{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.534 visninger | Oprettet:

Faderskab efter 4 år {{forumTopicSubject}}

Ja vi skal have foretaget faderskabs test på min mands to ældste børn. Da det er kommet frem at hans Eks kæreste have været sammen med en del i den periode hun blev gravid. Og de to børn slet ikke ligner ham. Den 3. Søn har han fået fortaget og det var hans og han ligner ham på en prik ..
Hvad ville i gører hvis stod i samme situation ?
Tage testen eller lade som ingen ting ?
Han har pt ikke samvær med dem . Pga meget strid og ingen hjælp at hente ved statsforvaltningen. "De har opgivet" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faderskab efter 4 år
  • #2   26. jul 2013 Ja syntes jeg også. Selvom der bliver en hel del ballade med eksen. Men så må hun jo bare være sikker i sin sag

  • #3   26. jul 2013 Kontakt sf. Beskriv jeres historie, de tager stilling til sagen, men er ikk sikkert de vil tage sagen.
    Har i konkrete beviser, fx navne, er i bedre stillet..


  • #4   26. jul 2013 Hm det ved jeg sgu ikke rigtigt.. Nu ser han ikke børnene og så havde jeg nok fået det tjekket smiley men hvis han havde haft samvær med børnene ville det pludselig være noget andet jo /: stakkels børn smiley

  • #5   26. jul 2013 helt klart. fir hvis ikke det er hans så skal han heller ikke betale børnepenge

  • #6   26. jul 2013 Helt klart få det gjort.. Spild af penge hvis det nu ikke er hans hvis han selvfølgelig betaler børnepenge.. smiley

  • #7   26. jul 2013 altså hvis det viser sig han IKKE er far til dem eller bare er det til en a dem, skal han jo bare forberede sig på han mister al ret til noget som helst.. Tænker bare i forhold til hvis det ikke er med hans gode vilje han ikke ser dem, og sådan (:

  • #8   26. jul 2013 Han har jo altid ret til at se sit eget kød og blod. smiley men hvad er der i og for sig at miste, hvis han i forvejen ikke ser dem?? smiley
    Dette var ikke ondt ment overhovedet. smiley


  • #9   26. jul 2013 hm tænker lidt er der ikke noget med at når barnet er hvis alder så tager de ikke de test mere medmindre man virkelig havner i et retsag og kan bevidne hun har været utro??

  • #10   26. jul 2013 I dag er det jo sådan at mænd kan lave dna test UDEN moren ved det.. Koster vist mellem 1500-2000 kr. Og viser den test at barnet ikke er ens eget, så skal amtet tage sagen ligegyldig alder. smiley

  • #11   26. jul 2013 Han har ikke set dem i 3 mdr. Pga strid. Og sf har sagt de skal stoppe samvær ind til de har fundet ud af en løsning. Det er så ikke sket . Fordi moren ikke vil samarbejde ..
    Men har skrevet en mail der ud og forklaret sagden. Og vi har også mindst 3 navne hun kunne ha været sammen ..


  • #12   26. jul 2013 Har ikke lige læst hva de andre har skrevet...

    Hvis han har et godt forhold til børnene og er en "rigtig" far for dem, så er jeg ikke sikker på at jeg ville få taget sådan en test... Tror det ville kunne ødelægge en masse...

    Hvis han IKKE har et godt forhold eller slet intet har med dem at gøre, ville jeg ikke tøve med at få sådan en test taget smiley


  • #13   26. jul 2013 Han har kun et ok forhold til den største ikke til ham på 2 år ..

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #14   27. jul 2013 Nu er reglerne jo sådan at hvis manden har underskrevet (ved børnenes fødsel) at han er far til børnene. Ja så "hænger" han sku på dem!
    Det er for sent med faderskabstest nu, hvis han har underskrevet papirerne. Det skulle han have fortrudt inden børnene blev 6 mdr.

    Jeg har sat mig en del ind i reglerne, da min mand har skrevet under på at han er far til vores datter. Selvom han ik er biologisk far til hende..
    Bio far ved det- han og min mand kunne have kontaktet socialforvaltningen og bedt om faderskabstest. Meeen det valgte de ikke så nu er min mand far, uanset hvad "blodet" siger..

    Dog kan der laves en dna test, HVIS børnene selv beder socialforvaltningen om dette, når de er store..

    Alle de der køb selv dna test kan IKKE bruges i retten. Kun faderskabstest fra sf...


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #15   27. jul 2013 Det er ikke rigtigt hvad Carina skriver. At sf skal tage sagen... Faren har ingen rettigheder til at kræve dna test så sent i forløbet.. Det sku han ha bedt om fra starten..

  • #16   27. jul 2013 Jeg har sådanne sager tæt på livet, og sf kan sagtens tage sagen selvom den er over 6 måneder gammel. Og man har skrevet under.
    Men der skal være beviser,
    Fx. Hvis der bliver lavet anonym dna test, og den viser lav sandsynlighed, vil man sætte sagen i høring ved moderen, hvis der fx kommer en mulig far på banen så kan sagen blive taget op på ny, og mulige fædre kan kontaktes.
    Viser det sig at manden ikke er far, bliver han fraskrevet, og også bliver evt betalt børnebidrag tilbagebetalt ;/)

    Men alle sager om sen faderskab ligger på konkrete vurderinger. Og det er ikke en garanti de tager sagerne.

    Som sagt, har jeg sen faderskabssag tæt på livet, hvor der havde stået anden far på i halvandet år. Og den blev ændret og ny far kom på da barnet var 3 år gammel


  • #17   28. jul 2013 Moaren> der tager du desværre fejl.. For en far der skriver under gør det ofte i den tro at barnet er hans.. Man regner jo ikke med en kæreste ligger og hygger udenom.. Så viser en købe dna test at man ikke er faderen, skal sf tage den op til vurdering, for selvfølgelig skal ham som ikke er bio ikke betale børnebidrag. Så må.moderen jo bare beholde bukserne på.. Der findes mange mænd som snydes, så det kun fedt at de købe test findes så man kan få afklaring, for jo ikke fedt at finde ud af at moderen har hygger udenom når ungen er langt over de 6 måneder.. Så sikke noget pjat.. smiley

  • #18   28. jul 2013 du har så meget ret Lykke... smiley

  • #19   28. jul 2013 Nej den holder ikke smiley da mila fil taget prøver snakkede vi nemlig om at hun faktisk havde oplevet flere gange at der kom gamle børn ind fordi der a forskellige grunde var kommet tvivl om faderskabets flere år efter smiley

  • #20   29. jul 2013 Det samme fik jeg at vide da jeg ringede op til sf. De skal tage sagen op hvis der er bevis for børnene ikke er hans. Og det er op til den enkeltesagsbehandler at tage sagde op hvis bare der er mistanke. (Syntes jeg er dybt godnat ) for self vil man da ikke hænge på børn hvis ikke de ens egne rent økonomisk.

  • linda
    linda Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #21   29. jul 2013 har ikke læst alle svar..

    jeg ville tage testen.. betaler han til de to børn han ikke har samvær med?
    jeg ville da ikke betale en krone mere hvis det er tilfældet at han så slet ikke er faren.. og slet ikke har noget med dem at gøre...


  • linda
    linda Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #22   29. jul 2013 og hvis han så ikke er deres far har den rigtige far vel egentlig også ret itl at vide det.. eller børnene for den sags skyld..

    ved bare ikke hvor fedt det er sådan 4 år efter at få et brev ind af døren om man er far.. smiley men det er jo det rigtige at gøre i mine øjne

    korrekt med det halve år, men sagen kan åbnes igen hvis der er nye "spor".


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #23   29. jul 2013 Det er da dejligt at læse at socialforvaltningen tager gamle sager op. HVIS de blot fulgte loven SKAL de altså ikke tage sagerne op. Medmindre barnet selv henvender sig. Sådan står det altså, at de så gør mere for familierne er jo kun godt!

    Just for the rekord..... Jeg har ikke bollet udenom, sååå de der hentydninger jeg føler nogle af jer kommer med.. Jeps de skal bare droppes smiley


  • #24   29. jul 2013 Hvis det evt er mig du hentyder til med "beskyldninger" så kan jeg ikke se hvorfor du føler dig truffet ihvertfald.. Så vidt jeg kan se er det ikke dig tråden handler om.. smiley

Kommentér på:
Faderskab efter 4 år

Annonce