{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.270 visninger | Oprettet:

Prop i øret - godt råd...? {{forumTopicSubject}}

Dennegang handlerdet ikkeom vores små poder, men om mig.... Jeg har i godt og vel en uge nu haft en prop i øret, og jeg er ved at gå amok over det...
Det startede med jeg havde helt sindsygt ondt i øret, og da det efter små 24 timer efter gik over, så fik jeg så den her prop i øret...
Jeg har samtidig "tinitus" på det øre, så er efterhånden ved at være lidt skør i bolden, samt meget irriteret over jeg INTET kan høre med mindre jeg kigger på folk...

Jeg har prøvet at "puste" proppen ud, altså hvor man holder for næsen og puster, men der skal godt nok pustes hårdt før der sker noget... så hårdt at der kommer små "ildfluer" for øjnene... derudover føles det som om luften, proppen, kald det hvad i vil, bliver pustet ud i en ballon, for så lige så stille i løbet af et minut går tilbage til at være som det var før..
Jeg har prøvet at rense øret, og tilmed skylle øret med en stor sprøjte... - Intet hjælper...

Jeg har haft kontakt til vagtlægen, som sagde at den penicillin jeg var på skulle tage det, og ellers mente han ikke der var noget og gøre... jeg er dog ikke tilset af en læge... Er så stoppet på penicillinen her for 3 eller 4 dage siden, og stadigvæk ingen ændring i forhold til den prop jeg har i øret...

Mit spørgsmål er så, er der nogen af jer der kender et tricks til at få fjernet sådanen prop, eller som ved man kan købe et eller andet på apoteket til at dryppe i øret? for er da godt nok ved at være træt af intet at kunne høre....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prop i øret - godt råd...?
  • #2   16. jan 2011 Shila - jeg har selv spulet øret, og uden effekt smiley

    Rikke - Jeg renser normalt ikke rigtig øre, eller jo, men jeg propper ikke vatpinden ind i øret, så det har ikk noget med det af gøre... som sagt ik jeg sindsygt ondt i øret, som om jeg havde mellemøre betændelse.... også forsvandt hørelsen, da det gik over, og samtidig fik jeg en prop i øret, samt "tinitus"...


  • #3   16. jan 2011 Pernille - den med ballonen, er det ikke lidt ala når man holder sig for næsen, eller tager jeg fejl? smiley

  • #4   16. jan 2011 Rikke - det lyder lidt som det samme problem jeg har... dog skal jeg helst se folk taler til mig, ellers høre jeg dem ikke... et rimeligt stort problem med 2 børn sku jeg hilse og sige...
    Feks, så sad jegi den ene sofa igår, med ryggen til jesper, og han siger så tak for mad, og jeg høre ham overhovedet ikke.... :-S


  • #6   16. jan 2011 Pernille - okay.. for at holde mig for næsen virker kun lige omkring 1 min.....

  • #7   16. jan 2011 det har jeg prøvet 3 4 gange 1 gang havde jeg mellem øre betændelse og fik øre dråber de andre gange måtte jeg til lægen og ha skyllet øre så ring til lægen i morgen.. det gør overhovdet ikk ondt a få den skyllet og dejligt når proppen er væk tror der kom ørevoks ud som var trykket vsammen på størelse med en 2 krone..

  • #8   16. jan 2011 Havde det på samme måde min hørelse gik efter 14-3 uger så lidt væk og fik afvide jeg skulle ha penicillin men det kan jeg ikke tåle. Fik intet efter 5 uger hos ørelægen som punkterede mit øre og sugede det og fortalte for øvrigt at penicillin kun hjælper en kort periode...

  • #9   16. jan 2011 Jeg kan heller ikke selv udligne trykket, men bruger jeg ballonen er proppen væk i løbet af et øjeblik smiley
    Prøv den...kan købes på apoteket for næsten ingen penge..


  • #10   16. jan 2011 Liane - at skylle øret hjælper desværre ikk.. Er afprøvet 2 gange smiley og mellemøre betændelse skulle det ikke være iflg vagtlægen...

    Heidi a - det er is hvad jeg fik af vide.. Enten hjalp den ikke, ellers kun en smule smiley

    Mie - det vil jeg da helt sikkert prøve så...


  • #12   16. jan 2011 Altså ved godt du siger du har prøvet at skylde øret men prøv at få kæresten til at se om han kan se proppen, kan han det kan i tage en engangs sprøjte (uden nål) og så lunken vand i og så skal det bare skydes ind, der skal muligvis mange sprøjt til men det burde løse problemet, jeg lider selv meget af propper og det er det eneste der virker her..

    Ellers kan man også tage noget brandoverilte (staves) og hælde i øret imens man ligger på siden (lig med det en 10 min) så kan det løsne det om ikke andet løsne det så det kan skyldes ud.


  • #13   16. jan 2011 SOnne: Du skal tage til læge og få syllet dit øre og det skal være meget snart.

    For nogle år siden havde jeg samme problem, dog var vi på ferie i Spanien. Da jeg havde gået med den prop i øret i 5 dage ,begyndte jeg at blive skidt. Svimmel og opkast. Da vi sad ved lægen blev det meget værre og jeg blev akut sendt ind til lægen. Jeg havde en prop som de skyllede ud, forstået på den måde at de kom noget lunken væske i mit øre og det lagde jeg med i 5 min og så blev jeg lagt om på siden så væsken kunne komme ud, og derefter sugede de mit øre for proppen sad godt fast, det hjalp. Jeg ville ikke kunne gøre det selv.
    Og det skal siges at vi havde egen pool hvor vi unger var i konstant, også med ørene under vandet, hvilket ikke hjalp.


  • #14   16. jan 2011 Jeg har virus på min balance nerve, plus betændelse i øret som så er hævet så meget at lægerne ikke kan se om min trommehinde er sprunget, men jeg havde volsomme smerter i øret i ca. 48 timer så gik de mere eller mindre over, og nu er jeg bare total døv på øret, har fået det tjekket idag ved vagtlægen hun kunne stadig ikke se om min trommehinde er sprunget men siger at det jeg fortæller lyder som en ødelagt trommehinde - Kan det være det du osse har ?

  • #15   16. jan 2011 Undskyld jeg har været fraværende, men har lige været på besøg på 11.... Der bor nemlig en veninde, og hun havde sådan noget løsne op ting, så i nat er det manden der skal lytte efter børnene, for jeg er sat ud af spil... Jeg har nu dryppet ørene, og stoppet dem til med vat... Imorgen tidligt skal jeg så skylle efter... Hvis ikke det virker ringer jeg omgående til lægen... Det lover jeg...

    Så i må meget gerne krydse fingre for det virker...

    Anne - synes ikke jeg er svimmel, men har haft lidt kvalme idag...


  • #16   17. jan 2011 sonne det hjælper ikk heller ikk hvis man selv gør det det ska være lægen da de har sådan en speciel sprøjte som kan komme langt nok ind i øret..

  • #17   17. jan 2011 Liane - har nu prøvet med 2 forskellige, en almindelig stor sprøjte, og med en der kan komme ind i øret... ingen af delene virker.... dog har jeg fundet ud af det hjælper en smule at "suge" i øret..... men det vil ikke gå helt væk... og det er til trods for jeg har haft sådan noget ørevoks oplæsende ting i, så det vil på ingen måder hjælpe at lægen skyller, da det ikke er det der er galt smiley

  • #18   17. jan 2011 Jeg har haft det samme, i en måned næsten, lægen siger der er små "blæner" på min trommehinde, og nu er det langt om længe ved at gå væk, men det går desværre meget langsomt smiley

  • #19   17. jan 2011 uhh lyder ikk rart håber det snart ¨å væk så:=)

Kommentér på:
Prop i øret - godt råd...?

Annonce