{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

fødselsdep. far {{forumTopicSubject}}

hej

er der nogenn der kender til fødselsdep. hos mænd/ far.....

jeg/vi er bange for det er tilfældet her hos os.... vi ved slet ikke hvad vi skal gøre- vil prøve at ringe til sundhedsplejesken i morgen- men må faktisk indrømme at jeg ikke tør lade lille ida og Anna være alene med deres far.
Han kan slet ikke magte den lille og at hun græder.... bare det at hun ligger og mosler lidt rundt når hun er ved at være sulten er nok til at han ryger helt op i det røde felt og han skælder ud på Anna hele tiden.... hun græder en del for tiden og prøver selvfølgelig grænser af for at se hvad der sker.... det er så synd for hende når han er gal og hun ikke forstår hvorfor..... jeg ved ikke om han en dag i afmagt kunne finde på at slå hende smiley
er det bedst far flytter hjemmefra for en tid eller hvordan gør man? kommer man overhovedet igennem det hvis man kommer væk fra problemet?
jeg er så meget i tvivl om hvad vi skal.... men det skal virkelig ske noget, tør ikke blive ved på denne måde....

piv piv fra en bekymret mor- undskyld det blev så langt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fødselsdep. far
  • #2   1. nov 2011 Han skal helt klart ha proff. hjælp, min mand fik en fødsels dep. med den store for 9 år siden.
    Han skal ikke være alene med børnene og du skal huske at støtte ham 120 %


  • #3   1. nov 2011 Jeg kender desværre ikke så meget til det, udover at det er mere udbredt, end man lige regner med. Men få talt om det med SP eller lægen. Det eneste der med garanti ikke virker, er at se tiden an eller tie det..

  • #4   1. nov 2011 Har i et familie hus i jeres kommune, for der er der næsten altid en psykolog ansat.
    Min kæreste fik en lille dep, da vi havde fået Oliver, og det viste sig at han havde kolik. Han var total magtesløs, og kunne slet slet ikke klare at han græd sådan hele tiden...

    Så kontakt din SP hurtigst muligt, hun ved hvad du skal gøre, og ellers er det videre til egen læge MEGET hurtigt...


  • #5   1. nov 2011 Jeg vil ikke sige hvad du skal gøre men jeg ville snakke med en Sp eller egen læge om at få noget hjælp, HVIS du ønsker at i skal blive sammen? Har han nogensinde tyet til at slå, dig, i byen, et af jeres børn eller?????

    Jeg ville helt sikkert IKKE vente til han har gjort det hvis du virkelig er nervøs for det???

    Ved han hvordan du har det? er han stresset??? Læs evt. lidt om stres på google og tænk det så igennem, vi anede intet om at være stresset, før min mand pludselig blev indlagt med et angst anfald fremprovokeret af stress???



  • #6   1. nov 2011 Marie sig endelig til hvis du trænger til hjælp eller bare trænger til at snakke så bor jeg jo næsten dør om dør med dig

  • #7   1. nov 2011 altså jeg havde os lyst til at kaste mine tøser udover altan. væk fra mig og bare ud af huset!! Jeg kunne ikk klare de græd eller bare overskue det.. Jeg blev hurtig sur og jeg blev meget ked af det. Kunne faktisk råbe af tøserne kort hvis de bare græd og græd.

    Det sagde alle var meget normalt - fordi man bare ikk kan rumme det at de græder når man lige er blevet forældre osv.


  • #8   1. nov 2011 på nettet ligger den skala (gotlandsskalaen) der bedømmer dep. hos mænd og den fik jeg ham til at svare seriøst på i dag og den mener han bestemt har en dep. Han er blevet en hel anden efter vi har fået lille Ida for 5 uger siden.....
    jeg vil meget gerne blive sammen med ham- for vi elsker hinanden- men vi kan ikke selv klare det her og manden ved ikke hvordan man tackler de følelser han roder med.... han bebrejder virkelig sig selv og siger ofte " vil du have jeg skal flytte".... og det vil jeg selvfølgelig ikke, men spørgsmålet er om det måske ikke er bedst for os alle for en tid... jeg ved bare ikke hvordan man tager hul på den samtale uden at han tror det er fordi jeg ikke elsker ham mere.... det er virkelig svært for jeg har jo "trukket" ham til djursland fra vestjylland så han kan ikke bare lige sove hos en kammerat nogen dage....for de bor helt i vestjylland....
    bliver nød til at ringe til sp i morgen...ved virkelig ikke hvad jeg skal...

    tak Betina J: det er rigtig sødt, men må hellere tale med en proff. denne gang så vi kommer til bunds i det....

    nej han har aldrig slået mig eller pigerne, men han tager nogen gange hårdt fat i Anna- heldigvis har jeg været der og sagt " rolig nu" eller noget...også har han sluppet hende og gået sin vej..... han siger bagefter at han giver op og jeg må opdrage dem for han kan ikke klare det.... smiley


  • #9   1. nov 2011 Jeg kender ikke noget til det - vil blot ønske jer held og lykke.
    Det må bestemt ikke være en rar situation at stå i smiley


  • #10   1. nov 2011 Jeg synes i skal finde en løsning SAMMEN og nej jeg mener ikke han skal flytte fra hianden..... SØG hjælp sammen...

  • #11   1. nov 2011 Må være frygteligt for jer alle.. Håber i kan få noget hjælp og at i finder ud af det... Held og lykke til jer..

  • #12   2. nov 2011 marie. jeg vil anbefale dig at snakke me din sp om det. vi kommer i familiehuset i grenå og de kan hjælpe jer med parfohold osv. få sp til at kontakte kommunen om en løsning sig i vil ha hjælp. lægen kan os hjælpe jer. her hjælper det meget at komme i familiehuset.

  • #13   2. nov 2011 Du skal tage fat i hans læge og det er i dag!
    Min mand var på samme måde overfor vores børn, de er bare større, men han har fået diagnosen stressrelateret Dep. og er i medicinsk behandling i dag samtidigt med at han er sygemeldt. Og det har han været i 7 uger nu, og sikke en forandring smiley Han er sig selv igen og det er en lettelse smiley

    Din SP kan kun anbefale dig hvad du skal gøre i forbindelse med børnene men lægen kan sætte en behandling igang med det samme.


  • #14   18. nov 2011 sp.kan ikke gøre noget andet end at snakke med jer. han skal tage til lægen på manden, og sige hvordan han har det. og så komme på lykkepiller. han skulle os overveje at snakke med en psykolog alene om det. det kan være han har brug for at snakke uden du er tilstede. det er der mange mænd der bedre kan. synd at han har det så´n. men tro mig, han kan komme igemmen det, bare støt ham alt hvad du kan

  • #15   18. nov 2011 manden_ mandag hehe

Kommentér på:
fødselsdep. far

Annonce