{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Håber nogen kan hjælpe ?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Min kærester er under uddannelse og jeg selv på kontant lige pt. Jeg er 27 og min kæreste 26. Vi er igang med at prøve at få en baby for første gang, men ville lige hører andre, om I har været under uddannelse og kontanthjælp mens i ventede eller planlagde? Tænker på økonomien, hvordan har i kunne få det til at kører rundt? Har hørt andre der kunne klare den. Hvor meget kan man evt. Få af støtte osv.? Ingen negative kommentarer Tak 😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håber nogen kan hjælpe ??
  • #1   8. jan 2016 min kæreste er studerende som ingeniør i Odense og han frasagde sin barsel pga han ellers skulle udskyde uddannelsen 1 helt år
    til gengæld kunne han få dobbelt su i et halvt år istedet for at gå på barsel.
    Jeg selv har arbejde så det var 14 uger på løn og derefter på barselsdagpenge og jeg har jo så 1 års barsel da jeg har taget min kærestes del smiley
    Man får jo også børne-ungeydelsen hvert kvartal, kontanthjælp ved jeg dog ikke noget om.
    Tænker at der burde stå noget om det på jeres kommunes hjemmeside eller måske på borger.dk 😄
    håber det kunne bidrage lidt
    du er også velkommen til at skrive hvis det er så svarer jeg gerne på bedste vis smiley


  • #2   8. jan 2016 Tak for svar smiley tænker os at vi ikke køber alle tingene fra nyt, men en del af det brugt. Der er vi ikke så sarte ☺

  • #3   9. jan 2016 man kan da også sagtens få fine brugte ting 😄

  • #4   9. jan 2016 Her er kæresten på su. Han får dobbelt su i 6 måneder.
    Jeg er på kontanthjælp og får 9237 kr udbetalt hver måned. Derudover kommer der børnepenge hver tredje måned, samtidig får vi også mere i boligstøtte.
    Jeg fødte i december så jeg kan ikke bidrage med så meget. Men vi klarer os rigtig godt smiley


  • #5   9. jan 2016 Rikke Hvordan kan det være du får så meget i kontant? Jeg er os selv på kontant og får det der svarer til en SU 😕

  • #6   9. jan 2016 Det er fordi når man er efter 12 graviditetsuge så stiger det til udbetalt 8228 kr smiley
    Når man så har født stiger den ydeligere, så man har de 9237 kr smiley


  • #7   13. jan 2016 Kan også have noget at gøre med at du er under 30? Og har man ikke en uddannelse når man er under 30 så er man tit det de kalder uddannelses forpligtet og derfor hedder det ikke kontant hjælp men udd hjælp og svare til en SU ... Ved jeg fra en bekendt smiley

  • #8   14. jan 2016 Betina jeg får uddannelseshjælp og der ligger det altså i de satser, når man er forbi gravidietsuge

  • #9   14. jan 2016 Okay smiley

Kommentér på:
Håber nogen kan hjælpe ??

Annonce