{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Amning på offentlige steder {{forumTopicSubject}}

Godaften mødre (og fædre)


Dette spørgsmål henvender sig måske mest til ammende og flaskegivende kvinder, men andre er selvfølgelig velkomne til at komme med indputs.

Jeg arbejder i en større forlystelsespark, der har børn i alderen 0-12 år som fokusområde, hvor vi ligeledes har indrettet i såkaldt amme-rum, hvor mødre eller fædre kan amme/give flaske + skifte ble mv. Det er ikke alle gæsterne med små børn, der kender til dette rum – og sætter sig derfor til at give flaske/amme på de offentlige bænke. Jeg plejer som regel at opdage den slags, da jeg er placeret meget centralt i parken, og henviser den ammende eller flaskegivende at vi har sådan et rum, så de kan sidde lidt i fred indendørs, hvor man også kan skifte bleer eller opvarme flasken – og forklarer at det ikke er fordi jeg har noget imod amning eller flaskegivning i offentligheden og det heller ikke er parkens politik, for at undgå misforståelser. Jeg er faktisk blevet mødt af glade fædre og mødre, men jeg står også nogle gange med følelsen af at gå over grænsen for folk, selvom jeg selv synes at tanken bag er god,

Mit spørgsmål går derfor på om I ville føle Jer nedgjort, stødt eller få en følelse af at amning/at give flaske ikke er OK? Eller om I ville blive glade for at få fortalt, at der er mulighed for at sidde lidt i fred. Jeg har ikke selv børn eller haft behov for at give flaske til børn i forlystelsesparker, så derfor spørger jeg Jer.
- Også mest for om jeg kan gøre noget bedre rent arbejdsmærssigt, eller lade den ammende/flaskegivende passe sig selv.


En våd regnvejrshilsen
Maibrit


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amning på offentlige steder
  • #1   23. nov 2009 Ville sige tak men ikk med sikkerhed rejse mig og gå derhen smiley

  • #2   23. nov 2009 Det lyder i mine ører godt, at I ikke umiddelbart føler Jer stødt over at blive fortalt at man har et ammerum. Årsagen til at jeg også har bragt flasken ind, drejer sig i bund og grund om man kan opvarme flasken og sidde i tørvejr/skygge. Og jeg forventer selvfølgelig ikke at faderen eller moderen skal rejse sig med barnet og gå ned til "ammestuen" - det er mere sådan at de ved, at de har muligheden for at sætte sig i fred.

    Puha, jeg har godt nok meget at lære om hvad det vil sige at amme/give flaske. Heldigt at der findes et sted som Babygalleri. smiley


  • #3   23. nov 2009 det kommer an på om det formuleres som en mulighed eller et påbud....

    er det et påbud" i den her familiepark SKAL ammende og flaskegivende forældre sidder for sig selv. bortgemt fra os andre og ikke være så frastødende med deres bare bryster og varme flasker" eller er det et "her er mulighed for i fred og ro at amme eller give flaske men det er faktisk også OK på hele parkens område at amme og give flaske i fred og fordragelighed med resten af familien"

    er påbud ville betyde at jeg har sat mine ben på stedet for sidste gang - også selvom jeg ikke ammer mere................

    den der rygte vi af og til præsenteres for at man ser ammende kvinder "flashe bryster" køber jeg ikke, jeg har aldrig set en ammende kvinde der ikke har være diskret og bare babser i unaturlig king-size får vi stukket i hovedet i såvel TV, formiddagsaviser, samt på diverse tankstationer alligevel, så det er vel ingen nyhed at kvinder har dem og at de faktisk kan bruges til at give barnet det mest naturlige føde i verden, nemlig ammemælk.....

    Så siges det pænt og høfligt, som du gør, vil jeg anse det som en service - siges det surt eller som et påbud, så er det ikke OK med mig.


    det skal lige siges at jeg med glæde har brugt ammerum , når de forefindes.


  • #4   23. nov 2009 Tjae for dem der har brug for fred og ro er det da fint, men jeg har ammet min datter når som helst, hvor som helst.
    Jeg er ikke typen der har tid til at sidde for mig selv og amme, jeg kan sagtens lave noget andet imens .

    Linda ; Det kunne sagtens have været en som mig, jeg ammede og midt i bilka osv.


  • #5   23. nov 2009 Linda tænke på sine omgivelser fordi man ammer???

  • #6   23. nov 2009 Jeg vil sige ja tak.. Da jeg ammede hade jeg at amme offentlige steder..

  • #7   23. nov 2009 Linda ; Ja det er virkelig ikke mit problem .
    Jeg kan hellere ikke li at glo på ;
    Punkere og grimme menneske, skal de så også bare blive hjemme ?


  • #8   23. nov 2009 har ikke noget imod når mødre ammer deres børn offentligt, men man behøver virkelig ikke se det hele 8)

    så engang en mor der ammede sit barn som var alt for gammel til at blive ammet, midt i fields... der var jeg lige ved at få min latte galt i halsen smiley

    det synes jeg var ulækkert !


  • #9   23. nov 2009 shhhh - hvem bestemmer så hvornår et barn er for gammelt....

  • #10   23. nov 2009 bonnie.. jamen ved da godt der ingen grænser er.. men jeg mener at et bar på 4-5 år ikke bør ammes,, men det så bare min mening 8)

  • #11   23. nov 2009 Jeg har kun ammet i ammerum (Da jeg ammede) når jeg har været offnelige steder, og selv der syntes jeg faktisk det var irritende der kom mænd med ind.. Jeg kan bare ikke lide at vise bryst mens fremmede mænd kigger på, og jo de kigger, desværre, så jeg fik en ret dårlig amning ud af det..

    Jeg ville aldrig kunne sætte mig ned i fuld offnelighed og gøre det, så hellere gå hele vejen tilbage til bilen/hjem hvis der ikke er et ammerum i nærheden (eller der ikke er noget familie/bekendte der bor i nærheden)

    Personligt kunne jeg slet ikke se mig selv amme Katja nu, jeg syntes hun er for stor, rent kropsmæssigt.

    Flasken kan jeg give hvor som helst, og har aldrig oplevet folk har sagt "pak lige den flaske væk". Måske folk bedere acceptere en flaske end et "stykke med bart" smiley


  • #12   23. nov 2009 jeg har ik noget imod at folk sidder og ammer foran mig heller ik selvom det er fremmed mennesker.. Dog synes jeg ik at man skal sidde med hele patten oppe i hovedet på andre..
    De ammende jeg har set synes jeg altid holder det anstændigt og for pokker da.. Ungen ska da have mad.. Hellere end pat end en hyleunge smiley


  • #13   23. nov 2009
    Hvor kommer det fra med at man skal blotte sine bryster og sin krop for at amme ?


  • #15   23. nov 2009 » Anna Faustina J - det er omend svært at amme md stof foran brystet.. Og ja, selvom det kun er brystvorten der vises føler jeg at de ser for meget.. og jo mænd kigger

  • #17   23. nov 2009 S & M - Jeg ville gerne se når jeg langde hende til, og det kunen jeg ikke md noget over hovedet, og så røg det ned.. tro mig jeg har prøvet det.. Og når man så sad der og gemte sit barn væk, blev jeg bare endnu mere nedstirret smiley

    ja jeg er glad for hun er på flaske nu..


  • #19   23. nov 2009 S & M - jeg ved faktisk ikke engang hvorfor mændende var med inde i ammerummet.. For dere kæreste/kone havde enten en flaske med som hun gav, eller så ammede hun.. Min kæreste blev altid udenfor (og gør han også stadig hvis jeg skal ind og skifte hende)..

    For mig er et ammerum kun for dem der har noget at lave der inde, og ikke bare for at være tilskuer.. (Men det er sikkert bare mig der er sippet)


  • #20   24. nov 2009 Hvis man siger det høfligt, og som bonnie siger ikke får det serveret som et påbud, så ville jeg blive glad for at få det at vide.. Dermed ikke sagt at jeg ville gå derhenne.. =)

    Jeg ammede også over det hele, jeg var ligeglad med at folk gloede.. ER baby sulten, så er baby sulten.. Og så må folk bare kigge den anden vej..
    Jo, jeg gjorde det da så diskret som muligt, men herregud, når barnet er født, så er det ikke bryster mere.. Så er det madpakker.. ;o)


  • #21   24. nov 2009 Aafke B - Det har aldrig taget lang tid for mig lige at gå hen til bilen, Katja kunne oftes beroliges med en sut imens..

  • #22   24. nov 2009 Aafke B ; Så godt sagt !


  • #23   18. dec 2009 Åhh sad en dasg og ammede i legoland da min datter kun var 1 mdr, og en rar dame kom og ssagde at der var ammerum og puslebord nede hvor de små kunne tage kørerkort.. DET VAR GULD VÆRD. så pakkede sammen og satte mig derned, man sidder bare mere behagelig i sådan rum frem for ude i kulden, blev rigtig glad fordi hun fortalte det.. smiley

  • #24   18. dec 2009 bruder mig ikke rigtig om at amme på offentlige steder så ehller flaske der og amning hjemme eller hos familie, men det er bare mig, jeg føler mig anspændt når jeg ammer offentligt fordi jeg føler folk nedstiger en fordi man sidder offentligt.. derfor blev jeg rigtig glad den dag i legoland da en dame fortalte der var amme rum:-)

Kommentér på:
Amning på offentlige steder

Annonce