{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Baby død efter lægesvigt del 2.... {{forumTopicSubject}}

"Ole Brockdorff

14. juni 2009 kl. 01:09
Berlingske Tidende fortjener et stort kompliment for en sober og veldokumenteret beretning om den meningsløse død for en 14 måneder gammel dreng, fordi ingen efter læsningen af Christians historie kan være i tvivl om, at vi her oplever et grimt fagligt og menneskeligt svigt fra de højt uddannede lægers side.

Hverken mere eller mindre.

Ja, chefredaktør Knudsen, lægerne gør utvivlsomt deres bedste, når de stiller en diagnose. Hvilket jo også er i overensstemmelse med deres lægeløfte. Men i tilfældet Christian tør det nok siges, at de under ingen omstændigheder har løst deres opgave tilfredsstillende overfor et lille hjælpeløst barn.

En dreng på 14 måneder har mistet livet, fordi lægerne ganske enkelt ikke gjorde deres arbejde godt nok, og fordi de ikke som en selvfølge beordrede røntgenfotografering af Christian, da forældrene informerede de første tre vagtlæger med deres mistanke om, at sønnen måske havde slugt et batteri.

I stedet oplever vi allerede nu den sædvanlige ansvarsforflygtigelse fra lægestandens side, idet en ansvarlig læge i Berlingske Tidende påstår, at forældrene under ingen omstændigheder har sagt noget til de 11 læger i sagsforløbet om, at Christian muligvis havde slugt et batteri, for så havde de selvfølgelig reageret.

Forældrene er altså fulde af løgn … ifølge lægerne.

Christians død er desværre et forfærdeligt eksempel på den opbyggede ligegyldighed og slendrian, som ulykkeligvis er kommet til at præge store dele af lægestandens arbejde gennem de sidste 10-15 år. Der har været alt for mange fejl i denne periode, som helt unødvendigt har kostet levende menneskesjæle livet med den gennemgående fællesnævner, at samtlige læger bagefter altid fralægger sig ansvaret for deres fejlagtige diagnoser og behandlinger.

Tragisk nok er der anno 2009 opbygget en udbredt ånd af kynisk ansvarsløshed og ansvarsforflygtigelse hos alt for mange læger i hverdagens arbejde på de offentlige sygehuse samt vagtlægeordningen, hvor de ganske enkelt ikke lever op til deres professionelle og menneskelige løfte som læger om, at de altid vil yde det optimale i arbejdsindsatsen for at redde medborgernes liv ved sygdom og skader.

Lægerne slog Christian ihjel med slendrian og inkompetence."



Direkte kopieret fra denne her af :

http://lisbethknudsen.blogs.berlingske.dk/2009/06/13/hvad-skal-vi-med-vagtl%c3%a6geordningen/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby død efter lægesvigt del 2....
  • #1   14. jun 2009 Et er at de laver en fejl, men noget andet er at give forældrene skylden ved at sige at de ikke har sagt det med batteriet! Hvad fanden sker der, det er da simpelthen så lavt som det kan være, så må de sgu da indrømme at de har lavet en fejl!!! Er rystet!!!

  • #2   14. jun 2009 Christina :
    Tro mig.. jeg sidder og er total målløs over det.. det er da godt nok noget der hedder at "vaske hænder hurtigst muligt!!!"... kæft hvor kan folk dog være ondskabsfulde... bare spark til dem som ligger ned ik ???
    UH HA!!!!!!!!!!!!! Sidder her og skummer bag tasterne...



  • #3   14. jun 2009 når man skal til læge med børn skal man som forældre fortælle på læge sprog hvad ens barn fejler før de fatter det... jeg har en datter der hoster så meget at hun nogen gange ikke kan få luft men lægerne siger det er en forkølelse og det er det ikke... vi tog til læge 10 gange før de fandt ud af hun havede noget på lungerne og så fik vi medisin men hun stoppede ikke med at hoste.. og hun hoster stadigvæk og de ved ikke hvorfor... jeg sys lægerne er latterlige at de ikke høre os som forældre..

  • #4   14. jun 2009 (link fjernet)



  • #5   14. jun 2009 Jeg synes det er ganske forfærdeligt...
    - Og de danske læger idag er så sløve! .. Det er så forfærdeligt..
    - Et eksembel, min venindes bedstefar er lige død, de sagde han havde haft kramper som efterspil af mange hjerneblødninger og blodpropper, han havde 2 STORE blodbropper 1 i hver hjerne halvdel, men da han kom ind var det ikk NØDVENDIGT at scanne ham, selvom familien havde deres mistanke..

    Min mands farmor døde i starten af året af bugspytkirtelkræft, lægerne havde ½ år inden sagt: Det er mavesår...
    Da de så opdagede kræften havde det spredt sig til den ene lunge + lever, hun stod ikk til at redde pga deres fejl, og de sagde ordret til os få min efter vi havde fået og vide hun ikk havde længe igen: Ja, hvis det dog bare var blevet tjekket for ½ år siden kunne kemo, med 98% chance reddet hende, men det er hun for syg og svag til nu...Men sådan noget sker jo desværre...
    Tænkte bare WHAT, nej sådan noget sker fanme ikk.. Kunne ha sprunget fluks på den læge.. Sådanne fejl må IKKE ske fordi de lige "glemmer" at det kunne være kræft, men bare går ud fra det er mavesår.. Baaaah!! ..

    Sidst men ikk mindst et eksembel med min farfar, han var indlagt sidste sommer, start sommer!! ..
    Min mand var igang med at ligge fliser i deres have og derfor blev han og min farmor hjemme, mens min faster og jeg kører op til min farfar, men sikke et syn der møder os, min farfar har spildt kaffe i sin seng og ned af sig selv, sygeplejeskerne er PISSE sure fordi det er sket, og min farfar komme gående med rolator han næsten ikk trække vejret og har tisset i bukserne pga sygeplejerne ikk GAD hjælpe ham, de skille jo skifte senge tøj, så min faster og jeg får hjulpet ham, og tilbage ind i seng, og han HIVER efter vejret, vi var virkelig bange for det var sket med ham, og vi kalder en sygeplejeske og siger: Han skal nok tjekkes for vand i lungerne og nok osse have noget ilt, hun gør ikk noget, og siger han er blevet tjekket osv, først da EFTERMIDDAGS holdet kom og der kom en NY sygeplejeske skete der noget, hun kunne godt se han skulle ha ilt, og kaldte en læge med det samme og rigtig nok var lungerne smækfyldt med vand..

    Jeg har INTET tilovers for det danske lægesystem, og det kan godt være de arbejder under pres, men det er jo ikk små fejl de laver, det er jo STORE dejl hvor alle vi andre sidder og tænker, okay hvorfor gjorte de ikk sådan og sådan, men hvad ved vi, vi er jo ikk lægeuddannet...


  • #6   14. jun 2009 har lige se det på tv2. jeg ville går held NED. hvis det var min datte der død på den måde. snøft.

  • #7   14. jun 2009 Ja.. det danske lægesystem er virkelig ikke hvad det har været..

    Kristian : Så er vi to...


  • #8   14. jun 2009 Det er virkeligt tragisk.. Stakkels lille dreng og hans forældre..

    Jeg undre mig egentlig bare over at ikke bare 1 af de 11 læger forældrene har talt med ikke har noteret i journalen at barnet har slugt et batteri når nu forældrene har sagt det... :S


  • #9   14. jun 2009 Jakob - Nu er dine tal jo nok også lidt højt sat. Og mon ikke der er mere end 300 sager der går galt? Medierne skriver jo kun om de rigtig store. Og kan ikke skrive om alle. Heller ikke alle af de store. Så ville vi jo ikke høre om andet i nyhederne.
    Uanset hvor meget pres de er under er der fejl der bare ikke må ske.
    Jeg har heller ikke meget til overs for det danske lægesystem i dag. De vælger alt for ofte den lette løsning først for lige at se om ikke det kan gøre det. Hvilket i nogen tilfælde så kan være et spørgsmål om liv eller død.
    Den dybeste medfølelse til forældrene herfra. Super forfærdeligt at det kunne ske. Jeg ville aldrig kunne klare at miste min datter, og da slet ikke på bekostning af en "doven" læge.


  • #10   14. jun 2009 Jeg er maalos ! Sov sodt Christian.

  • #11   14. jun 2009 jeg er så rasende og bor endda selv i byen så bruger den vagtlæge og læger når de tjekker min datter nu ved jeg bare man skal tvinge dem til ting for det så dårligt når jeg tænker på det han har jo direkte lidt i de 2 uger de læger er nogle svin og blir sååå gal over det . det burde være mord.. det er jo dem der har slået ham ihjel . håber hans forældre klare sig .

  • #12   14. jun 2009 det er simpelthen for meget.....
    det lægesystem ....
    vi er selv blevet kastet rundt siden januar og stadig står vi unde svar på hvad det er der er galt med vores datter !
    dybt forkasteligt at kaste skylden på forældrene og sige de lyver det er satme at vaske sine hænder fri føj!
    jeg har ingen ord men en masse vrede..... hvorfor må de fejl ske igen og igen !!! smiley


  • #13   14. jun 2009 Jeg har ikk læst hele tråden, men det er dybt forkasteligt.. Vi var ved vagtlægen i Esbjerg midt i dec sidste år, hvor Tristan var svært forkølet, ikk rigtig ville spise og havde vejrtrækningsproblemer.. Alligevel ville han sende os hjem.. (Vores egen læge havde tilset ham 2 gange) Jeg er glad for at jeg stod fast og fik en børnelæge til at se ham...Hans iltmætning lå på 40%!! Vagtlægen var ligeglad med at vi sagde han havde fået blå læber og vendt det hvide ud af øjnene mens vi ventede.. Vi blev selvfølgelig indlagt og var der i 12 dage.. Tristan er heldigvis ikk mærket af det..

    Så til alle jer der tar til vagtlæger rundt i landet: STÅ FAST hvis i ved der er noget helt galt...


  • #14   14. jun 2009 vi har ofte måtte smøre tykt på .. ja det er vel at lyve for at komme ind på selve børneafd i stedet.... når vi har været ved vagtlægen i Hillerød og de bare har kaldt det virus.... når vi så er kommet ind fordi vi har planlagt hvad vi skulle sige... så har det vist sig vores datter skulle have hjælp til luft og røntgen som har sagt lungebetændelse trods vagtlægen intet hørte !

    så JA stå fast kræv hvad i vil ha og tag ikke vagtlægens ord for noget hvis i føler noget andet !


Kommentér på:
Baby død efter lægesvigt del 2....

Annonce