{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.712 visninger | Oprettet:

hvor meget og hvor længe spiser jeres baby?? {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften lyder hvor mange ml mælk drikker jeres nyfødte (14 dage gammel) og hvor lang tid tager det pr måltid??

min dreng på 14 dage er lige kommet på flaske pga svamp og han er øm i munden, men det tager ham over en time at spise 50 ml og inden han nr at drikke det så falder ha søvn og det er ikke til at vække ham, og synes ikke at det er ret meget pr måltid og af samme grund sover han jo heller ikke så længe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget og hvor længe spiser jeres baby??
  • #1   9. okt 2011 Alexander fik da han var 6 dage 50 ml det tog ca 10-15 min at spise. En uge senere var han på 90 ml. Nu er han 24 dage og spiser 110 ml. Det tager ca 15-20 min tror jeg...

    I den første uge på flaske bøvlede vi også rigtig meget med han faldte i søvn og ikke var til at vække. Men vi fik som regel en smule liv i ham, så han fik spist det hele..

    Men en time om 50 ml lyder godtnok af meget. Da han var 4 dage og vejede 3600 g fik vi at vide han skulle have 78 ml hver 4 time.


  • #2   9. okt 2011 jeg er også bekymret for da jeg var på amme abolatoriet, opdagede sygeplejersken at han ikke suttede rigtigt, han sanne ikke vakum man kan bare hive sutteflasken ud af munden på ham uden problemer og jeg er nødt til at bruge engangs sutteflasker til hm så jeg kan presse det ind i munden på ham... hun sagde at det nok var svampen der gjorde ondt i hans mund og var skyld i at han ikke tog hårdt ved men at der skulle holdes øje med det

  • #3   9. okt 2011 stakkels lille mand. Håber det forsvinder hurtigt, og han kommer ind i en god rytme med at få spist...

  • #4   9. okt 2011 ja han har været så rolig hele dagen igår og i nat og idag... men tænker om det kan være det manglende mad der er skyld i det

  • #5   9. okt 2011 Nu må du endelig ikk blive bange for mit indlæg!
    Men er han blevet tjekket ordenlig for gane spalte??? Det lyder fuldstændig som da min datter var i den alder, (hun er født med læbe gane spalte) Vi blev indlagt da hun var 3 uger gammel fordi hun ikk fik det hun skulle og når de ikk får det falder de tit i søvn og er meget svær at vægge! På sygehuset fik hun lagt en sonde også skulle vi starte med at gi sutteflaske og når der var gået en halv time og der ikk var spist op så fik hun resten i sonden! Det kunne måske også give din Dreng et hvil i munden hvis det er fordi han har svamp! Vi var på sygehuset i en uge hvor både far og jeg kunne sove på sådan en familierum de havde på neunatal i viborg! Håber i får styr på maden, det er meget hårdt når det ikk går som det skal


  • #6   9. okt 2011 ja det er megt hårdt specilt når læge og sygeplejrsker bliver ved med at sige at der ikke er noget

  • #7   9. okt 2011 Ved du om han tager på???


  • #8   11. okt 2011 det gør han ikke !!! han er på 4112 nu og vejede 4040 ved fødsel og han er fra den 25 sep smiley var på børneafd igår (lægen sendte os) og de sendte os videre til neonetal (staves) som fandt fandt d af det jg hele tiden har sagt at han ikke sutter rigtigt, han danner slet ikke vakum.... så de forsøgte med 4 forskellige sutteflasker uden held men fik dog mere mad i ham... men pga pladsmangel blev jeg smidt hjem kl 23 igår aftes...

  • #9   11. okt 2011 Ej for hulen hva bilder de sig ind, Man kan jo godt ha en gane spalte man ikk kan se men mærke, der må jo være en grund til han ikk kan danne vakum, hvilken sygehus var du på???

  • #10   11. okt 2011 sønderborg.. han har haft svamp i munden og de mente at det var pga det, men svampen er væk nu og han spiser stadig ikke af sig selv

  • #11   11. okt 2011 Ej hvor er det bare træls, syntes du skal bange i bordet, det kan simpelhen ikk passe at din søn ikk skal trives pga de ikk gider at hjælpe dig med en løsning

  • #12   11. okt 2011 ja, men snakker med sundhedsplejersken imorgen så håber jeg at hun kan hjælpe mig videre

Kommentér på:
hvor meget og hvor længe spiser jeres baby??

Annonce