legetæppe , en elefant med båthorn i benene - sådan noget smiley

  • #12   6. aug 2009 mine børn har aldrig fået børnefamilieydelsen selv og det vil heller aldrig ske hos os, den er udstedt til min mand og jeg til at hjælpe med at købe det de har brug for løbende.
    alle 4 børn har børneopsparing, får rigeligt og godt tøj, får penge til kanoture, hesteopstaldning , scooter , benzin, legetøj og hvad de ellers har brug for, børnechekken går til at dække ganske få af de udgifter der er for os at have børn.

    vi kan finde på at bruge den som en slags opsparing f.eks til ferie el.lign, og tit betaler vi en større regning med checken.Har børnene brug for en ny computer bliver det da også tit købt omkring børnechekken- men nul - ungerne får den ikke.

    for mine børn ville det være en ekstrem dårlig handel for dem at få de sølle 2558,- til at dække tøj etc. med for jeg bruger langt flere penge på det en det.



  • #13   6. aug 2009 her blir både vores søns og datters børnepenge overført på hver deres konto. Og alt hva de har behov for betales fra vores løn. Vi ønsker at pengene skal bruges på deres uddannelse i fremtiden.
    Vil dog lige tilføje at vi godt kan finde på at låne men de blir altid lagt på plads igen smiley


  • #14   6. aug 2009 Vores er regnet med ind i budgettet.. så som sådan går de jo til den fælles husholdning og ikk til børnene. De får de ting, de mangler og så har de hver især en børneopsparing, vi sætter penge ind på.

  • #15   6. aug 2009 Og tror det "mor til skøn pige" mente med hendes kommentar var, at pengene jo ikk er ment som børnepenge-altså penge til børnene, men børnefamilieydelse, da det er ment som en hjælp til børnefamilier:-)

  • #16   6. aug 2009 vi køber løbende når vi kan se nu mangler hun sko jamen så køber jeg det, og er det noget andet vi kan se hun mangler så køber vi det med det samme, vi venter ikke på børnefamilieydelsen kommer, men det børnefamilieydelse vi for går ind på buggettet, da Linea alligevel for hvad hun har brug for, løbende jeg mener ikke jeg skal vente hvis jeg i dag finder ud af hun skal bruge nyt overtøj, eller alm. tøj fordi det hurtigt går i stykker i børnehaven, så hvis jeg skal vente 3 mdr. på de penge kommer, så ender hun med at gå med rumben bar smiley men vi kommer hurtigt op på de 4000 kr. i løbet af 3 mdr. så hun bliver aldeles ikke snydt for noget smiley

  • #18   6. aug 2009 jeg ville forøvrigt aldrig få dårlig samvittighed over at bruge noget af børnechekken på tøj eller frisør til mig selv- jeg er den i huset der bruges allermindst penge på og skulle de være taget af chekken- så må det være sådan- ungerne mangler ingenting af den grund.

  • #19   6. aug 2009 Bonnie-- mine ord!! smiley

  • #20   6. aug 2009 bonnie- ja jeg har nu heller ikke dårlig samvittighed over Linea ikke for pengene, som andre har skrevet de penge er ikke set som penge til barnet alene, de er set til hele familien, og tror nu også alle køber løbende til ungerne når man ser de mangler noget smiley


  • #21   6. aug 2009 Sådan har jeg det bare smiley Jeg går til frisør hver 3. mdn og der har jeg sparet 250 kr op om mdn, så jeg ikk skal bruge hendes penge. Hvis vi ikke havde penge nok hver mdn ville jeg også gøre det. Men jeg har hver mdn overskud i vores økonomi, til kosmetik, tøjkøb og frisørbesøg til mig selv smiley Så ser absolut ingen grund til at bruge hendes penge. Min familie kan godt ligge 2 og 2 sammen, og se at jeg har råd til at pleje mig selv, så hvis de ligepluselig hørte at jeg brugte børnepengene på det, ville jeg få dårlig samvittighed.

  • #22   6. aug 2009 Hvis du går i banken og skal have lavet et budget, så regner de "børnepengene" med i. Dvs de regnes med i de daglige omkostninger!

  • #23   6. aug 2009 dorte: Banken må ikke medregne dine børne penge i noget.....


    Vi bruger dem også i budgettet, for Niklas får hvad han skal have løbende.
    Jeg har aldrig fået noget direkte fra min mor i børnepenge, men fået hvis jeg har manglet noget.


  • #24   6. aug 2009 det er ikke børnenes penge- cheken er udstedt til forældrerne (moderen)

    dette er den lovmæssige baggrund for ydelsen:
    Børnefamilieydelse en en ydelse, som staten betaler til alle børnefamilier i Danmark, som en hjælp til at dække nogle af de ekstra udgifter, der er forbundet med at være en børnefamilie. Ydelsen, der er skattefri, udbetales for alle børn under 18 år, når visse betingelser er opfyldt.


    så igen- pengene tilhøre ikke barnet med forældrerne - vælger man at børnene skal have dem er det da ok- men det er ikke penge man "tager" fra barnet, hvis man bruger dem til noget andet eller lader dem indgå i familiens budget.


  • #25   6. aug 2009 Det gør de i alle banker...

  • #27   6. aug 2009 Okay jeg holder vist bare min mund nu. Jeg kom bare med min mening!

  • #28   6. aug 2009 Herhjemme køber vi til lærke hvad hun skal bruge løbende, større & dyre ting blir købt af børnefamilieydelsen.. også får hun penge selv. og resten af pengene bruger vi selv, til det vi nu står og mangler skal betale osv.

  • #29   7. aug 2009 hjemme ved os, går de også bare ind på min konto og bliver brugt til lidt af hvert, det kan da godt være at de bliver brugt til et par bukser til mig eller noget af og til, men ligeså meget til hende, da hun får hvad hun har brug for og ikke står og mangler noget.

    tror dem som bruger dem alle sammen på sig selv(kender et par stykker) ikke kan finde ud af at styre deres penge på en fornuftig måde her efter at de har fået barn og der kommer ekstra penge hver 3 måned.

    men jeg har da heller aldrig selv fået børnepengene hjemme ved min mor, og ved da at hun stadig fik dem efter jeg flyttede hjemme fra som 16 årig pga uddannelse.
    så min datter vil heller ikke få hendes, men ville kunne få økonomisk hjælp til en hver tid når hun bliver ældre hvis hun skulle få brug for det.


  • #30   7. aug 2009 Her går de først og fremmest til hvis Noah mangler noget, tøj, klapvogn, autostol etc, men mangler han ikke noget, så bruger vi dem på regninger, mad, og hvad der ellers lige er vi bruger penge på..
    Jeg synes ikk man skal skamme sig hvis ikke man bruger hver og en krone på sit barn af den ydelse... for man bruger mange mange, eller vi gør i hvert falt, penge på barnet løbende igennem månederne, så det er lige voldsomt hvis man også skal bruge børnepengene på barnet... eller hvis man for den sags skyld skal udskyde at købe de forskellige ting, "bare" fordi man SKAL bruge børne ydelsen udelukkende på barnet....


  • #31   7. aug 2009 nej det gør alle banker ikke, for de må ikke.!

  • #32   8. aug 2009 Pernille - den i Juli går os til vores Noah... hehe...
    Og har det som dig... de går ikke ubeskåret til Noah, men han får det han har brug for, og når alt er betalt til ham, af dyre ting etc, så bliver de brugt på regninger, mad eller hvad der nu lige står og mangler smiley


  • #33   26. jan 2013 Her ryger pengene ind på vores fælleskonto, lidt af dem går ind på hendes børneopsparing.
    For Nikoline ville det være en dårlig "handel" at få pengene, frem for alt det hun får løbende... De "sølle" 4xxx kr/kvartal, rækker ikk langt, i forhold til hva Nikoline koster at "have"... Der er jo både dagpleje, som i sig selv bare er højre, end hva man får i ydelse... Og så er der tøj, overtøj, sko, legetøj, fornøjelser m.m...


  • #34   26. jan 2013 Her er de ikke medregnet i budgettet, men spares op til køb af større ting, både til børn og hjem og ellers til ferie (selvfølgelig med børn) da alt der er behov for købes løbende så har jeg intet problem med det, kan dog godt finde på lige at købe lidt ekstra tøj eller legetøj

  • #35   28. jan 2013 Paul - sorry men tror du skal finde et andet sted og lege smiley
    Nok ikke lige denne side og disse forumer du er egnet til at være i smiley ked af og sige det .


  • #36   28. jan 2013 Her går de både til mad,regninger, legetøj og tøj til mine børn.

    De får legetøj og tøj, næsten hver måned og når de mangler


  • #37   29. jan 2013 Paul: udstemme herfra.. Du har ikk noget at lave herinde

  • #38   29. jan 2013 Paul - jamen søde ven det er det du er smiley
    Tror du skal finde nogen jævalderne oh lege med
    Nogen biler i stedet for at sidde her inde smiley


Kommentér på:
Børnepenge - Hva går de til?

Annonce