{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.448 visninger | Oprettet:

Fødselsberetning {{forumTopicSubject}}

Nå nu er det vist på tide at jeg får taget mig sammen til at skrive min FB



den 24/5 ankom vi til Herlev sygehus kl 8.30 efter aftale, pga tidligere mistet barn + meget stressende fødsel sidst havde jeg fået lov at blive sat igang uge 38+0 og fulgt under hele fødslen..

kl 9.10 bliver vandet taget og vi bliver sent ud og gå i 2 timer for at få veerne igang.. det begynder så småt at trække hen over lænden..

Da vi kommer tilbage til fødemodtagelsen sender de os direkte til fødselsgangen, så de har tjek på det derfra..

kl12.15 jeg tjekkes og er 3 cm åben, livmoderhals væk og små veer (korte og til at holde ud) hvert 3-5 min..

Vi snakker om sidste fødsel og hvorfor det blev overvældende, at jeg havde virkeligt slemme smerter (ve storm) og derfor næsten ikke kunne presse af udmattelse da vi nåede dertil.. de foreslår en rygmarvsbedøvelse også fordi mine veer ikke er så stærke, så de vil gerne ligge ve stimulerende drop hvilket øger risikoen for ve storm..

Jeg siger ja tak og anæstesi lægen er der efter 5 min.. får lokal bedøvelse (føj for den, føltes som at få flået huden af og blive dybbet i syre ) fik at vide jeg havde sunde stærke knogler, da de havde svært ved at stikke ind gjorde ikke direkte ondt med selve bedøvelsen, men ret ubehageligt..

Men bedøvelsen virkede i det mindste og jeg kunne slappe af frem for at bruge energi på veerne

kl 15.30 kommer ny jordmoder (vagtskifte) og hun tjekker 15.45, 6 cm åben og baby næsten helt nede.. så 3 cm på 3,5 time, så manden og jeg snakker om at vi nok skal regne 4-5 timer endnu før hun er ude + 4 timer mere før vi må tage hjem (fødte ambulant) så det bliver sent (har aftalt med mandens fætter om at hente os)..

kl 16 bliver jeg send på wc for at se om jeg kan tisse med rygmarvsbedøvelsen (kunne jeg heldigvis fint) og kommer ind igen og ligge på siden..

Jordmoderen går ud for at hente nogle ting og jeg får pludseligt en voldsom og meget smertefuld ve som jeg slet ikke kan styre, min krop spænder bare i en bue og jeg kaster mig rundt.. fik seriøst et chok, for havde jo intet mærket ud over lidt pres på bækkenet de sidste 10 min..

16.20 kommer jordmoderen ind igen og jeg får endnu en voldsom ve, hun spørger om jeg vil have lattergas og jeg siger "ja hvad som helst for det her kan jeg ikke" tænker @!#$ skal jeg have det sådan her resten af tiden så dør jeg ski..

Og siger så til hende at det altså føles som om baby vil ud nu, men at jeg jo kun er 6 cm åben så det kan jo ikke passe.. hun konkludere at hun vist hellere lige må tjekke og konstatere at det er jeg så heller ikke, jeg er 10 cm og baby presser godt på, så de sidste 2 veer har været presse veer og jeg skal bare presse næste gang..

Så de sidste 4 cm kom lige på 25 min og ikke et par timer som vi forventede..

kl 16.38 kommer Josephina-Emilie(50 cm og 3090 g) til verden, efter 16 min og 5 presseveer 10 i apgar og ikke så meget som et eneste sting til mig

Det var så lidt usikre over en blodprøve der så mærkelig ud, men var så en fejl og jordmoderen insisterede på lægetjek pga jeg har fået morfin under graviditet, men heldigvis alt som det skulle være

Er så glad for at jeg valgte at føde frem for PKS især fordi vi var hjemme da kl var 20.30 frem for flere dages indlæggelse..

I forhold til sidste fødsel var denne bare perfekt, følte der var ro på og styr på det og jeg havde overskud og energi til at presse hende ud..

Nu venter jeg bare på at rygsmerterne efter bedøvelsen forsvinder helt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødselsberetning
Kommentér på:
Fødselsberetning

Annonce