{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Nok MME til 13 ugers? {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Min søn er i dag 13 uger, vejer ca. 7 kg, er 61 cm lang. Han er født 6 uger for tidligt, vejede 2460 g og var 50 cm lang.

De første 2 uger fik han sondemad, den sidste uge halv sondemad og amning og halv flaske med MME.

Han har altid spist mindst 100 ml MME mere i døgnet end han "skulle". Men de seneste uger har han ikke spist op (får 180 ml hver 4. time ca). Han tager ikke fat om flasken, er gal på den og spytter den ud. Bliver arrig hvis han får den i munden. Og andre måltider er helt som de plejer. Det har betydet, at han kun har fået 700-900 ml pr døgn, og hans døgnmængde er nu 1100 ml MME.

Tilkaldte SPH da jeg blev i tvivl om hans trivsel. Hun foreslog kun 4 måltider om dagen for at give ro i maven og så han kunne lære, hvornår han var sulten. Da sondeernærede børn godt kan have spiseproblemer. De 4 måltider skulle bestå af 200 ml MME, altså 800 ml i døgnet. Men hvordan kan det være nok???

Indimellem virker han sulten, men får han mad der, tager han kun 80 ml, og spiser derfor heller ikke ret meget til det næste "rettidige" måltid. SHP siger, jeg så skal give ham kogt vand imellem måltiderne fr at opretholde sulten.

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan han kan trives, tage på, være mæt og få næringsstoffer nok, når han får 300 ml under døgnmængde. Skal dog siges at han vejede 6.340 g søndag ude 25 og 6.960 g torsdag uge 28. Så lidt over 600 g på 1 ½ uge, hvilket er nok, eller????

Gode råd søges!

Skal dog siges at han øver sig meget med munden på mundmotorik, og SHP siger, at han snart er fysisk klar til mad, men at mavetarm ikke er.. Min 3 mdrs baby skal heller ikke have mad, men masser af mælk!

Nogenlunde døgnrytme ser sådan ud: 200 ml kl. 06, 11, 17 eller 18 og igen kl. 23.30. Indimellem kan vi kun strække den 5 timer imellem måltiderne. Men han spiser så altid op nu og er aldrig sur på flasken mere. Så nogen dage ender vi på 850-900 ml.

Nogen der har prøvet noget lignende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nok MME til 13 ugers?
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   15. jul 2015 Jeg har ingen erfaringer med for tidlig fødte børn.

    Men tænker da at 650 g på 1 1/2 uge er fin. Og det lyder da til i har en god rytme, hvor han ikke bliver sur på flasken længere.



Kommentér på:
Nok MME til 13 ugers?

Annonce