{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.454 visninger | Oprettet:

Fødselsberetning af Tino<3 {{forumTopicSubject}}

Søndag d 06.01.13 havde storesøster Malou fødselsdag og blev 4 år- vi holdt derfor hendes og storesøster vanessa's fødselsdag den dag, der havde været nogle hårde plukveer engang imellem i løbet af dagen, men intet andet end de sidste par dage.
De sidste gæster gik ved 19 tiden, da klokken er lidt i 22, ligger manden og jeg og slapper af ovenpå, han havde lige puttet de to store piger og vi lå lidt og snakkede i sengen samt slappede af, jeg havde der nogle ureglmæssige hårde plukveer (ikke noget nyt i det) og manden havde planer dagen efter, så vi snakkede om at han skulle have mobil på sig, da jeg i nogle dage, havde haft en kraftig fornemmelse for, at jeg altså denne gang ville føde før termin ( nr 1-9 dage over / nr 2-2 dage over)- men Jeg var denne dag "kun" 38+0 og vidste det ville ske snarligt!!

Jeg kiggede for sjov på uret, for og se hvad klokken var, den var 22.00, og jeg følge mig mere lettet ved tanken om at vi snart var over Malou's fødselsdag, så han gerne måtte komme snart hvis han ville,
Manden sagde samtidig at jeg alligevel ikke ville føde inden for 2 timer hvis jeg gik i fødsel den dag- det følte jeg han havde ret i , og igen gav det lidt ro i sindet smiley Jeg havde jo trods alt kun alm hårde plukveer som de andre dage, så vi lejede jo kun med
tanken smiley
Farmand skulle så lige nedenunder, og da han kommer op af trappen igen til vores soveværelse, kigger jeg på ham , og BANG!! Så slår det et smæk i maven og jeg råber bare "AV!"- jeg ved sku godt hvad det var!     
(jeg synes det føles SÅ ubehageligt når den "ballon" springer ;-p )

Vandet er gået siger jeg til ham, og mærker efter, men det er ikke begyndte og løbe endnu, med erfarring fra nr 2 gang, ved Jeg der kan gå lidt før der løber, jeg får manden til og hive trusser af mig (spørg mig ikke hvorfor haha) men af skulle de altså ifl mig smiley jeg skynder mig på toiletter og så drypper det ellers ud (20-30 sek efter knaldet i maven) 
Sætter mig på toilettet, hvor vandet både drypper og render på skift.
Vandet gik 22 minutter efter at mark havde sagt Jeg ikke ville føde den samme dag, altså kl 22.22 gik det, og kl 22. 27 allerde imens jeg sad på wc, begyndte de hårdeste
Hårdeste regl mæssige veer og vælte ind med en ordenlig veestorm.
Kunne intet andet end og sidde og dryppe vand i toilettet, samtidig med en masse afføring blev ved og komme (gør sku ikke noget oven på den forstoppelse Jeg har haft;-) ) 
Venstre hånd på sædet og højre hånd holdt godt fast i dørhåndtaget!!

Jeg får ringet til min hj-fødsels Jm Inge, med det samme imens jeg sidder der, veerne rumler mig til, og vores 4 min lange samtale bliver afbrudt 4 gange hvor hun må vente til veerne er slut og jeg får pustet færdig:) Hun kunne sagtens høre der var godt gang i dem, og sagde hun var der om 35-40 min ca. (fra Slagelse til Kalundborg) 
Derefter fik Jeg meget hurtigt i en vee pause kontaktet min mor (som dårligt nåede hjem og vende) og sagde kort til hende at vandet er gået - jeg har veer og mark henter dig om lidt! 
Derefter samme besked til svigermor og svigerinde- de skulle så køre selv.
desværre var min farmor syg og måtte springe oplevelsen over denne gang. smiley

Mark skulle ordne fødekar- som denne gang er et oppusteligt et med luftpumpe på 5 min, men vi havde ikke haft kigget på det og afprøvet det endnu, så han kommer ud på wc'et til Mig og siger at det er et dumt stik som sidde på- det med 3 dimser (jordforbindelse?) tror Jeg, og han siger han vil se om der findes noget til den i kassen fra Jm man kan forbinde eller så noget.  Drop det ! Siger jeg, kunne slet ikke magte det problem for smerter eller samtale eller noget, slæb madrassen ned i stuen så føder jeg på den sagde jeg! (madras til en gæste himmelseng)
Det får han så gjort og kører så efter min mor. 

Mark fræser afsted, da han ikke får lov og være væk særlig længe! Min mor bor heldigvis os kun 5 min væk, og de var sandelig også hurtigt tilbage må jeg sige.

Men inden de når tilbage, tænker jeg at jeg ikke kan føde her ude på toilettet (et gæt vil være at jeg sad der i 3 kvarter?!) 
Så jeg får i en kort pause luntet min krop ind i stuen, og ser så at tossen ikke har lagt dyne eller noget Jeg kan have over mig, kun noget og ligge på, det kunne jeg ikke arbejde med og fik med veer luntet mig irriteret tilbage på tønden igen smiley havde for mange smerter til og gå op af trapperne efter dynen! 

Ind af døren vælter det ind med manden, mor, svigermor og svigerinde samtidig.

Jeg får sagt at jeg skal bruge en dyne, det bliver skaffet og jeg får slæbt mig ind på madrassen!
Får lagt mig og lyset skal være slukket! Så kun lys fra køkken kommer ind, folk skal holde deres mund når Jeg har ondt! smiley så de tullede lidt rundt i køkken og ovenpå hos Malou.
Jeg lå roligt på højre side i stuen og pustede ved hver vee uden og sige noget, mark kommer ind, sætter sig på hug, kigger på mig og aer mig på armen tror jeg der var . Imens jeg puster , og spørger mig "har du veer?"- "om jeg har veer?!!" svarer jeg, JAH hva fanden tror han selv? smiley Det er ikke for sjov jeg ligger her og har kontaktet alle de mennesker haha !
Men sødt på sin egen måde var det da! smiley men han var altså lige i tvivl om fødslen/veer osv var igang? 

Min mor går igang med en "færdig brownie kage" som vi havde købt man liiige kan fikse sammen, JM skal have kage eller andet spiseligt nemlig , nøøøj, den mikroovn der smeltede margarine, blæseren i ovnen og de andre småting var såå belastende og høre på under veerne , hun forsøgte ellers og liste rundt derude smiley - men Jeg havde så ondt at jeg ikke kunne brokke mig!
På et tidspunkt siger jeg "Hallo??!". Jeg skal bare have fat på en eller anden , uanset hvem, det var så svigermor som troppede op først.
Hun satte sig på hug og jeg siger midt i en vee at hun skal blive her fordi jeg skal sige noget, jeg får så 3 hårde veer hvor pausen ikke helt når og komme, så Jeg kan ikke snakke med hende og siger imens jeg puster, hvert 10 sekund eller mere , "bliv her" ,"vent lidt",  "det er vigtigt", "vent" og ting i den stil, da jeg endelig får en pause får jeg hvisket "han kommer snart" , "han er her om lidt", det jeg enlig ville med og få en ind i stuen- som så blev svigermor, var for og fortælle han var kommet SÅ langt ned at Jeg følte han var liige ved og komme og jeg skulle bruge hende til og tage imod ham om lidt (Jm var lige på trapperne).
Kort efter (kl 23.22) kommer JM, og 1 min efter (23.23) hun er kommet, begynder presseveerne!
Alt er som hidtil helt roligt og med godt overblik og i mit tempo, Jm kigger lidt på de ting hun skal bruge- finder handsker eller hvad ved jeg:) får lyttet hjertelyd som er helt fin og ikke påvirket eller andet. - i alt den tid får de alle fyret en del billeder af.
Jeg får presset og han bliver født 06.01.13  kl 23.36. JM nåede og være der i 14 min så var han født. 

Han får skreget og er rigtig fin og venskabet- efter lidt får Jeg tjekket om det nu også var en dreng som scnningerne havde sagt smiley og ja det var det smiley

Farmand får klippet navlesnoren og Malou kommer ned og ser lillebror- hun havde været ovenpå og havde glædet sig til at han kom.
Fra jeg havde presset Lillemanden ud og med det samme bagefter- væltede influenza ind i min krop ! Jeg blev så dårlig og ondt i hele kroppen og frøs (har været syg i 3 uger og var
Liige ved og være på toppen) så det er normalt det simpelthen kan vende tilbage når kroppen ikke er gravid og bedre kan klare det. Og Jov tak! Var helt forkommen og havde lyst til Og blive der under dynen med baby! Min hoste jeg kun havde lidt tilbage af blev helt vild igen, alt sammen straks da han var ude! - jeg ligger nu med influenza , ondt i alle led og feber - (er kun smertefri i understellet haha- skønt :-) 
Nå, men føder moderkagen d 7 januar, kl 00.17, imens vi ventede på den var klar skrev Jm lidt rapport i køkkenet.
Jeg bliver selvfølgelig tjekket for rift og brist- Pu ha ubehageligt, men der var heldigvis Intet sket, dejligt!! smiley

Han vejes, måles mm, 3050 g og 50 lang. 38+0 så det er flot.

Mark giver tøj på imens jeg med min forkomne pludselige influenza krop får kommet ud på badeværelset hvor jeg får et bad, får varmen, bliver ren mm.
Dejligt, og så ind til de andre i stuen og hygge med billeder, lillemand, sodavand og kage (Jeg havde så ingen appetit). Og var i forhold til mine to andre fødsler- træt !
Men det er ovenpå 3 ugers sygdom, jul, nytår, vanessa indlagt, medicin flere gange i døgnet, årsdag, fødselsdage mm og så liige en fødsel og influenza samtidig smiley
JM var hos os i 3 timer i alt og tog så hjem kl 02.20. 

Familien blev længere og blev så kørt hjem og da mark kom tilbage puttede vi oppe i sengen med Malou som sov hos os til dagen efter. Jeg kunne trods jeg var så træt efter fødslen nu ikke rigtig sove , og fik lidt sodavand til blodsukkeret som
JM anbefalede pga svimmelhed, samt kage fra fødslen , nu havde jeg pludselig meget lyst til det kage smiley
Klokken var nok 06.30 før Jeg lagde mig, og det har så også været med influenza smerter i kroppen og feber, så det er begrænset hvad jeg endnu har sovet, ikke pga Tino drengen, han vågner og får noget bryst mælk eller puttes så sover han igen, Så det er pt ikke ham som forhindre mig i søvnen, men min sygdom smiley

Alt går indtil nu fint, JM kiggede forbi dagen efter fødslen (igår) for lige og tjekke om livmoderen trak sig sammen som planmæssigt, det gør den, jeg fik nemlig ikke sprøjten d 6 efter fødslen fordi jeg blødte så lidt - ikke en dråbe ved fødLen heller sagde hun, og kroppen klarer det fint selv, det fik jeg heller ikke med vanessa.  

JM kommer imorgen ved 12 tiden og tager hæleprøve og så venter vi ellers på at SP kontakter os for et besøg :-) 

Jeg tror det var nogenlunde det, men det er sørme svært og huske det hele :-) 


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødselsberetning af Tino<3
Kommentér på:
Fødselsberetning af Tino<3

Annonce