{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.425 visninger | Oprettet:

Hjælp mig og min mand er så ked {{forumTopicSubject}}

Vores søn Mikail 3 uger gammel.
Han for lactulose fordi han har hård mave.
Idag efter fik han mad (nan1) og derefter fik han et dejligt varm bad. Derefter skulle han have lactulose. Min mand startede med at give ham lidt af gangen fra en sprøjte. Han får 2 ml på 2 omgange. Første omgang slugte han det fiint.. Men da min man så skulle give ham 1 ml til gik det galt.. Der var ca. 0,5 ml lactulose i sprøjten og fik lidt af det langsomt. Men så lavede han en underlig lyd og kunne ikke trække vejret.. Jeg skyndte mig at tage ham op, da han lå ned på sofaen. Men det hjalp ikke, han hverken trækkede vejret eller reagerede... Vi var selvfølgelig begge i chok og løb frem og tilbage og fik ringet 112. Imens jeg snakkede med alarmcentralen tog min mand vores dejlige søn og prøvede på at få ham til at trække vejret... Han vendte ham nærmest på hovede og tog ham op og masserede ryggen men han var nærmest livløs og intet vejrtrækning. Oså kom der en ordentlig bøvs 2 nys og lidt gråd... Jeg fortalte grædende alarmcentralen og sagde det ca. varede 30. sek . og fik at vide hvis han ikke var blå og trak vejret var der ikke noget at være bange for. Men vi var begge stadig meeeeget urolige... puhaa det var ikke den bedste oplevelse.... Troede vores søn var ved at dø fordi han var så slap og livløs samt ingen vejrtrækning... vi var så på bispebjerg hospital. Der blev han tjekket for om han havde nok ilt. Det havde han og vejrtrækning var fint. Men efter den episode græd han på en virkelig mærkelig måde.. Nærmest en hæs gråd.... vi er selvfølgelig stadig urolige for om han har det fint. Men synes han ikke som han plejer og er meget sløv. Han har ingen feber. Men han småsover og kigger næsten heletiden op så man kun kan se det hvide i øjet med halvåbne øjne nu når han sover.... Nogen der har prøvet noget lignende... Vi har bange for om det er noget med hans lunger og gøre.. Han er begyndt og lave mærkelige lyder som minder noget i stil med når man hiver efter været hvis man drukner....

mvh Urolige mor og far.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig og min mand er så ked
  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   6. jul 2009 Hej

    Vi har prøvet noget lign det samme (dog ikke helt så voldsomt) med vores søn. Det er Lactulosen der sætter sig, fordi de ikke får slugt det ordenligt når de får det igennem sprøjterne. vi gør nu det at vi laver en lille sjat af hans MME i en flaske og blander lactulosen i så han drikker det sammen med MME så det bliver tyndet op, det er lactulosen der er så tyk så det sætter sig i den gale hals... og det er også derfor at han efterfølgende har en underlig vejrtræking, sådan var det herhjemme... men ja det er noget af et chok at få smiley håber jeres søn har det bedre igen.

    Ps. det er vores læge som anbefalede at vi blander lactulose med MME.

    Bedste hilsner
    Karina


  • #3   6. jul 2009 det er en grim oplevelse i har haft der

  • #4   6. jul 2009 hold da op for en omgang har også selv prøvet hvor min søn var hel livløs så ved hvordan i har haft det, men jeg ville sige til jeg angående det med han har hård mave at prøv at købe nan HA istedet for nan 1 det gjorde og vores søn havde ikke hård mave mere og jeg ved at en anden her inde fra har også lige skiftet til det og hendes søn fik det også meget bedre med sin afføring.

  • #5   6. jul 2009 Min mor lavede ikke andet end at løbe ind og ud af ambulancer og sygehuse, fordi jeg ikke trak vejret..

    Dette skete MANGE gange og jeg er komplet normal.. Ellers så meget et menneske kan være smiley

    Sevfølgelig siger han stadig undeerlige lyde.. Det vile enhver jo gøre. Prøv at holde dig selv lidt stramt om halsen, og når du slipper kan du føle lidt hvor øm man bliver. smiley


  • #6   6. jul 2009 Min niece har også været sammen tur igennem med lactolosen, der kom hun også til sig selv inden ambulancen nåede frem.

  • #7   6. jul 2009 Karina J - puha, det med at blande det op, det skal man også passe på med, det fik min niece OGSÅ i den gale hals. :S

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   6. jul 2009 Camilla H : Okay.... vi blander det sådan op så det er lige så tyndt som det MME han får smiley

  • #9   6. jul 2009 Ja det er en ordentlig forskrækkelse man får sig... Vi har selv prøvet at stå i lign situation, jeg skulle gi de der d-dråber til den bette prinsesse (9år siden), men hun fik det galt i halsen og det endte som jer, jeg stod og ikke kunne gøre noget som helst, vendte barnet på hovedet, bankede på ryggen, over skulderen, hvad man nu ellers gør i panik og jeg tud brølede, mens min mand ringede 112, da de kom frem var hun begyndt at trække vejret. De var åbenbart i nærheden. De så lige til hende, men alt så fint ud, gudskelov, og hun var begyndt at blive blå omkring munden - det var ikke en sjov situation at stå i.... Og derefter hver gang jeg skulle gi hende de dråber, var jeg rædsens for at det ville ske igen, men det gjorde det jo sfølig ikke... Kan MEGET godt forstå jeres forskrækkelse...

  • #10   6. jul 2009 min datter får hård mave af nan og de andre mælkeerstatning, så jeg får lactolosefri mælk fra apoteket mener jeg.
    det som hedder Nutramigen. ved ikk om du har prøvet det mælk det hjalp virkelig på min datter hun er en helt anden pige


  • #11   6. jul 2009 vi har osse erfaret at det er langt bedre at balnde det op i MME...
    har nemlig prøvet jeres situation mange gange og var rædselsslagen til sidst for at give det !

    det er vores SP og læge der fortalte at man hellere end gerne måtte blande det i MME smiley



  • #12   6. jul 2009 Tak for alle jeres indlæg...
    Af ked over i også har oplevet det, det er noget af verdens grimeste oplevelse. At stå med et næsten livløs barn i armene og ikke kunne gøre noget..
    Idag har min søn Mikail det meget bedre. Græder som han skal, vifter med armene osv smiley Tak fordi i læste mit indlæg og svarede... I har virkelig hjulpet med at falde endnu mere til ro...
    Hvad ville vi dog uden BG smiley

    God dag hilsen Funda


  • #13   6. jul 2009 Vi har også oplevet det dog ikke hvor hun blev slap men hun kastede op så hun var ved at blive kvalt de gange hun fik ren lactulose men så blandede vi det i mme og det kører hun har også fået grød i den gale hals og der blev hun helt blå så er røv bange hver gang hun skal have grød smiley

Kommentér på:
Hjælp mig og min mand er så ked

Annonce