{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Monika P
Monika P
Tilmeldt:
23. feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Frustreret førstegangsmor {{forumTopicSubject}}

Jeg blev mor for første gang til en pige d. 7/1 hvilket selvfølgelig er helt fantastisk. Men hold da op en start jeg har fået i den store nye baby verden. De første 5 uger skreg hun stort et hele tiden, kun afbrudt når hun spiste eller sov. Det er dog blevet bedre nu. Men hun er bare generelt urolig og utilfreds og fægter med arme og ben og kan på ingen måde sidde eller ligge stille i mere end 2 minutter. Det er en kamp hver dag at få hende til at sove. Om dagen sover hun i sin barnevogn på altanen og det går nogenlunde, men om aftenen er det en kamp og det kan tage 2 timer at få hende til at falde til ro og falde i søvn. I dag mødtes jeg med min jordemoder gruppe og alle de andre sad der med deres stille og tilfredse babyer på skødet og jeg måtte trave op og ned af gangen med en skrigende og meget gal baby :o( Jeg er bare så ked af at jeg ikke formår at trøste min lille pige og gøre hende rolig og tilfreds. Og mange gange føler jeg mig som en uduelig mor . Noget af hendes gråd skyldes luft i maven og jeg giver hende Mylicondråber og Grøn Alomin MME og så går vi til zoneterapi. Jeg syntes dog at hendes mave er blevet bedre. Men hvorfor er hun så urolig?? Vi har dog gode stunder hvor hun indimellem smiler og pludrer, men kampene om aftenen med fægtende arme og ben og efterfølgende skrigeture og et uroligt barn om dagen, fylder bare så meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret førstegangsmor
  • #1   23. feb 2009 Jeg har hørt nogle som har haft stor glæder af Kranio sakral terapi. Der har været et indlæg om det. Måske kunne det hjælpe.



  • #3   23. feb 2009 Lene N ja det eller organ massage =O) fik min søn og nøj det gjorde vidunderværker på ham :O)

  • #4   23. feb 2009 Uhh jeg er tilhænger af Kiropraktor : )

  • linda s
    linda s Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 20
    #5   23. feb 2009 Min søn fik også flaske og var meget urolig. Jeg gav gerne et dejligt bad når han var utrystelig, det hjalp godt.
    du kunne også prøve og skifte tin Nan 1.
    Held og lykke


  • #6   23. feb 2009 zoneterapi??

  • #7   24. feb 2009 Jeg bruge nan1 og det er bare super da det ikke giver så meget luft i maven, men ellers vil jeg forslå at du skifter sutteflasker, nu ved jeg ikke hvilen du bruger, men vi bruger mam med nr. 1 sutter, da hun sutter så hårdt at hun drukner i nr. 2 sutter og hun er altså 4 mdr... Vi har også haft problemer med luft i maven det gav dog ikke maveonde, men en baby der gylpe(r/de) virkeligt meget... Vi var indlagt på børneafdelingen i 2 døgn fordi hun ikke tog nok på, og der rådgav de os til at bøvse meget ofte, så nu bøvser vi på trods af gråd og skrig min. 3 gange pr. flaske HVER gang og vi bliver ved til hun har bøvset HVER gangog det hjælper virkeligt meget på luften... Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge det håber jeg virkeligt at det er... for det er da ikke til at holde ud...

    Ellers hvis jeg var dig ville jeg søge læge, for jeg synes det lyder som om hun måske har ondt ellers sådan noget? og så må de hvis de ikke kan finde ud af det, sende dig videre til børneafdelingen... Har du snakket med SP???

    Må man spørge hvorfor du ikke ammer?


  • Monika P
    Monika P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   24. feb 2009 Hej Lisbeth .

    Vi har været til lægen og hun mener ikke at der er så meget at gøre da det ikke er kolik, men "bare" luft i maven. SP siger også at det går over med tiden og indtil da er der ikke så meget at gøre andet end at trøste og sørge for at hun ikke bliver overtræt.

    Vi bruger de der anti-kolik flasker med ventil.

    Jeg startede med at amme, men mine bryster blev totalt ødelagte og så producerede jeg slet ikke nok mælk til at mætte hende. Jeg malkede så ud og suplerede med MME, men til sidst var min mælkeproduktion så lav at jeg udelukkende måtte give hende MME.


  • #9   24. feb 2009 Åhhhh.....JEG kender det alt for godt det du lige går igennem Monika :0( det er skide hårdt og bestemt ikke sjovt for både jer eller den lille pus !!! Ja og jeg har været afsted 2 gange til kranio sakralterpi med bette manden og det går også en smule fremad!!! Nu er han da glad om dagen :0) men om aften er han ikke tilfreds :0( .....

    Han døjer også med luft i maven.... en ting vi gør meget i herhjemme er at give ham camille te om aften med en smule sukker i og det virker tit :0) man skal bare huske at vandet kun lige må få farve...


  • Monika P
    Monika P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   24. feb 2009 Hej Stine :o)

    1000 tak for det gode råd med kamille teen. Jeg har nemlig nogle gange prøvet at time det sådan at hun får sin aften mælk med i vuggen, sådan at hun kan falde til ro med den, når hun skal sove om aftenen, men det er bare ikke altid at det passer . Jeg tror jeg prøver at give hende en smule kamille te med ind når hun skal sove i aften. Håber virkelig det hjælper en smule.

    Men gud hvor er det dog rart at høre ,at man ikke er den eneste der går sådan noget igennem :O)


  • #11   24. feb 2009 Monika - Det lyder fuldstændig som vores start smiley Det var hårdt jeg kom ikke udenfor en dør i 4-5 mdr fordi jeg ikke gad have sønnike med rundt for han skreg alligevel. Ville aldrig sove og fik jeg ham endelig til at sove var det måske 20 min hvis jeg var heldig...Barnevognen gad han ikke sove i osv osv smiley
    Når han endelig sov sad jeg tilbage med følelsen af hvorfor sker det for mig? Hvorfor er det mit barn der skriger sådan? Hvad gør jeg forkert?

    Men igen vær fortrøstningsfuld der kommer lysere tider smiley

    Ved det er svært at se fremad men Been there done that...

    VH Rikke


  • Monika P
    Monika P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   24. feb 2009 Hej Rikke :O)

    Blev det langsomt bedre efter 4-5 mdr eller vendte det pludselig fra den ene dag til den anden?

    Jeg prøver virkelig også at køre et mantra i mit hovede, om at det bliver bedre med tiden :o)



  • #13   24. feb 2009 Bare rolig der er mange som har det lige osm os :0) men ja det er dejligt at vide man ikke er den eneste i verden der har en træls start!!!!

    Jeg gider heller ikke nogen steder lige pt.... for når han sover slapper jeg af ellers bliver det for hårdt. Og ja det kan vel kun gå fremad :0) selvom det er lidt svært at tro på engang imellem

    camille te virker som regel herhjemme.....:0) så prøv det


  • #14   24. feb 2009 Vi er i lidt samme situation... Læger,sygeplejersker og sp mener at hun har kolik så vi går til zoneterapi har kun været afsted en gang indtil videre så håber at det hjælper hende... Heldigvis har min kæreste barsel i 3 uger endnu så står ikke selv med det og hvis jeg havde gjort det var jg også blevet meget frustreret... smiley

  • #15   24. feb 2009 Der blev længere og længere tid mellem skrigene smiley Men hårdt det var det og vi fik også til alverdens zoneterapi osv men intet hjalp... smiley Men det kommer Bettemanden vendte 180 grader over en kortere periode men han var som sagt 4-5 mdr ingen vi kom udenfor en dør!

  • #16   24. feb 2009 Husk der må IKKE komme sukker i kamille teen, det er IKKE godt for deres maver, når det er der de har problemer...

    Men held og lykke...


  • #17   25. feb 2009 Nu skyder jeg lige ind.
    Mine har altid fået 2 tsk. sukker i deres kamilliethe, og theen har da stået og trukket i nogle min. inden posen er taget op. Sukkeret virker smertestillende og derofr har vi altid fået rådet af vores sp at vi skulle bruge sukkeret, og nr de havde meget luft i maven og hård mave, så gjorde theen at efter ca 15 min var det ovre.
    Man bestemmer selvfølgelig selv hvad man synes er det bedste for sine børn, men jeg vil 10 gange hellere i den alder give dem the med sukker i end give smertestillende, som min læge sagde jeg skulle!!!


  • #18   25. feb 2009 Sukker er godt for deres maveer :0)

    Anne j : som hun siger heller give dem lidt sukker en smertestillende og man giver dem det jo ikke hver dag :0)



  • #19   25. feb 2009 som nævntvil jeg også nævne at sukker virker smertestillende og beroligende smiley

  • #20   25. feb 2009 Sjovt vi fik afvide på børneafdelingen i ålborg da vi var indlagt, at man kunne slå de små maver helt i stykker hvis man gav dem sukker, faktisk burde man ikke give dem sukker eller sukkerholdige ting før de bliver et år... De siger at de giver sukker vand når de små skal stikkes, fordi det afleder opmærksomheden og det smager godt... og det er i meget små doser... Det var det vi fik af vide deroppe...

  • #21   25. feb 2009 Får hun søvn nok i løbet af dagen..? En fra min mødregruppe fik dommen kolik over deres datter.. hun skreg og skreg og skreg også bare.. hun læste den der bog om babyers søvn og fandt ud af, at pigen simpelthen bare var overtræt hele tiden.. ved ikk, om det kan være det..

  • Monika P
    Monika P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   25. feb 2009 Hej Louise :o)

    I starten handlede det rigtig meget om overtræthed da hun slet ikke fik nok søvn i løbet af dagen. Nu kan jeg for det meste få hende til at sove på altanen i sin barnevogn og hvis ikke hun vil det, så går jeg en tur med hende i barnevognen , for så sover hun 100 %. Og derefter begyndte det at gå bedre. Og jeg tør næstenn ikke skrive det her ( babyer er som regel gode venner med nemisis ;o) , men de sidste 2 dage har det gået helt fantastisk!!! Hun har stort set ikke grædt om dagen og har været rolig og har endda kunnet underholde sig selv lidt ved at ligge på sit aktivitetstæppe og de sidste 2 aftener har hun sovet efter 30 minutter. Jeg har givet hende en lille smule kamille te med sukker med i seng og det får hende til at falde til ro hvorefter hun kan vugges i søvn :oD Så 1000 tak for rådet med kamille teen til Anne og Stine


  • Monika P
    Monika P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #23   25. feb 2009 Hov for øvrigt .... hvor meget kamille te giver i dem med i seng om aftenen? Jeg har givet hende 60 ml med 1 sukkerknald i og hun drikker stort set det hele


  • #24   25. feb 2009 uhh jeg var styg med med theen : ) jeg gav gerne 150 ml med, men så faldt Nanna gerne i søvn også og selv hele natten. Jeppe gik det ikke med så vi fnadt anden måde : )

  • #25   25. feb 2009 Hvor tidligt begyndte i at give dem te?

  • #26   26. feb 2009 Begge mine var omkring 1½ måned.

  • #27   26. feb 2009 Monika : Det var så lidt da :0) jamen malthe får omkring 25 til 40 ml om aften!!!! Mener og ha læst et sted at de kun må få 20 ml ...... men jeg er selv som barn blevet fyldt med camille te og jeg fejler sku intet :0) så det er vel op til en selv :0) og hvis det har en god virkning jamen så er det da bare med at udnytte det :0).....

    Vi begyndte at gi malthe det da han ca var de 2 mrd nok lidt før :0)


  • #28   17. mar 2009 Hvis man ikke må give dem sukker, hvorfor får de så en sprøjte med sukkervand, når de skal have taget blodprøve??
    Min lille søn på snart 3 mdr havde forstoppelse, og var fuldstændig utrøstelig, så sagde min læge vi skulle prøve at koge noget vand og putte en teske sukker, og aldrig før han han sovet så godt..


Kommentér på:
Frustreret førstegangsmor

Annonce