{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.519 visninger | Oprettet:

menstruationssmerter op til fødslen {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft en føelelse af at min mens er på vej de sidste 3 dage. Det gør mere ondt idag, vågnede også et par gange i nat af det, Men hvor mange dage har i gået med de smerter op til fødslen?? Kan det vare flere uger?? jeg er 39+2 idag..


Kommentarer på:  menstruationssmerter op til fødslen
  • #1   7. sep 2009 Jeg fik det sådan dagen før jeg skulle føde...

  • #2   7. sep 2009 okay fik du så bare veer eller havde du andre tegn?

  • #3   7. sep 2009 Jeg tror det er små veer der begynder fordi kroppen er ved at finde ud af hormonerne og hormon niveauet stiger.
    Jeg havde det også sådan to dage før og kom til tjek (da var jeg gået en uge over tid). På strimmel kunne de se der var små veer på vej, men hun kunne ikke sige hvor længe lige min krop ville være om at finde ud af at få det til rigtige veer.
    12 timer senere startede mine veer kl 3 om natten. Så det gik ret hurtigt. Hun troede hvert fald ikke jeg ville gå en uge mere og det gjorde jeg så heller ikke.


  • #4   7. sep 2009 Okay men så har jeg lige et dumt spørgsmål smiley Bliver maven hård ligesom ved plukveer når man har veer?? Jeg syntes godt nok ikke det er til at finde ud af hvornår hvad er hvad og hvornår man skal gøre noget...

  • #5   7. sep 2009 Mine veer er startet som mens-smerter i lænden og med en stenhård livmoder imens....så er det taget til....og så har jeg så født 3-4 timer senere;o)
    Andre kan gå i flere dage, inden de rigtige veer tar ordentligt fat.....


  • #6   7. sep 2009 Ja maven bliver hård.
    Da mine beg. kl 3 om natten, vågnede jeg og skulle tisse, der var lidt blod med. Gik i seng og så føltes det som plukveer der kom med 8 min mellemrum resten af natten. Da de kom så regelmæssigt vidste jeg det var veer. Kl 7.30 ringede jeg til fødegangen og de sagde jeg bare skulle blive hjemme indtil jeg ikke kunne holde det ud længere.
    Vi kørte kl 14.30.
    Men der gik ikke længe fra det startede om natten til jeg fandt ud af at det ikk var plukveer men rigtige veer der var startet.
    Men det kan jo være så forskelligt fra person til person hvordan det opleves.

    Man har tit flere plukveer i slutning fordi baby fylder så meget.Så jeg synes du skal prøve at se om de kommer regelmæssigt eller hvordan det udvikler sig. Og så kan du jo altid prøve at ringe til fg senere på dagen.


  • #7   7. sep 2009 maise.
    Hold da op det er gået hurtigt for dig smiley
    Jeg er eller min krop er nok lidt langsommere til at komme ordentlig igang smiley


  • #8   7. sep 2009 Bianca.
    Planen er vist også bare, at jeg tager den med ro. Det er jo sikkert ingenting smiley Man er bare så spændt op til en fødsel, at alt kroppen gør bliver registreret og analyseret he he smiley


  • #9   7. sep 2009 fik veer dagen efter...el om natten

  • #10   7. sep 2009 ja man er spændt. Jeg gik allerede fra uge 37 og kunne næsten ikke holde ud at vente længere.....og så ville skæbnen selvf at jeg gik 9 dage over tid og fødte nytårsaften ;o)
    Pøj pøj og skriv da lige hvordan det udvikler sig.


  • #11   7. sep 2009 marianne; ja, jeg kan ikke klage.
    Har født 3 gange og det har TILSAMMEN taget mindre end 12 timer fra jeg sån tænkte;"hmm..gad vide om det er veer??" og til jeg har haft mine bebser armene.
    Mindstemanden blev født stående i modtagerummet på fødegangen med bukserne trukket ned om anklerne på mig ;o) Liiiiige til den hurtige side måske..;o)


  • #12   7. sep 2009 Bianca.
    Ja jeg går sikkert også over tid når det er første barn, men bare det at vide at om et par uger har vi i hvert fald vores lille baby hos os er godt nok til mig endnu. Men bliver da sikkert også mere utålmodig smiley Skal nok lige opdatere, hvis der sker mere smiley
    Maise.
    Hold da kæft det var noget af en entre den lille mand gjorde sig smiley Din smertetærskel må være utrolig høj, siden du ikke tod derind noget før hehe smiley
    Endnu et spørgsmål, kan veer godt føles værre i den ene side end i den anden??


  • #13   7. sep 2009 marianne; mine veer startede kl 7.30, da jeg sendte den ældste ud til skolebussen. Den midterste skulle lige klippes kl 9.30, og imens min mand tog med ham og afleverede ham i børnehaven, gik jeg en tur med hundene (storprustende). Kl 10 kørte vi hjemmefra og SÅ ku jeg mærke at det gik stærkt!!!
    Vi ankom til fødegangen (havde lige 50 km på en strærkt befærdet vej..rigtig dårligt tidspunkt en fredag formiddag med lastbiler osv) kl 10.30 og Lucas blev født 10 minutter senere!!!!!

    Og kl 15 sad vi hjemme i sofaen og hyggede med kaffe og kage, som vi lige hentede hos bageen på vejen hjem fra fødegangen ;o)

    Mine 3 fødsler har mindet meget om hinanden. Den første fødsel tog 5 timer fra start til bebs-på-mave, så det behøver IKKE ta laaang tid den første (eller 2. og 3. gang)
    ;o)


  • #14   7. sep 2009 Ja vi ventede i god tid. Men de siger genrelt man skal blive hjemme indtil veerne er så slemme man ikke kan tale samtidig.... og 5 min ml hver ve og det har stået på en time, det var hvad vi fik at vide.
    Veerne stod da også næsten på i 20 timer inden han kom og med sugekop til sidst kl 01.16 nytårsaften smiley
    Jeg havde ingen fornemmelse af at veer var værre i ene side end den anden. Når de beg. at bide gør det sgu bare ondt overalt og også i lænden....
    Spændt på at høre mere fra dig.


  • #15   7. sep 2009 Bianca.
    Når de bruger en sugekop, er det ¨så fordi veerne ikke er kraftige nok til man selv kan få dem helt ud og de svubber tilbage igen eller hvad man kan sige??
    Jeg har stadig mens agtige smerter, men slet ikke smertefulde så jeg vil ringe til FG smiley Men Nu må vi se hvad det ender med, det er da i hvert fald nok tegn på at fødslen nærmer sig. Men om det bliver i nat eller om 1 uge kan man jo ikke vide smiley


  • #16   7. sep 2009 Ja i mit tilfælde var det fordi jeg pressede fra kl 21 og til 00.30 og til sidst var jeg så udmattet at jeg ikk kunne mere, så kom lægen og lagde sugekop på og desværre revnede jeg i værste grad..
    Men ja , han smuttede ud og ind. Jeg kunne ikke presse ham ud. Jeg er rytter og har ret stærke bækkenmuskler, så jeg holdt for godt på ham...
    Men han havde det fint, så det var ikk noget kaotisk noget. Det var jo nok også kun derfor de lod mig presse så længe
    Jeg tror nu ikke du kommer til at gå en uge endnu, er der nogen rytme i de mens agtige smerter?


  • #17   7. sep 2009 jeg har ikke lige taget tid mellem det kommer. Har sovet lidt og så gik det lidt i sig selv igen da jeg vågnede. Men nu er det kommet igen, presser også meget i underlivet som om hun støder hovedet på. Mere end det plejer.. og så er det som om lænden også bliver øm nu når det kommer.. Nu må vi se hvad der sker smiley

  • #18   7. sep 2009 Ok jamen det kan da være det udvikler sig til veer i løbet af natten eller dagen i morgen. Det bliver spændende:)
    Mine føltes også som plukveer i starten men jeg mærkede jo de bed lidt og var regelmæssige så derfor efter et par timer blev jeg overbevist om det var veer...
    Pøj pøj hvis der sker noget i nat smiley


  • #20   29. sep 2012 Har haft mens smerter i næsten tre uger smiley

Kommentér på:
menstruationssmerter op til fødslen

Annonce