{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

Forlovelse , ned på knæ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget i tvivl om hvordan sådan en forlovelse forgår smiley
Hvis man vil forloves med sin kæreste skal man så ned på knæ og fri til hende? Eller skal man ned på knæ og fri når man vil giftes?
Hvis jeg køber en forlovelsesring til min kæreste, kan jeg så give hende den når man har lyst uden at gå ned på knæ?


Kommentarer på:  Forlovelse , ned på knæ?
  • #1   31. mar 2015 Det er helt op til dig selv. Min mand er meget traditionel. Han friede til mig to gange. Første gang spurgte han mine forældre om lov, inden han friede til mig. Han gik ned på knæ og bragte ringen i offentligheden. Anden gang gik han også ned på knæ og med dato for vores bryllup.

    Gør hvad der falder dig naturligt ind. smiley


  • #3   1. apr 2015 En forlovelse betyder jo at man frier til sin kæreste og gerne vil giftes med hende. Efter de helt rigtige regler skal man jo giftes senest et år efter forlovelsen.

  • #4   1. apr 2015 Man er forlovet, hvis man har friet og skal giftes. Så tiden indtil man bliver gift er man forlovet.

  • #6   1. apr 2015 en forlovelse betyder jo at man vil giftes, så jeg forstår muligvis ikke helt dit spørgsmål?

    hvordan man frier er op til en selv. nogle laver et stort show, på knæ er offentligt sted, og andre spørger over komfuret derhjemme. Det er jo op til den enkelte, hvad man foretrækker smiley


  • #7   3. apr 2015 Lykkelig mor

    Til dels enig, men mener dog bare at datoen skal være fastlagt inden for et år, man behøver vist ikke være vadet op af gulvet inden et år?


  • #8   4. apr 2015 Camilla: det kan egentlig godt være du har ret i det smiley

  • #9   7. apr 2015 man bliver kun forlovet hvis man har intentioner med at blive gift inden for et års tid. alt det der med at være "kæreste" forlovet i en evighed er lidt plat i mine øjne.

  • #11   7. apr 2015 Vi har også haft ring på i 7 år, og skal giftes om en måned.

  • #13   2. maj 2015 Jeg bliver ikke rigtig forlovet, men ''får ring på min kæreste'' da vi ikke har intentioner om at blive gift.

    Men da min kæreste spurgte om jeg ville have ring på ham, var det ikke rigtig et spørgsmål. Han kiggede på forlovelsesringe, og spurgte mig om jeg drømmer om at blive gift. Jeg sagde at jeg ikke nødvendigvis ville giftes for offentligheden, men jeg ville gerne have ring på og ''lege gift'' ( Jeg synes det er åndsvagt at vi bliver trukket i penge hvis vi bliver rigtig gift, og jeg behøver ikke have papir på ham - en ring er nok. :b )

    Han sagde ikke rigtig noget til det, men spurgte et stykke tid efter om vi ikke skulle lege bryllup til August.

    Så der blev ikke ''rigtig'' friet til mig, vi blev mere bare enige om at vi vil have ring på. smiley

    MEN generelt synes jeg at du skal gøre hvad du føler for. Har du lyst til at gå på knæ, så gør du det. Hvis ikke, så lad være. smiley

    Men som mange andre også skriver, så får du jo kun muligheden én gang. Når først du har friet, og hun siger ja, så er planen vel at I skal giftes? smiley



Kommentér på:
Forlovelse , ned på knæ?

Annonce