{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.566 visninger | Oprettet:

Jeg er ved at blive kvalt {{forumTopicSubject}}

Jeg har været sammen med mine børns far i 12 år, vi bor i et andels hus, jeg går i skole lige nu, og ellers har jeg fuldtids arbejde.

Min kæreste går hjemme han har dårlig ryg/knæ.

Fordelingen af vores hverdag ser ca sådan her ud:
Jeg står op med børnene, sørger for de for mad, tøj på, børstet tænder, deres ting er pakket, de bliver afleveret, ja dvs alt med pigerne, i mens ligger deres far og sover.
Om eftermiddagen henter jeg, sørger for mad, deres fritids aktiviteter, vasker tøj, putter dem i bad, rydder op og gør rent.
Det er så også mig der ligger dem i seng, med alt hvad der høre til der.

Hvis deres far er hjemme står han som oftest ude i vores have i hans skur med en kammerat eller to og drikker.

Ligemeget hvordan vi snakker/skændes/diskutere så mener han at det er mig der er problemet fordi jeg bliver sur på ham.
Han kan ikke forstå hvorfor jeg bliver ked af det/sur over at han ikke deltager i noget som helst.

Hvis vi laver en aftale, underordnet hvad den omhandler, holder han den ikke, og hvis han ikke står i haven så er han lige ude og ordne noget med nogen, hvad det indebære aner jeg faktisk ikke.

Jeg føler mig som det mest ensomme menneske i mit forhold, jeg bor sammen med et menneske jeg ikke rigtig føler jeg kender og jeg ved at der sidder nogen og tænker at jeg bare skal slutte det, fordi det ville være meget nemmere end at brokke sig.

Jeg burde i bund og grund nok også slutte det, han investere ikke noget som helst i det, men det er bare meget nemmere sagt en gjort


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er ved at blive kvalt
  • #3   28. mar 2015 Ja han bliver sur, men det er jeg egentlig ligeglad med om han bliver, problemet er at han bare ikke står op.

    Vi har før prøvet at gå i familie terapi kaldte de det, men han føler jeg udlevere ham, og så vil han ikke derop.
    Han kan ikke forstår at man lidt er nød til at udlevere hinanden for at få taget hul på problemerne.


  • #5   28. mar 2015 Den her svære periode er jeg nok helt selv skyld i, jeg har aldrig forventet af ham at han deltager, så han har virkelig haft det nemt.

    Nu er han så begyndt at drikke, meget og ofte ca hver anden dag og der står jeg af!

    Men ja vi skal have taget hul på bylden af problemer så de kan komme ud og vi endelig kan finde ud af om de kan løses eller vi skal stoppe


  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #6   28. mar 2015 Hvis din mand drikker har du to valg og her handler det ikke om dig men om børnene. Enten starter han i bejandling eller også flytter du og børnen. Børn skal IKKE vokse op i em familie med misbrug!

  • #9   28. mar 2015 Nej det skal de ikke, jeg er selv vokset op med forældre der drak og det samme er han.

    Dog skal det lige indskydes at han aldrig er fuld sammen med børnene, men stadig er det et problem med en far der drikker


  • #11   30. mar 2015 Du bliver nød til at tænke på dig selv, hvis du går og er ked af det, frustreret og ikke har det godt, så kan dine børn mærke det. Børn forstår bestemt mere end man lige tror.

    Min far er x'alkoholiker, han stoppede først da han skulle have 3. Barnebarn. Min søster fortalte ham hvordan hans drikkeri har påvirket vores barndom, selvom vi kun så ham hver anden weekend, og en uge i sommerferien, så husker vi ham jo som altid at være fuld, eller med en øl i den ene hånd, og en cigaret i den anden.

    Min søster levede i et voldeligt forhold, og min nevø gik i en alder af 3 år (i dag er han 6 år, og min søster er blevet skilt) og fortalte nede i børnehaven at far slog mor, han fortalte i detaljer mig om hvordan mor nogen gange græd og sagde hans far skulle gå.
    Da han er 5 starter han i førskole, han fortæller pædagogerne i første omgang at "far slår mor" men han bliver ikke hørt, min søster har også flere gange kontakt med kommunen for at hører om de ikke kan hjælpe hende, mens hun viser alle sine blå mærker, men hun bliver ikke hørt. Min nevø siger så en dag til pædagogerne "far har slået mig, med knytnæve" mens han viser med sine arme hvordan han gjorde, det tog ikke pædagogerne 5 minutter før de var på vej hjem til min søster for at få dem på krisecenter.

    Det jeg vil med mine historier er at fortælle, at børn ved hvordan deres mor eller far har det, de ved når de er kede af det og ikke har det godt, de ved at når far drikker så er han ikke sjov at være sammen med osv.
    Jeg synes virkelig du skal tænke om det er godt for dine børn altid at se dig ked af det og frustreret over at far endnu en gang bare sover eller drikker med vennerne mens du laver ALT.


  • #12   14. apr 2015 Helt ærlig lyder det som om du allerede er "alene". Du er alene mor allerede i den forstand at han bare ser på fra sidelinjen. Så det bliver nok ikke meget anderledes hvis du går fra ham. Du er vant til at stå for alt i forvejen.. Men hvis du elsker ham, og i har et meningsfyldt parforhold - ja så ville jeg kæmpe for det, og bide i det sure æble. Men på den anden side, hvis der ikke er nogle følelser tilbage, kan jeg ikke se en grund til at udsætte sig selv og sine børn for en træls hverdag med negativ stemning.. (Og en far som drikker )
    Håber du følger dit hjerte og gør hvad der er bedst for især dine børn, men også dig selv. smiley knus og kram


  • #13   18. apr 2015 Det synd for jer,

    Men som en skriver prøv og droppe alt hvad du gør for ham, mad vaske tøj rengøring osv af hans ting, så når der ikk er flere rene strømper skal han nok åbne munden, også konfrontere du ham der, og helst når han ikk er fuld.

    Ellers mærk efter hvad dit eget hjerte siger, elsker du ham? Føler du noget for ham? Og ellers vis han det du skrevet her så han kan se hvordan du har det..


Kommentér på:
Jeg er ved at blive kvalt

Annonce