{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

mor/far til loui
mor/far til loui
Tilmeldt:
16. jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147

hvordan opdrager i jeres 1årig? {{forumTopicSubject}}

ja ganske kort hvordan opdrager i på jeres små?

loui er jo begyndt meget på at pille ved ledninger og hifi reolen gang på gang på gang på gang tager vi sådan bestemt fast i ham og flytter ham og siger nej loui

er det okay at gøre det på den måde eller er det for "hårdt" at gøre ved sådan en lille en?

altså mener nogen gange har man bare lyst til at give ham et smølfespark over nallerne men det går jo ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan opdrager i jeres 1årig?
  • #1   16. jul 2014 Afledning og omhyggeligt valg af kampe.

    "Nej" bliver hurtigt altfor brugt, og det er træls i længden. Så flyt ham uden et ord og find noget han gerne må lege med.


  • #2   16. jul 2014 Nu ved jeg ikke hvad du mener med at tage bestemt fat i ham, men umiddelbart vil jeg sige at alt over at aflede ham med noget andet er for hårdt for en 1 årig.

  • #3   16. jul 2014 Altså tager ikke hårdt fat. Men sådan med en bestemt stemme siger nej og tager fat i ham og flytter ham væk. Ikke noget voldt. Men der er jo forskel på hvordan man tager sit barn op. Om det er fordi han dkal op og hygge så gør man det på den måde hvis de skal op i højstolen gør man det på en anden. Og hvis de laver ballade gør man det på eb tredje måde

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #5   16. jul 2014 Du skal sige nej og så vise ham noget han gerne må lege med..
    Evt når han piller ved noget du ikke vil have så sig bestemt nej, og find noget af hans eget legetøj, som kan aflede hans opmærksomhed.


  • #6   17. jul 2014 Jeg personligt syntes ikke ordet nej skal bruges, de skal nok lære det ord at kende før eller senere. Ville bare aflede ham med noget spændende.

    Vi er først i 2 års alderen begyndt at "skælde ud" når han laver ballade, altså vi siger til ham nu at vi ikke vil have at han piller ved tingene, før fjernede vi ham bare, og sagde at han skulle pille ved noget andet, med en blød og kærlig stemme. Og så fandt vi noget han kunne lege med.


  • #7   17. jul 2014 problemet er bare at jeg er så bange for at han får stød på den ene eller anden måde. selvom vi har sikret os hvor vi kan.

  • #8   17. jul 2014 Ja, man skal være meget opmærksom på de små, når de begynder at pille ved alt. Men kan trøste dig med at det går over, og det er bare en periode. Så en ordentlig røvfuld tålmodighed, og så bare flyt ham hver gang og afled ham med noget andet, så skal det nok komme af sig selv.

    Vores PlayStation står i børnehøjde, og knægten elskede at pille ved den, vi flyttede ham, og gav ham noget andet at lege med, nu rør han den aldrig.


Kommentér på:
hvordan opdrager i jeres 1årig?

Annonce