{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.950 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid?! {{forumTopicSubject}}

Min søn får nutramigen/modermælkserstatning og jeg sad lige og tænkte på hvor lang tid han endnu skal have modermælkserstatning? Jeg ved godt at indtil han er 6 mdr. skal hans kost hovedsaglig være nutramigen og lidt grød/vælling. Men skal han fortsætte med at have lidt flaske til han er 1 år eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid?!
  • #2   5. maj 2011 Simon fik kun flaske til han var 7 ½ mdr., så gad han ikke det mere, og SP sagde det vat helt ok, så længe han spise noget andet.

  • #3   5. maj 2011 Du skal bare være sikker på han får sine vitaminer og mineraler fra andre kilder så hvis han ikke får de ca 400 ml modermælkserstatning i døgnet. Det kan være lidt svært hvis de endnu ikke helt spiser som resten af familien.
    Men man kan jo ikke presse dem til det hvis de ikke vil have det.

    Er han på minus mælk kost siden han får Nutramigen?


  • #8   5. maj 2011 Viktor fik bryst til 7 mdr og derefter fik han flaske når han skulle i seng og om natten.. Han får stadig flaske til godnat og det bliver han nok ved noget tid ensnu trods han er 14 mdr..

  • #9   5. maj 2011 Jeg vil nok bare lige være obs på at gå direkte fra Profylac og Nutramigen til komælk. Allergien kan nemt vare til de er 5 år.

    Begge mine er på mælke fri kost og jeg giver også lillesøster Profylac hvilket tydeligt har forbedret hende. Jeg vil fortsætte med Profylac og alt uden mælk et par år endnu med hende. Evt teste dem et par gange om året om allergien stadig er tilstede.


  • #10   5. maj 2011 Ja Profylac er hvert fald uden mælkeprotein og gives for at forebygge evt udvikling af mælkeallergi hos disponerede. Og til at give hvis man har konstateret mælkeallergi.
    Hverken min mand eller jeg er heller mælkeallergikere men børnene har været disponeret fordi min mand har astma og jeg som barn havde astma eksem. De burde have haft det fra start men det har de ikke fået, så jeg er ret sikker på de begge har udviklet allergi ved at få alm komælk. Håber de gror fra det.

    Hvad er grunden til i giver det? Får i tilskud til det?


  • #11   5. maj 2011 Ja det kan gives til at forebygge allergi hos babyer hvis forældre også har været allergiske eller sådan.
    Er faktisk lidt træt af at vi ikke fik det fortalt da børnene var små for de var jo disponerede fra os og fik bare NAN og så har de (sikkert) udviklet allergi for komælk nu.... Men heldigvis gror de ofte fra det men håber da I har sluppet for jeres pige har fået noget når nu I har givet det inden hun har fejlet noget!
    Bare træls det er så svært at ryste ud!!! Vi får også tilskud, ellers koster det jo helt vanvittigt!!
    Al madlavning her er også på rismælk og baby mad er med Profylac.. lidt bøvlet men man vænner sig til det.
    Synes bare det kan være lidt svært når de kommer fremmede stedet hen at vide hvad der er mælk i elller ej.

    Vil i prøve at give jeres pige komælk om nogle måneder?

    Jeg læste på nettet da vi skulle igang med det, at man KUN kunne få tilskud til det hvis det var læge diagnostiseret at barnet havde mælkeallergi?? Det har i da heller ikk fået så vel? Så har i fået det på baggrund af hun evt har været disponeret fra dig og i risiko for at udvikle det?


  • #13   5. maj 2011 Ok ja det er også rigtigt, hvis barnet er disponeret kan man også få grøn recept uden de skal diagnosticeres.
    Irriterer mig over vi ikke vidste det dengang de var helt små, så kunne vi måske have undgået de fik det. De udvikler det ofte omkring 6 mdrs alderen har jeg læst, hvis de er blevet ammet og så får alm mælk deromkring, så kan det blusse op.
    Men vi håber det går væk igen snart.

    Tanja gav i børnene nutrimigen da du havde laktoseint.? Hvornår gav i dem så alm mælk igen? Men de viste nok ingen tegn på at have noget så når i var obs fra start?
    Nok det der er forskel, for mine har jo nået at udvikle det, men det er proteinet de ikke kan tåle, konstant forkølet, mellemørebet. og eksem i ansigtet. Heldigvis væk nu med minus mælk.


  • #15   5. maj 2011 Camilla ok, nej det er ikk altid til at vide hvad der er galt. Drikker også kun økomælk selv, da er da også krav om køerne skal på græs om sommeren i stedet for at stå bundet indenfor. Kan du bare ringe og få den grønne recep fornyet når det halve år er gået? Det skal jeg nemlig også snart have tænkt på.


    Tanja, nej ikke alle vokser fra det, især ikke intolerans for laktose. Større chance ved protein allergi, men nu må vi se. Står de fleste tåler det igen ved 3 års alderen allerede, men den tror jeg desværre ikke holder her.

    Læste et sted på nettet for længe siden, at 80 % at verdens befolkning faktisk ikke tåler mælk, det er sgu mange. Mange af os ved det nok bare ikke.


  • #17   5. maj 2011 Uha, ja vi må håbe hun vokser fra det men jo ikke sikkert når du stadig har det i din alder..

    Skal hun så også undgå alt med mælk i? Eller kan hun tåle det skummetmælkspulver mv der feks er i plantemargarine osv.

    Vi skal holde os fra ALT til børnene pga proteinet. Og der er dælme mælk i meget mere end man fatter...


  • #19   5. maj 2011 Ok lyder som det samme vi bruger her uden mælk, her er bare 0 tolerance og det er lidt bøvlet.

    Ved du iøvrigt om der er mælk eller smør i rundstykker og franskbrød fra bageren??? Har nemlig aldrig tænkt på før, men det slog mig lige pludselig i dag..


  • #21   5. maj 2011 Ja jeg ville spørge i går hos bageren men glemte det :o(

    Ja det er ikke diagnosticeret men de har begge haft symptomer på mælkeprotein allergi og har fået det meget bedre efter mælk er væk fra deres kost. Så det er de jo nok..

    Sgu været lidt svært her i påsken, der kommer jo godtroende folk og giver sønnemand påskeæg og hvor er det ikke sjovt at hive det ud af hænderne på ham når han kommer glad hjem med chokoharer osv :o(
    Men det kan så også ses på ham nu, knopper omkring munden...
    Men ja det er alt med mælk osv de ikke må få.


Kommentér på:
Hvor lang tid?!

Annonce