{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

Når far og mor skal flytte fra hinanden - hvad så ? {{forumTopicSubject}}

Ak ja, nu er det os der er på den med hva man liige gør...

Sagen er nemlig den at jeg og min kæreste(eks), har valgt og sige stop mens vi stadig kan snakke sammen, i selvskab af vores søn.

Og så er der så det med at få fortalte knægten at mor og far ikke skal bo sammen mere, den har jeg rimlige styr på(er selv skilsmisse barn). Men alt det andet, har jeg slet ikke styr på hvordan kommer til og gå, hvor tit Sean skal være hos henholdsvis mig og far. hvad med dp, hvor vi skal bo, og hvor far skal bo.

Skal han være en uge hos mig og en uge hos far ? Hvornår kan man begynde på den, eller vil det bare gøre knægten forvirret? Når han kun er 2 år.

Jeg eller vi begge synes den er rigtig svær, ikke mindst for os, da vi faktisk stadig holder utrolig meget af hinanden, men bare ikke har kunne få det til og fungere det sidste stykke tid. Men også for vores søn..

Hvad er der for nogle tilskud som jeg kan få som alene mor, og hvad kan far for?

Jeg synes squ ikke det er sjovt, og jeg ved han heller ikke gør. Men som tingene ser ud lige pt, er det bedst for os alle 3.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når far og mor skal flytte fra hinanden - hvad så ?
  • #1   2. sep 2013 Malou bor fast ved mig, det bliver hun ved med. Lige nu er hun ikke ved sin far - kun når vi besøger ham.
    Når hendes far bliver løsladt så har han hende hver onsdag og hver anden weekend. Han skal selv have tøj til hende ved ham, legetøj osv. det får han ikke med fra mig af.
    Malou skal gå i vuggestue / børnehave her ved mig. Far henter så hver onsdag og de fredage hvor han har weekend.
    Jeg får ekstra børnepenge eftersom jeg er enlig - ca. 7000 hver 3 måned også får jeg lidt ekstra fordi faren sidder i fængsel.

    Vi var enige om fra starten at hun sku bo fast ved mig eftersom vi begge synes det bedst at hun ved hun har en fast bopæl. Det er for forvirrende for børn med 7-7 ordningen, synes jeg.


  • En mor.
    En mor. Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
    #2   2. sep 2013 Kathrine - Hvorfor får du ekstra fordi faderen sidder i fængsel? Det har jeg aldrig hørt om. Min søns far sidder også inde.


    TS - Jeg kan desværre ikke bidrage med noget - jeg har ikke noget normalt forhold til min ekskæreste og min søn har desværre heller ikke noget forhold til ham, i og med han sidder og rusker tremmer. Men held og lykke og er sikker på I nok skal finde ud af det på en fornuftig måde smiley


  • #3   2. sep 2013 Jeg får ekstra fordi Daniel sidder i Jylland og de betaler for transport frem og tilbage til Malou og jeg. Så ca. 2500 om måneden får vi derfra. Det noget du skal søge om via fængslet. Vi kan kun få det fordi vi bor udenfor København og han er i Horsens.

  • En mor.
    En mor. Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
    #4   2. sep 2013 Åh på den måde. Vi besøger ikke faderen, så det er jo også lidt anderledes der. Men så forstår jeg smiley

  • #5   2. sep 2013 Hvorfor gør i ikke det, hvis jeg må spørger? smiley og ja, for det er lidt dyrt frem og tilbage. Man skal os have taxa fra stationen - koster 250 kr. pr. vej. Så løber hurtigt op hvis vi ikke fik de bidrag. smiley

  • En mor.
    En mor. Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
    #6   2. sep 2013 Ja det kan jeg godt se, det er også meget rimeligt smiley
    Jamen han har ingen interesse i vores søn, så det er egentlig rimelig simpelt. Stod det til mig, havde de et sundt far/søn forhold - han er trods alt snart 4 år, så han forstår det udemærket, men sådan er det desværre ikke.


  • #7   2. sep 2013 Min søn bor fast hos mig og er hos sin far hver anden weekend og engang imellem en hver dag også. For os har det fungeret bedst da min søn ikke ville magte at ryge frem og tilbage hver uge, men for andre fungere det jo fint. Det er godt dit barn ikke er ældre, det gør det lidt nemmere for barnet har jeg selv erfaret.
    Da jeg var enlig fik jeg friplads til daginstitution, boligsikring, og forhøjet børnepenge hver 3 måned. Nu hvor jeg er blevet gift får jeg 1250 hver måned fra far og ca 4500 hver 3 måned i børnechek.
    Det er bare så træls en mølle at skulle igennem.. Men rigtig godt i taler sammen...


  • #8   2. sep 2013 Herhjemme bor sønnen fast hos mig og faren har ham hver anden weekend fra lørdag til søndag da han pt. Ikke har nogen fast bopæl efter jeg smed ham ud

    Vi skændes dog men snakker derefter om tingene og finder ud af det
    Og de dage han så kan tage tidligt fri kommer han her forbi og er sammen med sønnen nogle timer inden sengetid
    Han har også sovet her i nogle weekender hvor de har hygget om morgenen


Kommentér på:
Når far og mor skal flytte fra hinanden - hvad så ?

Annonce