{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Jens A
Jens A
Tilmeldt:
7. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Fri under dåb {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at fri til kæresten under dåb af vores dreng.
planen var at lige når gudstjenesten skal starte skal der komme en ind i kirken og sige noget så jeg skulle gå ud og så henter hende og frier i våbenhuset med en brudebuket.
Tror aldrig vi får økonomi til drømme bryllup alligevel og vi har snakket om det i nogle år.
MEN hva siger i tøser til det er det helt hen i vejret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fri under dåb
  • #1   7. sep 2014 Jeg tror du skal aftale det med præsten også, der plejer at være to eller tre andre par på somme tid i kirken som også skal have deres barn døbt, så det er nok mere om der er "tid" til det for præsten at udskyde barnedåben mens I går i våbenhuset. Ellers kunne du aftale med præsten at inden dåben begynder, skal præsten kalde dig og din kæreste op, og derefter give ordret til dig, hvor du så frier foran alle i kirken, og I derefter fortsætter dåben smiley

  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #2   8. sep 2014 Ja planen var også at det var aftalt med præsten smiley
    Vil helst ikk stå foran en masse andre og fri hehe


  • #3   8. sep 2014 En dåb forgår til en alm gudstjeneste, så der sidder evt folk som kommer der hver søndag, så vil de nok undres ret meget over at gudstjenesten skulle pauses mens i går, og der så bare ikke sker noget inde i kirken i mens.

    Så hellere fri under festen. Hvis det var min kæreste der skulle fri, så vil jeg ikke synes han skulle gøre det sådan hvor vi bare går væk midt i dåben og væk fra gæster.


  • #4   8. sep 2014 Må lige indskyde. Ingen af vores dåber har været holdt som "alm" dåb. De har alle tre været dåbsgave gudstjenester, hvor vi selv har valgt salmer, tidspunkt og dag. Det er blot at aftale det med sin præst.

    Jeg tror jeg kan gennemskue din tekst. Du vil fri, også gå op og blive viet.
    Det er da rigtig sødt. Tror bare du skal fri lige inde i går ind i kirken.
    Vi har alle gange gået ind i kirken når alle gæsterne var på plads. smiley .Også gå op og blive viet. smiley


  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #5   8. sep 2014 Ja ku godt være det var bedre smiley

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #6   8. sep 2014 Som præst ville jeg, udfra oplysningerne i dit startindlæg absolut sige nej. Det er en gudstjeneste med en vis seriøsitet.. Fri dog til festen? Men måske jeres lokale præst siger god for det, eller har nogle forslag til, hvordan du kan gøre det.

  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #7   8. sep 2014 Planene er jo vi skal giftes samme dag som dåben.

  • #8   8. sep 2014 den er riski men kun dig der kender din kommende kone for mit vedkommende ville det være no go jeg vile squ have lov at kunne fatte det og have lov at bære en hvid kjole!
    men hvis du tror hun er med på den så hvorfor ikke


  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #9   8. sep 2014 He he ja den tanke har jeg også tænkt smiley

  • #10   8. sep 2014 Hvor ville jeg dov ønske min mand havde samme tanke som dig.
    Jeg syntes det er super sødt og din kone vil da elske det og især når det er så uventet. Den eneste ting er du nok skal snakke med præsten for at få nogle ideer.
    Men et lille hint som jeg tror kunne overaske din kone var til selve festen start med en sød tale omkring jeres barn og hvor heldig du føler dig med at hun er mor til jeres barn osv osv også gå på knæ og spørg ind i selve talen om hun vil giftes med dig (:
    Det er som regel de fleste kvinders drøm at få sin egen dag i kirken . Det behøver ikke være dyrt før det er det perfekte bryllup
    Din ide er super romantisk men du skal bare sikre dig med præsten og jo selvfølgelig skal du gøre det foran alle i kirken smiley
    Held og lykke med det ville ønske det var mig smiley


  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #11   8. sep 2014 Øøøh du kan ikke "bare" giftes samme dag.

    Dig og din kommende ægtefælle skal skaffe en prøvelsesattest fra kommunen, tidligst fire måneder inden vielsen. Den får du mere end almindelig svært ved at skaffe uden hendes samtykke?


  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #12   8. sep 2014 Okay det troede jeg egentlig.
    Troede det var præstens beslutning smiley
    Havde også regnet med at ringe til ham i den her uge


  • #13   8. sep 2014 Nej man skal udfylde nogle papirer får at vielsen kan godkendes.

  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #14   8. sep 2014 Okay det troede jeg egentlig.
    Troede det var præstens beslutning smiley
    Havde også regnet med at ringe til ham i den her uge


  • #15   8. sep 2014 Fri til hende i dag, og overrask gæsterne med vielsen. Hvis præsten vil. Har hørt om en del præster som nægter at vie folk som en overraskelse.

    Jeg ville personligt ikke blive glad for kun at få tyve sekunders forberedelse.

    Hvad hvis hun ikke vil giftes?


  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #16   8. sep 2014 Hun vil gerne giftes hun sagde ja og pøvelses attesten er bestilt smiley

  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #17   9. sep 2014 Hej Jens.

    Det lyder som en skøn ide. Jeg har holdt sådan et par "overraskelses-bryllupper" hvor kun parret vidste, at der skulle foregå mere end en barnedåb. Det var meget rørende, også for mig. Gæsterne blev også glade bagefter, selvom de blev "snydt".


  • #18   9. sep 2014 Stort tillykke med ja'et smiley

  • Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #19   9. sep 2014 Mange tak smiley
    Det kommer til at være gudstjeneste med dåb og så bryllup smiley


Kommentér på:
Fri under dåb

Annonce