{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.853 visninger | Oprettet:

Fødsel uge 36-37? {{forumTopicSubject}}


Hej BG,

Jeg ville lige stille et par spørgsmål, og håber nogen kan komme med lidt svar smiley

Jeg bliver højst sandsynligt sat igang mellem 36+0 og 37+6 , eller får kejsersnit, alt afhængig af hvordan lillepigen tager på i vægt i maven, smiley , Jeg har en kronisk mavesygdom som gør at jeg er meget syg, og det er blevet værre med tiden, så det er bedst hun kommer ud før..

Sidst jeg var til scanning, (uge 30+2) vejede lillepigen 1783 g. så det var rigtig flot, så nu må vi se hvad hun har taget på i vægt, på torsdag hvor jeg skal til scanning igen (33+2).

Det var lige lidt info, så i ved hvorfor jeg spørger, smiley Men mit spørgsmål er, til jer der har født deromkring, hvor lang tid i var på sygehuset, hvad jeres små dejlige børn vejede, og om hvordan forløbet var, med fødslen osv.??

Jeg tænker meget på det pt. da der jo så kun er 3-4 uger til fødslen, i stedet for 4-7 uger til som ellers, så det er ved at være tæt på smiley

Håber i vil svare mig, og undskyld det blev lidt langt, .

Knus Marie, uge 33 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødsel uge 36-37?
  • #1   18. jul 2010 En hovedregl er at man er indlagt til den terminsdato, hvor barnet skulle fødes, langt de fleste kommer heldigvis hjem før tid smiley Alt efter hvordan barnet klarer sig selvfølgelig smiley

  • #2   18. jul 2010 Jeg fødte mit første barn, en datter, i uge 37+4 hun vejede 3160 og jeg tog hjem dagen efter. Alt fra uge 37 og frem er ikke fortidlig fødte. Så må man godt komme hjem hvis alt er ok.

  • #3   18. jul 2010 Marie- jeg har ikke erfaring med det, ville bare sige at jeg ønsker dig held og lykke. Håber det hele går godt og glæder mig til opdate:)
    OG så har du termin på min fødselsdag:)


  • #4   18. jul 2010
    jeg fødte min datter i uge 36+0 og hun vejede 2770g vi var indlagt i 3 dage .
    de sagde at hun fejlede ikke noget så vi kunne godt tage hjem..

    du skal ikke være nervøs på nogen måde, og de siger det er bedst at føde rigtigt når de er i de uger fordi når børn ramer din bækkenbund får det lungerne til at gå helt rigtigt i gang med at puste sig op og i .


  • #5   18. jul 2010 begge mine piger er født i 37 uge. ved kejsersnit, den store var 48 cm. og vejede 2880 g. og den lille var 50 cm. og vejede 3044 g.

    ved den store kom jeg hjem 3 dage efter, og den lille kom jeg hjem 2 dage efter, den lille tabte sig næsten de 10 % af fødselsvægten så vi skulle komme til tjek vejning dagen efter vi var kommet hjem, men der havde hun så taget på igen, havde hun tabt sig mere skulle vi have været indlagt,

    så alt afhængig af den lille taber sig mere end de 10 % af fødselsvægten inden for de første 3 dage er svar på hvornår man kommer hjem, og om det er første gang eller om man har prøvet det før..


  • #6   18. jul 2010 Jeg blev taget ved akut kejsersnit 5 uger for tidligt - vejede kun 1750g smiley men jeg har det da fint .. lå dog i kuvøse ..

  • #7   19. jul 2010 jeg fik AKS da jeg var 35+1 og min søn vejede 2660gr og var 47cm..
    (hans vægt lå over gennemsnittet..)

    Vi var i alt indlagt i 10 dage, da hans sutterefleks ikke var udviklet, så kunne ikke amme ham, så han fik sondemad i 8 dage, og så blev den fjernet, og så ammede jeg ham, og så kom vi hjem..

    Så det gik helt uden problemer! smiley


  • #8   19. jul 2010 jeg fødte da jeg var 35+6 og hun vejed 2360 og var 47 lag men vi var så heldig af komme hjem efter 6 dage fordi hun sutted så fint og to på i vægt.

  • #9   19. jul 2010
    Tusinde tak, for alle de gode svar smiley Det er dejligt, at få nogle fakta af nogle som faktisk har prøvet det samme, smiley


  • #11   19. jul 2010 jeg fødte i uge 37+1 og jeg kom hjem samme dag trods det jeg var røget akut ind og havde mistet en massse blod :o) fik tilbudet om at blive hvis jeg ville men takkede nej.

  • #12   22. jul 2010 Min lille pige blev født i uge 35+0 og hun vejede 2400 g og var 50 cm lang
    vi var indlagt i en uge da vi skulle have amningen i gang og ja hun fik også gulsot. men jeg skulle samtidig også trappes ud af medicin. men tror det kommer meget an på hvordan babyen er når den kommer ud.


  • #13   22. jul 2010 jeg fødte min den ældste i uge 36+3 , hun vejede 3600 og var 50 cm 8 det skal lige bemærkes at mine andre 3 børn har vejet mellem 3980 og 4450 og har været 55 og 56 cm)

    vi var indlagt i 5 dage, hun havde det ikke særlig godt efter fødslen og fik kun en apgar score på 3 el 4 og hun blev ventileret.

    hun fik gulsot og havde svært ved at holde sig varm - desuden var hun ikke særlig god til at sutte. Hun havde en del hår på ryggen og ørerne og meget fosterfedt.


Kommentér på:
Fødsel uge 36-37?

Annonce