{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

Hvad går i mælken (amning) {{forumTopicSubject}}

Ja, kort og godt tænke jeg meget over hvad man må når man ammer..... så råd og erfaringer søges. evt. links til informative hjemmesider. Pft.

Jeg mener jeg glæder mig jo vildt til at jeg kan komme tilbage til min egen livstil med smøger og vin, når bebs fødes. MEN må jeg overhovedet det??

Og hvad med medicin, kosttilskud, stærk mad osv??
Hvor meget skal man tage hensyn? Og til hvad???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad går i mælken (amning)
  • #1   27. mar 2009 ikke for noget men når du alligevel ikke ryger under graviditeten hvorfor så starte igen?

    hvis man er sippet så må man nok ikke ryge når man ammer, og tror ikk et glas vin skader, men alkohol kommer i mælken også den ene glas,


  • #2   27. mar 2009 christina, fordi jeg savner at ryge ind imellem - har røget siden jeg var 12år... er kun stoppet for mit barns skyld. Ikke for min egen smiley

    Jeg har skam ikke tænkt mig at ryge omkring mit barn. og kæresten ved også at han skal ned i baggården når der skal ryges smiley


    Men hvor meget kommer alkoholen i mælken tænker jeg, hvis jeg drikker en øl som er feks 4,6 %, får de så også 4,6%? Kan de smage det?
    eller bliver de ligefrem påvirket af det?


  • #3   27. mar 2009 fandt dette fra et tidligere indlæg

    Alkohol går i mælken i samme tempo som i blodet. Det vil sige, at der er samme promille i den mælk du giver din pige, som i dit blod. Alkohol nedbrydes langsomt uafhængig af din egen aktivitet (dvs. du kan ikke danse alkohol ud af kroppen) - en genstand nedbrydes på ca. to timer. Nedløbsrefleksen vil også hæmmes ved indtagelse af mere end ca. en halv genstand. Du skal altså vente med at amme til "antal genstande gange to" timer er gået. Hvis du fx drikker 3 genstande, skal du altså vente 6 timer og tidligst amme 2 timer efter sidste genstand. Det kan være en god ide at malke ud i løbet af aftenen og smide det ud.



    jeg har godt nok røget under min graviditet da jeg ventede min datter og så i denne jeg kan ike holde op.. dog ryger vi kun under emhætten for der ikke er røj i stuen , men det hjælper jo ikke på det når jeg er gravid


  • #4   27. mar 2009 Når du ryger går det også i mælken. Det anbefales at du ikke blot vedligeholder dit rygestop mens du er gravid, men også mens du ammer.

  • #5   27. mar 2009 det skal lige siges at en øl i ny og næ er godt får mælken ..
    altså ikke hver dag men et par gang om måneden.

    jeg drikker dog ikke selv øl der jeg ikke kan lide smagen.


  • #8   27. mar 2009 så kom han ud smiley C ;

    Og hvor har du så lige læst det henne? For det har jeg godt nok aldrig hørt noget om.. Og kunne slet ikke forestille mig, at nogen ville anbefale det!

    Kan du finde et link til mig?


  • #10   27. mar 2009 Susan L; Okey :S Det vil jeg da lige prøve og se om jeg kan tjekke op på.. For det har jeg aldrig hørt noget om! Og kunne bare ikke forestille mig det, da de jo har så mange kampagner med gravide og alkohol og ammning osv.

    Men hvis det er et gammeldags råd, mon ikke at de så har trukket rådet tilbage.. Ligesom man i gamle dage anbefalede at spædbørn sov på maven, det er jo pisse farligt nu og kan forårsage vuggedød!.


  • #11   27. mar 2009 hvidtøl øger også mælkeproduktionen så der er flere grunde til at det er godt...

  • #12   27. mar 2009 tak for jeres råd.... tror der skal til at malkes ud i ny og næ. når tid er smiley

  • #13   28. mar 2009 Min søster fik også at vide at hun skulle drikke nisseøl da hun fik min nevø for snart 5år sidan.. Det sagde de til hende på barselsgangen..

  • #14   28. mar 2009 Hmm,
    Hvad mad angår er det altså meget forskelligt hvad du må spise osv, folk er altid oppe og køre over grønkål, hvidkål osv..
    Da jeg havde født blev der serveret frikadeller med LØG og hvidkål til og dagen efter blev der serveret grønkål og hamburgerryg...
    - Oliver kunne f.eks overhovedet IKKE tåle hamburgerryg, og nej det var ikke på grund af grønkålen da jeg på INGEN måder spiser det.. smiley


  • #15   28. mar 2009 De nævnte godt det med øllet da jeg var til møde på sygehuset, men de sagde at det var et gammelt og udueligt råd. Og nu lød råddet på at man slet ikke rørte alkohol.

  • #16   28. mar 2009 Hmm, min farmor drak sig stiv 2 dage inden hun fødte min faster, og efter fødsel var de til en del fødselsdage osv hvor hun osse drak sig fuld og hun røg gennem HELE graviditeten og osse efter hvertfald 10 cigaretter om dagen..
    - Min faster fejler absolut INTET overhovedet og er selvstændig..
    - Altså siger dermed ikk at man skal gøre som min farmor, men nogengange tror jeg osse de siger det for at få folk til at stoppe fordi det generalt ikk er sundt..


  • #17   28. mar 2009 hvis barnet er overfølsom for rigtig mælk, og du drikker almindelig mælk kan det godt give mavepine hos barnet da alm. mælk går i din egen mælk.

  • #18   28. mar 2009 man skal ikke ryge en halv time før man ammer så de værste stoffer er ude af blodet. Et glas vin ja måske men så skulle det være når baby sover længst og ikke skal ammes i en god del timer.

  • #19   28. mar 2009 Jeg har også fået rådet med Nisseøl af min sp for at få gang i min mælkeproduktion, men kunne simpelthen ikke få det ned. Spurgte min jordemoder om der var nogle madvarer man skulle holde sig fra, og hun sagde alt med måde, så det lever jeg efter.

  • #20   28. mar 2009 ALT går i mælken, så nej du må ikke ryge og drikke alkohol
    også medicin og kost tilskud osv
    men på alt sådan noget står der om det er noget man må tage når man ammer

    godt link
    www.ammenet.dk


  • #21   29. mar 2009 kanont at læse for jeg ææælsker nisseøl.

    mht at ryge og drikke, tror jeg at jeg malker ud op til weekenden hvis jeg skal noget. tak for jeres indsigt og ikke mindst linket til ammenet.. det site kendte jeg slet ikke, men skal jeg nok blive glad for kan jeg allerede se.
    kanon.tak


Kommentér på:
Hvad går i mælken (amning)

Annonce