{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Skoldkopper og spædbørn {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag alle sammen.

Jeg har en datter på knap fire år der har fået skoldkopper. Hun holder hovedet højt og lader sig ikke yderligere mærke med feber eller kløegener. Og så længe hun klare det så fint, er der ingen grund til at rode læger ind i det - vi observere bare. Men vi har også en lille datter på 7 måneder. Ved i om man skal være ekstra opmærksom på hende når/hvis hun skulle blive smittet af storesøster? Jeg tænker fordi hun er så lille. Eller er der bare samme rumle som med den store - kontakt lægen hvis hun bliver meget sløv eller får vejrtrækningensproblemer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoldkopper og spædbørn
  • #1   23. jan 2015 Så vidt jeg har hørt, er det værst hvis de er under 6 mnd, men ellers ville jeg bare være obs på lillesøster smiley

  • #2   23. jan 2015 Tak for svaret. Så vil vi bare være det:)

  • #3   23. jan 2015 Go go go.. smit baby for pokker, inden du starter i jobbet igen smiley
    Vores mindste var 5.5md da han fik skoldkopper, vi opsøgte det lidt selv og guske tak og lov smiley


  • #4   23. jan 2015 SSP vi har jagtet skoldkopper til vores store pige i snart tre år hehe. Det er først lykkedes nu. Så håber også den lille kan få det overstået nu. Skulle bare høre om der var noget man skulle være opmærksom på når nu hun ikke er ældre:)

  • #6   11. mar 2015 Altså for det første så var hun ikke påvirker af skoldkopperne - overhovedet, så tror de ville have grinet af os hvis vi tog på hospital med hende. Hun havde meget let temperatur stigning som varede en eftermiddag smiley .
    For det andet var det i januar måned og de eneste spor der vil kunne røbe at hun havde skoldkopper tidligere, er det lille ar hun fik i øjenbrynet, trods alle vores anstrengelser. :).


  • #7   11. mar 2015 ej, man tager da ikke på hospitalet med normale skoldkopper??

    Hvis der er noget kan man tage til lægen, men hospitalet er da totalt overkill og det er lægen også i mange tilfælde.


  • #8   11. mar 2015 Syntes måske også det er at skude gråspurve med kanoner smiley

  • #9   11. mar 2015 bare lidt ??

    jeg snakkede med lægen flere gange da Vito havde skoldkopper, men han fik det også oven i en gang møb og lige efter en operation, så han var udmattet og brugt og havde der af helvedes til. Jeg ville stadig aldrig have overvejet et hospital.


  • #10   11. mar 2015 Ej, der var jeg altså heller ikke lige i min tankegang. Jeg er så heller ikke kendt som hende den pylrede mor. Det der med at pakke i vat og bobbelplast, det lader jeg faderen om hehe.
    Men sådan er vi jo så forskellige som forældre. Det kommer sig jo også af hvad vi har med os i bagagen. Jeg har en veninde som også mener hospitalet er eneste løsning hvis bebse har det skid, er forkølet, har slem hoste osv - fordi hun var tæt på at miste ham som spæd. Så bliver man måske unægteligt mere pylret - om man vil kalde det det


Kommentér på:
Skoldkopper og spædbørn

Annonce