{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

amning/ømme bryster {{forumTopicSubject}}

Jeg ammer jo men har så fandes ondt i mine bryster de spænder meget pga mælk.. nogen gange føles de meget varme og lidt røde.. dog indtil jeg har pumpet noget mælk ud da han ikke kan tømme mig endnu. men er der noget man kan gøre? ved godt man kan massere dem i badet.. men synes ikk rigtigt jeg kan da de gør ondt og jeg har sår på begge brystvorter.. (bruger sutte brikker når jeg ammer) er der nogen der har det på samme måde eller nogle gode råd? det er ik til at holde ud.. da jeg ammede min datter stoppede jeg hurtigt da det var på samme måde.. men denne gang vil jeg gerne forsætte amningen.. men bliver de ved med at gøre ondt? så har jeg bare ikke lyst til at blive ved...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning/ømme bryster
  • #1   14. apr 2009 mor til magnus <3<3 . okay frygtede det ville blive ved sådan.. det var jo derfor jeg stoppede med min datter... da jeg grad hver gang hun skulle sutte de første par sut fra mit bryst.. men kan du huske hvor lang tid der gik inden det ik gjorde ondt mere.

  • #2   14. apr 2009 kan den crem købes på håndkøb på apoteket

  • #3   14. apr 2009 jeg var os ved at opgive da jeg havde det på samme måde med det ene bryst og det andet var ikk rendt til.. men jeg prøvede i 3 uger og alt gik fint.. man skal bar ville det og prøve sig frem..

  • #4   14. apr 2009 Jeg brugte en vidunder-creme, der hedder CICAPLAST, som fåes på apoteket.

    Den er udviklet til opheling af brændsår og til folk, der har fået kemisk peeling i ansigtet osv, og JØSSES hvor den var go.

    Den er super-helende.

    Smøres på lige EFTER amning, så baby ikke spiser cremen, og så cremen har "tid og ro" tilat virke.
    Samtidig brugte jeg amme-skaller fra AVENT, så brystvorterne fik masser af luft imellem amningerne.

    Jeg var nær stoppet helt (følte mig seriøst skambidt i brystet!!!), men i løbet af 48 timer vendte det, og nu er Lucas 7 mdr og jeg ammer ham stadig.

    Såå afsted på apoteket med dig! Cremen fåes i håndkøb.


  • #5   14. apr 2009 tak for jeres råd.. jeg må en tur på apoteket.. inden jeg skal syges i mine vorter hahah

  • #6   14. apr 2009 gør ondt den første måneds tid til at mælken har tilpasser sig den bette :O)

  • #7   14. apr 2009 Jeg har HELDIGVIS kun haft ondt en uges tid ved mine tre rollinger.

    Men dét har også været riiigeligt!!!! En måned...OMG!!!
    Self har det da spændt og der har været en del mere mælk, end der egentligt var nødvendigt, men jeg vil ikke kalde det " at gøre ondt"....

    Men det er self forskeligt fra person til person, hvor lang tid det tager, inden der er styr på udbud og efterspørgsel ;o)


  • #8   14. apr 2009 er det ik farligt hvis brystet bliver rødt og evt varmt

  • #9   14. apr 2009 man skal holde brystet varmt men mener ikke det skal være rødt måske lidt når man er ved at være melke spændt så er det bare at læge den bette til og bide bisserne sammen . og helst ikke malke for meget ud så du produsere mere mælk og den bette ikke kan nå at spise det, så får man betændelse. pas på med du ikke får feber osv

  • #10   14. apr 2009 puha man er nok ik i tvivl hvis der er betændelse ... hehe

  • #11   14. apr 2009 Hvis du får brystbetændelse er du IKKE i tvivl nej. Og så er det afsted til læge/vagtlæge MED DET SAMME!!!!

    Det gør så ondt og brystet er så ømt, så du græder bare af at strejfe det!!!!!
    Believe me!!!
    Har siddet med et blå-marmoreret bryst, hårdt som beton og 40 i feber og en malkemaskinen (fra helvede) en hel weekend med tårerne løbende ned af kinderne.
    Vil hellere føde 10 børn..på én gang end at prøve dét igen!!!

    Tabte mig 3 kilo på en weekend.....
    AVAVAVAAVAAAV!!!!!!!!


Kommentér på:
amning/ømme bryster

Annonce