{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

Min FB (Lang) {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Så har jeg langt om længe fået skrevet min FB. Hvis I syntes der er en masse mærkelig ord, så er det fordi jeg har taget dem fra min journa.
Kommenter meget gerne!

Onsdag d. 7. september 2011 :

Kl. 11.40:
Ringer jeg til fødegangen og fortæller dem at jeg ikke har mærket liv siden tirsdag eftermiddag. De beder mig komme ind hurtigst muligt.
Jeg får fat i kæresten, og så går turen af sted til Skejby Sygehus.

Kl. 13.15:
Ankommer vi til akut fødemodtagelsen på Skejby Sygehus.

Kl. 13.20:
Jeg får lavet en CTG og alt ser normal ud. Jeg henvises til Ultralydsscanning for at være på den sikre side.

Kl. 14.30:
Får jeg lavet en Ultralydsscanning, og hende der scanner mig, er heller ikke tilfreds med den aktivitet der er i maven – hun kan ikke engang få baby til at bevæge sig da hun skubber til maven.

Kl. 16.15:
Er jeg tilbage på fødegangen, og der kommer en jordemoder ind og siger at da scanningen ikke viste tegn på liv, så har de valgt at sætte fødslen i gang.

Kl. 16.20:
Vandet bliver taget og vi får at vide at vi skal gå ned og få lidt at spise og så skal vi komme tilbage kl. 19.

Kl. 19.20:
Bliver vi hentet af en jordemoder og jeg mærker nu lidt murren i maven og en lille smule liv fra baby. Jeg bliver tjekket og får at vide at jeg har åbnet mig 2 cm.

Kl. 19.35:
Veerne er så småt begyndt, men de er meget uregelmæssige. Der er ventetid på jordemoder, så jeg hviler mig lidt.

Kl. 23.00:
Kommer der endelig en jordemoder og jeg får lagt et ve-stimulerende drop.

Torsdag d. 8. september 2011:

Kl. 00.10:
Bliver jeg flyttet over på en fødestue. Veerne er forsvundet igen.

Kl. 00.40:
Der bliver lagt Venflon, ve-stimulerende med Syntocinin drop. Der opsættes s-drop 18 ml./t.

Kl. 01.00:
Veerne starter op igen og s-drop bliver skruet op til 30 ml./t.

Kl. 02.00:
Jeg har fået hyppige, korte veer. Der bliver foretaget CTG kontrol og alt ser fint ud.
S-drop bliver skruet op til 60 ml./t.

Kl. 02.30:
Har fået små uregelmæssige veer. De skruer igen s- drop og til 90 ml./t.

Kl. 03.00:
Nu har jeg så fået ca. 6 veer hvert 10’ende minut. Der bliver taget CTG kontrol.

Kl. 05.00:
5 små veer pr. 10’ende minut. Pga. teknisk dårlig registrering, samt øget mobilitet, påsættes CTG på baby’s hoved. Drop øges efter procedure, indtil det har kørt på max i min. 1 time, hvorefter der tages stilling til hvor vidt jeg skal have en pause.

Kl. 05.30:
Jeg får det dårligt – dirré og kvalme. Jeg mærker kun lige toppen af veerne, som kommer med 5-6 små veer pr. 10. min. S-drop bliver skruet op til 150 ml./t.

Kl. 06.00:
Endnu en CTG kontrol. S-drop bliver nu skruet op til 180 ml./t. 5 små veer pr. 10’ende min.

Kl. 06.45:
Veerne er aftaget en smule, så nu har jeg kun 3-4 styk pr. 10.ende min. Jeg skal tisse, men har så ondt at der ikke kommer noget ud.

Kl. 07.00:
Der er nu kommet lidt gang i veerne, så nu er der 6-7 stk. men stadig meget små.

Kl. 07.45:
Veerne falder igen til 3-4 stk. S-drp bliver skruet ned fra 180 ml./t. til 90 ml./t.

Kl. 08.45:
Jeg er ved at være godt træt af at veerne ikke vil tage til, og beder om noget smertestillende. Vi bliver enige om en epiduralblokade og narkoselægen tilkaldes.

Kl. 09.30:
Bliver epiduralblokaden lagt, med god effekt. Lidt efter den er lagt, falder mit blodtryk til 97/98 og jeg får kraftig kvalme og kaster op. Jeg får 10 mg. Efadrin.

Kl. 09.55:
Jeg har nu haft vandafgang i 18 timer, og der er stadig ikke sket noget. Lægerne vælger at give mig noget Benzylpennicillin 5 ml., for baby’s skyld.

Kl. 11.15:
Jeg får igen tissetrang og der kommer heller ikke noget denne gang. Jeg får lagt et kateter og de tømmer 400 ml. ud. Jeg er nu 4-5 cm. Åben, så det går meget langsomt.

Kl. 12.15:
S-drop øges til 180 ml./t.

Kl. 14.00:
Jeg får igen Benzyllinpennicillin 2 ml. Jeg har nu åbenet mig 7 cm.

Kl. 15.00:
Jeg har 5-6 veer pr. 10’ende minut og de er taget lidt til i styrke.

Kl. 15.45:
Får jeg endelig presse veer og får lov til at presse.

Kl. 16.17:
Kommer den smukkeste lille pige til verden! Hun vejer 3140 g. og er 49 cm.

Kl. 16.20:
Mærker jeg igen lidt murren. Moderkagen har løsnet sig, men hænger kun delvist ud. Der er let sivende blødning. Jordmoderen har svært ved at finde min livmoder og begynder at massere min mave. Det gør sindsygt ondt, og jeg begynder at tude af smerte.

Kl. 16.30:
Kommer resten af moderkagen endelig ud. Nu er der lige rigeligt med sivende blod, og livmoderen er stadig svær at finde.

Kl. 16.33:
Har stadig fortsat sivende blødning. Der gives 0,4 mg. Cytotec rectalt. S-drop øges til 250 ml./t.

16.45:
Jeg har rigeligt sivende blødning, og har nu tabt 500 ml. blod. Jeg får noget Methergin og min livmoder kugles. Jeg har fået en 2 cm. Bristning. Får lagt et kateter og der bliver tømt 100 ml. ud.

Kl. 16.55:
Jeg bløder stadig meget, og det samlede blodtab er nu oppe på 850 ml. Der sættes drop – Syntocinon 10 IE i 100 ml. NaCl.

Kl. 17.05:
Pga. det store blodtab, opsættes et drop med 1000 ml. NaCl, til hurtigt indløb. Blødningen er nu aftagende.

Kl. 17.20:
Blødningen er nu aftaget så meget at de kan sy mig sammen.

Kl. 17.40:
Bliver prinsessen lagt til brystet og hun falder hurtigt til og sutter rigtig flot. Min blødning er nu tilladelig.

Kl. 19.30:
Er jeg begyndt at komme lidt til mig selv igen, og vi bliver indlagt på afdeling Y-2. Vi får lidt at spise og får ringet rund til familie og venner, for at sprede den dejlige nyhed.

Lørdag d. 10. september.

Kl. 16.30:
Vi bliver udskrevet og glæder os meget til at komme hjem og nyde vores lille pige, og vi glæder os til at starte et helt nyt liv!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min FB (Lang)
Kommentér på:
Min FB (Lang)

Annonce