{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Helene H
Helene H
Tilmeldt:
24. nov 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

Afviser flasken- hva gør jeg lige??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Min datter på lidt over 5 måneder vil ikke have andet mad end min mælk. Har prøvet med mme i et godt stykke tid nu og hun nægter simpelthen at sutte på flasken. Har prøvet flere forskelligt formede suttehoveder, men intet hjælper. Nu har vi så i de sidste 14 dages tid prøvet med lidt forskelligt mos, men det vil hun selvfølgelig helle rikke have noget af, det kommer ud lige så hurtigt som det er kommet ind. smiley
For tiden er hun ret pylret om aftenen, så det hele ville være meget lettere hvis jeg ind imellem kunne give hende en flaske at supplere min amning med, er så bekymret for om hun får nok at spise...

Men er der nogen som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan få hende vendt til at tage flasken????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afviser flasken- hva gør jeg lige???
  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #1   7. apr 2009 Prøvede at lave majsmels grød aller først, men det ville hun i hvert fald ikke have, så efter det har vi prøvet med nestles risgrød og nestles pære/æble grød. Det har helle rikke hjulpet smiley men vi fik hende da til at spise et lille stykke banan forleden, men så heller ikke mere. Men ku da være jeg skau prøve at mixe en gang kartoffel grød sammen til hende imorgen aften og se hva der sker..

  • #2   7. apr 2009 må jeg spørge om du vil remse op hvad for sutte hoveder du har brugt tænker på mærke feks..

    istedet for kartoffelmos som de fleste små ikke vil ha. så kog en gullerod istedet for.. kartoflen vokser nemlig i munden på dem og det vil de ikke ha..
    eller kan jeg af erfaring anbefale at du giver hende risengrød.. enten det der er kogt op af rismel eller minutris.. det plejer at være et hit. og så med lidt æblemos på ..:-)


  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #3   7. apr 2009 Hun får stadigvæk hos mig, så helt galt er det nu ikke smiley Men kunne godt tænke mig at hun skulle til og få noget andet også... Specielt de dage hvor det virker som om hun ikke bliver mæt nok om aftenen. Om dagen er der ingen problemer. men vil lige prøve kartoffelmosen imorgen så..

  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #4   7. apr 2009 Har prøvet avent, titty totty ( eller sån noget) og nan. det er 3 forskellige slags suttehoveder...

    prøver hver aften med risgrød, godt nok ikke hjemmelavet.


  • #5   7. apr 2009 ok ja så har du været godt omkring. så er der kun mam tilbage..

    ej jeg har heller ikke haft børn der kunne lide det færdiglavede..
    har du nogen sinde selv smagt det;-)
    jeg kan godt forstå dem


  • #6   7. apr 2009 vi kender også til det. han er nu 7 mdr og nægter stadi flaske og sut. har ligeledes også prøvet alt og alle slags.

    I starten tog han kun nogle få ske fulde og ellers ved mig, efter ske forsøg...

    Blend dog ikke kartofler, da det gør stivelsen længere og kan gøre de kløjes og pakker sig i mund og hals.

    Så et stykke tid fik han også grød til aftensmad. og bland lidt frugt mos i også i kartoffelmosen..

    Han er også i en periode lige nu, hvor han nægter at spise - lukker munden sammen og drejer hovedet væk. Eller så efter 2-4 ske fulde kaster han op, giver ham lidt mere og op igen det kommer.

    Kæmper med hans vægt, 76 cm og været nede og røre de 7,5 kg.


  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #7   7. apr 2009 Smager alt hva hun får, men synes nu det risgrød vi prøver fortiden smager bedre end det jeg selv fik bikset sammen. smiley men vi må bare blive ved med at prøve... blir kartoffelmosen med gulerødder imorgen aften, så må vi se hva hun siger til det...

  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #8   7. apr 2009 Linda B: Ja det var ikke meget han vejer... Man blir godt nok frustreret når de bare sætter hælene i.
    Vores alberte elsker sin sut, så havde ikke troet det ville være så svært at få hende til at tage flasken. Men tror simpelthen det er mme hun ikke vil have. Tror hun ikke kan li smagen af andet end min mælk..


  • #9   7. apr 2009 altså det er ikke en slem vægt at veje min datter på 3 årr vejer kun 12 kg..
    og har hele tiden været meget lille og tynd..
    så længe de er friske og ikke bare ligger og døser hele tiden så er der ingen grund til bekymring..
    der kommer mange af de her jeg gider ikke at spise tider..
    har prøvet det med 2 børn nu. og der er 5 års forskel på dem..
    og med min datter har vi dem godt en gang om måneden nogle gange om ugen..


  • #10   7. apr 2009 må indrømme at efter vi skifted til sødmælk er det er nu guld at drikke mælk, for mme måtte jeg blande med vand og så gravist prøve at gøre til 'ren' mælk. men hvis blandingen var for tyk spytted han det promte ud igen, stædige dreng.

    laver øllebrød uden sukker til morgen, men han spiser ikke halvdelen.
    middag, frugt grød - fuldkorn med frugt og dertil hjemelavet sveskemos, det spiser han næsten op. Til aften kartofler med - mors påfund- kødboller, gulerøder, ærter mm.
    men han gider det ikke rigtigt. efter middagslur får han tilbudt rugbrød med leverpostej - a38 med frugtmos. Han spiser meget sjælendt mere end ½ dl færdig lavet grød. så han får godt med olie - smør - mælk.

    men meget frustrerende at have sådan en madsky dreng, så mange gange må vi lave det, vi ved han kan lide for at kan få bare lidt.

    Så på gode dage for han minimum 3 gange hos mig og andre 5-6 gange.


  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #11   7. apr 2009 Jeg havde en forestilling om før jeg fødte at hvis jeg ammede det første halve år, så var det fint.. Meeen kan godt se nu at den nok ikk kommer til at holde smiley


  • #12   8. apr 2009 hun skal nok få nok i din mælk, så der er ikke noget at være bekymret for på den front.
    mine de to yngste fik ikke andet end bryst til de var hhv. 7 og 8 mdr


  • Helene H
    Helene H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #13   8. apr 2009 Louise : Har prøvet den tommy tippie, ingen reaktion fra den bette smiley
    Så det blev det ikke bedre af, desværre...

    Ditte: Ja forhåbentlig går det over her engang indenfor de næste måneder... hvis hun er ligesom dine de yngste så er det kun et par måneder endnu..


Kommentér på:
Afviser flasken- hva gør jeg lige???

Annonce