{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

En far's ret til oplysning {{forumTopicSubject}}

Godaften allesammen...

Min mand har en datter fra et tidligere forhold. de gik fra hinanden da pigen var 2 - hun blir 5 nu.

Er der nogen der kunne være behjælpelige med at fortælle mig hvad han har ret til at få af oplysninger om hans datter's hverdag osv.

Han får ABSOLUTE intet info om hans datter og x'en bruger os egentlig bare som en slags aflastnings familie i weekenden hver 14 dag. Hun informere ikk om noget angående datteren, hverken fra børnehave eller noget.

Har han ikke ret til nogle informationer omkring hans datter når de har fælles forældremyndighed....

Kender i en side hvor der står noget om det. har ledt overalt og googlet og googlet alverdens forskellige måder at finde noget om det på... har også ledt på statsforvaltningens hjemmeside osv...

Håber virkelig at nogen kan hjælpe os

På forhånd tak og ha en super dejlig aften allesammen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En far's ret til oplysning
  • #1   12. dec 2009 jeg vil da mene han har lige så meget ret som mor har.. hvad med statsamtet?? der burde stå noget på hjemmesiden, ellers ring til dem mandag...?!

  • #2   12. dec 2009 I min børnehave sender vi diverse info-sedler, indbydelser til samtaler mv til begge forældre hvis forældremyndigheden er fælles.
    Vil mor ikke aflevere sedler og ser vi ikke faderen så tit ( hvis de .feks aflevere efter BH til samvær) så sender vi med posten.



  • #3   12. dec 2009 ja jeg må prøve, men har bare ledt og ledt efter noget længe nu...

    Det er fordi de har alt kontakt via mail ellers kommer hun med alverdens trusler osv.

    Nu vil hun så KUN gi ham oplysninger om hans datter hvis han kan fortælle hende præcis hvad han mener han har ret til at vide. men har bare ikke kunne finde noget... Så hvis der nu var nogen der lige sad og vidste en god side hvor der stod noget eller ku fortælle hvad han har ret til af info om dateren ku det være rart. det er aldrig til at komme igennem til amtet.


  • #4   12. dec 2009 Okay, ja børnehaven giver os heller ingen info sedler eller noget som helst. selvom vi flere gange har spurgt ind til hvordan det gik...

    Har også læst noget om at hun skal give besked 6 uger inden hun flytter med et nyt sted med barnet, men hun gør præcis hvad der lige nøjagtig passer hende


  • #5   12. dec 2009 http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4753
    Det har du jo så nok læst, men han har ret til at få de daglige oplysninger, osse fra børnehaven. Problemet er bare at ingen kan tvinge hende til at fortølle om barnets hverdag.....


  • #6   12. dec 2009 jeg er i gang som socialrådgiver, og vi har lige haft om præcis dette. Faderen har ret til at vide hvordan det går, lige meget hvem der har forældremyndigheden. den institution der skal videregive oplysningen skal bare være helt sikker på at det er den rigtige fader de snakker med, og ikke en faker. Det bedste er at aftale et møde med dem ansigt til ansigt. De SKAL oplyse faderen hvordan det går.

  • #7   12. dec 2009 okay Jeg tror simplethen bare han må skrive til amtet igen selvom vi lige har været der en gang. Hun beslutter sine egne ting og siger derefter at det har amtet sagt. selvom det ikke passer

  • #8   12. dec 2009 faderes må få alt afvide hvad der står papir fra børnehave/skole/sfo men hvad der ikke er på papir har han ikke krav på

    http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4675

    http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4673

    http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4693

    (link fjernet)

    lidt læsestof smiley


  • #9   12. dec 2009 alt. hun har pligt til og oplyse det hele og han må gerne ringe til børnehavnen og spørger,

  • Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #10   13. dec 2009 Hejsa!
    Uhh hvor jeg kender det...
    Nå men jeg er børnehaveklasseleder, og løber også ind i det her fra tid til anden. Jeg har spurgt min leder om det, og han siger at den som barnet ikke bor ved, selv skal gøre opmærksom på at han/hun ønsker informationerne, og derefter SKAL vi også give dem til den forælder- det siger loven. Normalt sender man dem med barnet hjem, og så er det den som barnet bor hos der skal sende papirerne videre, men hvis ikke det fungerer er vi forpligtiget til at sende dem med posten. Når der er fælles forældremyndighed har moderen behøver den anden forældre som sådan ikke at blive blandet ind i at I også får informationerne- I skal sige nede i jeres institution at moderen ikke giver jer dem, så I vil gerne have dem direkte af dem.
    Heldigvis kører næsten alt over et internt netværk ude hos os, så vi sender ud til alle forældrene, og på den måde får faderen/moderen også alle informationer- det er så dejlig nemt.
    Hvis der er en situation hvor institutionen ikke må udlevere oplysningerne, er kommunen som regel med inde i det..


  • #12   15. dec 2009 Mht til hvad der sker i børnehaven, skal I bede dem om at sende sedler til jer ang. arrangementer osv.. Det skal de gøre når de har fælles forældremyndighed.. Og det gør man i andre børnehaver, skoler osv.. smiley

Kommentér på:
En far's ret til oplysning

Annonce