{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.131 visninger | Oprettet:

Hvornår må man elske? {{forumTopicSubject}}

Blev lige inspireret af en kommentar i en anden debat:

Hvornår er det ok at sige at man elsker hinanden?

Hvor længe skal man have været sammen, før man "kan mene det"?

Eller er det bare noget man siger når man føler det, uanset om man har været sammen i 1 uge, 1 måned eller 1 år?

Kom med jeres mening tøser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må man elske?
  • #2   26. sep 2010 vil bestemt hellere ikke mene der er en lov ., men der er jo nogen der mener at hvis mna siger det hurtig mener man det ikke .. Men man er jo forskellig , nogen elsker hurtiger end andre ..

  • #3   26. sep 2010 camille : jeg elskede så min kæreste efter 2 mdr - du vil nok sys det er lamt men da jeg stod med en positiv test *( og ja den kom efter to mdr ) der viste jeg at jeg elskede ham smiley men forstår godt din point smiley

  • #4   26. sep 2010 Enig med lullee... Det er jo vidt forskelligt fra person til person hvornår man elsker en anden... Da noah kom til verden elskede jeg ham ved et trylleslag, hvor det tog mig et par måneder og skelne mellem forelskelse og det at jeg elskede Jesper...


  • #5   26. sep 2010 Man kan elske på mange måder...

    Jeg har været sammen med min kæreste nu i 3 år og må da sige at jeg har elsket ham i de 2½ år... Jeg var virkelig ikke itvivl da jeg fandt ham, han er mit live kærlighed... (ja det lyder nok sukker sødt) Men den følelse jeg har i kroppen når jeg ser ham, høre ham, kysser ham ja kunne blive ved...

    Og ja der er stor forskel på at være forelsket og at elske...


  • #6   26. sep 2010 Camille : forstår godt din point smiley og ja jeg elskede min kæreste efter to mdr da jeg stod med en positivtest i håndne og tænkte over hvad vi have skabt i verden - ikke at jeg stod og sagde det til ham , og alt og alle .. men inde i mig selv viste jeg jeg elskede ham , hvilket også har vist sig nu ud fra alt hvad vi har været igennem og stadig gennem går .. som camilla skriver , hvis man bare er forelsket ja så er det sq ud til højre der kommer hurtig en ny igen , men når man virkelig elsker jamen så kæmper man for at få ham og for at blive sammen smiley

  • #7   26. sep 2010 Jeg vil sige at det vel er meget forskelligt fra person til person !
    Mmm nu var det sådan med Henrik og jeg, at vi aldrig fik lov til at være nyforelskede - hans x prøvede at ødelægge det så meget imellem os, men vi holdte sammen - hvilket jeg ved vi vil gøre til det sidste smiley Og ja ville give ham min ene nyre hvis han manglede den, og JA det ville jeg også kunne gøre efter 2 mdr ! Vi har været igennem SÅ meget sammen, og fået en skøn søn sammen, vi her derved oplevet verdens største lykke sammen - omvendt har vi også delt vores værste maraidt sammen, nemlig da vi mistede tvillingerne ! :') Men jeg ved vi kommer igennem, det vil vi altid gøre ! Han er helt speciel, og unik og uden ham ville jeg aldrig være den jeg er !

    Og nu har vi så været sammen i 3 år, og kan blive pisse træt af ham nogengange, men jeg elsker ham, og det er det vigtigste ! smiley Min smukke kæreste smiley


  • #8   26. sep 2010 ja jeg ville give ham min nyre hvis det var det der skulle til vi forlovede os 2 mdr efter vi mødte hinanden har i dag været sammen i 3 år og har gaia sammen

  • #9   26. sep 2010 Jo jeg ved jeg ville ha gjordt det da vi var sammen 2 mdr ! smiley

  • #10   26. sep 2010 Camille - Ehm kan du ikke også være .... lidt ligeglad ? Ja bare lige en tanke =) Bare fordi du ikke selv ville, kan du da ikke fortælle os hvad vi ville ha gjordt ! :S Du kender os ikke, du kender ikk baggrunden til at vi ville ha handlet som vi ville/gjorde !

  • #11   26. sep 2010 Camille - Jeg ville have givet min kæreste en nyrer efter 2 mdr, også selvom jeg ikke elskede personen, så dårligt eksempel, meget!

    Jeg ville med glæde hjælpe en jeg kender med sådan en ting, hvis det redder personens liv.

    - Udover det så kan man sagtens elske efter 2 mdr uden tvivl.


  • #12   26. sep 2010 Okay, men hvorfor bliver det så nævnt i et galleri hvor det meget gerne skulle være voksne mennesker der opholder sig ?
    Så holder din "2 måneders regel" jo ikke rigtig alligevel.


  • #13   26. sep 2010 Bowiee: Ja det må man sgu da sige er dobbeltmoralsk ;o) haha ;o)

  • #14   26. sep 2010 Jo, men på en eller anden måde kan jeg godt følge dig lidt, der er altid lidt andre regler for en selv end for andre ikk ;o) ?

  • #15   27. sep 2010 jeg mener at sige jeg elsker dig efter få dage,uger eller en måned er lidt vildt man kender ikke en gang personen ordentligt, og ja jeg kunne ski heller aldrig drømme om at hoppe under dynen med en kæreste efter få uger eller en måned det mener jeg er så intimt og at man virkelig skal stole på hinanden og en fyr man har kendt i så kort tid kan man umuligt kende ret meget kun overfladisk. Mig og kæresten var sammen snart et ½ år før vi sagde det til hinanden

  • #16   27. sep 2010 For lige at fortælle hvorfor det var sådan med Jesper, som i øvrigt er den eneste kæreste jeg har elsket, Så er det sådan som nogen ved, at Noah kom til ved et uheld, han er langt fra planlagt, vi havde været sammen få dage da han blev lavet, og faktisk kun 14 dage ca da jeg testede positiv med ham... Derfor havde vi meget hurtigt noget sammen... vi flyttede sammen omkring 2 mdr efter vi var begyndt at være kærester, og efter jeg flyttede ind hos jesper, kunne jeg på mig selv mærke at det her var mere end forelskelse, Jeg elskede virkeligt Jesper, og elskede det at vi skulle bo sammen og ha børn....

    Men igen, så er han den eneste jeg nogensinde har elsket, altså kæreste mæssigt... Dog vil jeg sige at vores kærlighed, og den måde jeg elsker ham på er blevet noget HELT andet efter vi fik Noah, altså efter han kom til verden...


  • #17   27. sep 2010 Camille - Jo selvfølgelig må du det, men så må du da formulere dig bedre.

    Hvorfor kun udtale sig om unge mennesker, når det handler om generelt?
    Emnet handler jo ikke KUN om unge mennesker, og derfor reagere man på at du skriver 2 mdr, men ikke skriver at du kun mener at det handler om unge mennesker.

    Jeg ser dog ikke en forskel på voksne og unge, det er NEMT at komme til at elske en anden person, udanset om det er veninde, kæreste, familie eller dyr smiley


  • #18   28. sep 2010 Ro på nu tøser, vi skal prøve at tale pænt her ;o)

    Jeg vil nu sige at JA, jeg bad jer alle om at komme med jeres mening, men kun jeres egen mening.

    Det er jo ikke meningen at I skal skrive hvad andre kan og ikke kan, det kan kun den enkelte jo vide, om man føler en forelskesle efter 2 måneder eller om man virkelig elsker. Vi er jo alle forskellige og nogle tror jeg kan elske hurtigere end andre. Nogle er blevet svigtet meget og har måske deraf sværere ved at give slip og elske end andre.

    Jeg vil så sige til sidst, at jeg kan altså ikke se at man kender hinanden overdrevet meget bedre fordi man har været sammen et halvt år, end hvis man har været sammen i 2 måender.

    Hvor godt man kender en person, tror jeg også kommer an på hvad man har nået at opleve sammen i sit forhold. Hvis man f.eks. oplever en krise sammen efter 1 måned, tror jeg hurtigt man lærer hinanden at kende, da mna får sider frem som man ellers ikke ser

    Jeg har f.eks altid sagt til min mand (har kendt ham 7 år nu) at jeg kunne være i tvivl om hvordan vi sammen ville klare en krise, da vi ikke havde prøvet at opleve de sider af hinande.
    Det fik vi så at mærke for 1½ år siden, da vi begge røg i en masse fyring og stod uden arbejde, et nykøbt hus og to små børn. Og vi kunne faktisk sagtens bruge hinanden på den gode måde, i stedet for at gå hver sin retning.
    Sådan lærer man jo hele tiden nye sider af sin partner, så hvornår man kender sin partner nok, må vist være op til den enkelte her ;o)

    Det var så MIN mening


  • #19   1. okt 2010 Camilla - du er da riiiimelig triviel at høre på smiley

    Syntes det er sjovt at du tror du kan bestemme over hvad andre kan, og ikke kan smiley Jeg ved hvad jeg gjorde/gør - om du syntes man kan det eller ej !


  • #20   1. okt 2010 Når man har lyst, der skal ikke være nogne regler for hvornår man siger hvad..

    "Elske" kan også betyde flere ting, jeg kan godt sige til både min kæreste og min bedste veninde at jeg elsker dem, men det er bestemt ikke på samme måde

    Camille ^ - Det er så din opfattelse af at elske, jeg er ikke doner og vil ikke donere noget til nogen, det betyder langt fra at jeg ikke elsker nogen..


  • #21   1. okt 2010 camilla, venter en pige: jeg synes altså du er for grov i dine bemærkninger. Jeg startede tråden og vil gerne forebeholde mig retten til at bede jer om at tale ordentligt til hinanden, og jeg synes du er meget aggressiv i dine besvarelser.

    til alle, bevar lige den gode tone, så er i søde.


  • #22   1. okt 2010 Marianne - Sorry smiley det irretere mig bare at hun tror hun kan bestemme hvad andre kan og ikke kan smiley

  • #23   2. okt 2010 Mor til verdens kønn... jeg kan sagrtens følge dig, som skrevet synes jeg også hun er meget aggressiv i sine besvarelser ;o/

  • #24   2. okt 2010 Jah smiley Lidt træls folk skal opføre sig sådan, men sådan er det jo bare smiley

  • #25   2. okt 2010 Ha ha ja Camilla ;D

  • #26   2. okt 2010 Ha ha - kunne lige forestille mig overskriften i avisen - Gravid kvinde, gået AMOK grundet hormoner . !!!!!!!!!!!!! Mu ha ha ha ha !

Kommentér på:
Hvornår må man elske?

Annonce