{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

kejsersnit? hvad nu? {{forumTopicSubject}}

hej piger
jeg har idag fået beskeden at jeg bliver nødt til at føde ved kejsersnit. nu er jeg jo ikke lige den der ved mest om den slags, så jeg har en del spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. og med lidt held er der måske et par stykker som ville dele lidt om deres oplevelse med det her?

hvor meget må man bagefter? må jeg løfte min baby? kan jeg komme hjem? kan jeg passe barnet selv? og de daglige pligter? skal der tages sting? gør det ondt? hvad med amningen? er der hjælp at få hvis jeg ikke må så meget selv? jeg bor jo alene. bliver der sat en dato? eller skal jeg vente til barnet vil ud selv?

jeg har så mange spørgsmål. det her er ikke lige hvad jeg havde set for mig.

janne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kejsersnit? hvad nu?
  • #1   14. apr 2008 hejsa. må jeg først spørge hvorfor du skal ha kejsersnit.?
    jeg fik akut kejsersnit med min søn for snart 7 år siden.
    du må kun løfte dit eget barn i de første 2 mdr. hedder det idag. jeg måtte ikke læfte andet end ham i 3 mdr. så det er blevet bedre.
    du må godt støvsuge og gøre almindeligt rent efter du har født, men ikkenoget med tunge løft.
    du kommer typisk hjem efter en uges tid. eller når du er helt fri for smertestillende og de mener at det ar er pænt.
    stingene forsvinder af sig selv. ja det gør jo ondt, det gør enhver op. da de jo skærer dig op.
    man kan sagtens amme.. men hvis det ikke går igang selv så bed om en pumpe. det er ikke altid det selv går igang når man får KS.
    ja der bliver sat en dato. det får du afvide når du nærmer dig din termin.
    man kan vist nok søge noget rengørings hjælp hos kommunen. ring og hør dem..

    og husk at spørg løs det er det vi her for;-)


  • #2   14. apr 2008 tusind tak! det er jeg virkelig glad for!

    årsagen til kejsersnittet får du PB da det er noget træls.......


  • #3   14. apr 2008 jeg har fået plalagt kejser snit og fik sat en dato, den skal sættes inden at du har termin så du ikke går i fødsel :o)

    jeg tog hjem 2 dage efter og man må ikke bære på andet end sit barn de første 14 dage mener jeg det er. jeg passede stadigvæk de daglige gøremål da jeg kom hjem og var ude og ride en tur i skoven 14 dage efter kejsersnittet :o)
    der er nogle smerter og det er ikke rart og skal op og stå men der får man morfin :o)


  • #4   14. apr 2008 Har 3 kejsersnit bag mig nu... 1 meget akut og 2 planlagte.

    Det første var meget voldsomt fordi det gik så stærke. De andre to meget gode oplevelser... Du må komme hjem når du selv føler dig klar. Og de første 6uger må du ikk bære/løfte på noget der vejer mere end dit barn i en lift....

    Hvis du allerede nu har fået at vide du skal ha ks. så blir det planlagt. Dvs. at du får en dato omkring terminen hvor det skal foregå...

    Og ja der er nogle smerter, og mens du er på sygehuset får du morfin. Når du kommer hjem må du jo nøjes med det man får i håndkøb. Så vil råde dig til at prøve at undgå de morfinpræperater de giver på sygehuset. Så vidt det er muligt..

    De første to gange blev jeg syet og der sku ikk fjernes sting, for det opløst sig selv. Denne gang blev jeg klipset sammen, og det anbefaler jeg ikke. Nøj det var træls. De klips sad fast i mine bukser og gjorde herreondt at få fjernet. Det er så bare min mening.

    Om du kan klaer barnet selv den første tid, det skal jeg ikk ku sige.... Vil sige at nu du er alene med den bette, så aørg for at have baglandet i orden så der er noget hjælp at hente hvis det brænder på...


  • #5   14. apr 2008 fik kejsersnit for 5 uger siden har det fint idag det gør ikke ondt mere.det gjorde efter snittet i nogle uger men bliver bedre er ikke nervøs for at skulle have det igen

  • #6   14. apr 2008 tusind tak for jeres råd og fortællinger! det giver mig ro i sjælen at i trods alt har kunne hvad i har kunne. det hele skal nok gå smiley

  • #7   14. maj 2008 hej vil lige sige at jeg fik akut kejsersnit....
    jeg mærkede det det ik men det gjorde lidt ondt da jeg sku ud af sengen første gang og på toilet...jeg kom hjem efter fem dage først....sku blive der et par dage da jeg havde for højt blodtryk....efter kejsersnittet blev jeg klipset sammen...tror ik man blir syet mere....men fik en tang med hjem som jeg sku medbringe til lægen ti dage efter fødsel så de ku tage dem ud og det mærker du slet ik....held og lykke med fødslen...


Kommentér på:
kejsersnit? hvad nu?

Annonce