{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Sara N
Sara N
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240

Rygere under graviditet {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg arbejder på et projekt der indebærer ryger under graviditet.

Det kunne være meget interessant at høre om hvor mange af jer har været rygere under jeres graviditet eventuelt passiv rygning.

Hvor mange cigaretter røg du cirka dagligt.

Er du/var omgået af rygere.

Dit barns sundhed efter fødsel (asma eller lign)

Har du eventuelt prøvet/fået hjælp til noget rygestop kursus.

Mange tak. (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygere under graviditet
  • #2   16. jul 2014 Jeg har røget under begge mine graviditeter, da jeg fik min datter vejede hun 4060 og var 53cm. Sund og rask pige som bare vokser derudaf og næsten aldrig er syg. Nu venter jeg barn nr 2 og indtilvidere er alt som det skal være, han er lidt stor, men det var tøsen os. I begge graviditeter har jeg røget ca. 5 om dagen.
    Og har prøvet div. Rygestop midler der findes, intet har hjulpet.


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #3   16. jul 2014 Jeg røg ikke, stoppede samme dag jeg testede positivt (intet må da være bedre motivation til at stoppe, end bebs i maven... giver ikke meget for folk der ikke kan stoppe for deres eget barns skyld.)
    Jeg boede hos mine forældre i en kort periode, som er indendørs rygere og der blev ikke taget særlig meget hensyn, desværre, så jeg rykkede hurtigt ud igen smiley


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #5   16. jul 2014 Jeg røg fast indtil uge 25. Fandt dog først ud af at keg var gravid i 17 uge..

    Efter uge 25, røg jeg en cigaret en gang i mellem når mine hormoner tog overhånd, og for at skåne min kæreste mest muligt (måske en cigaret hver 3-4 uge)

    Min søn er sund og task


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #6   17. jul 2014 Amalie, ja det gøre jeg også smiley og tak for hjælpen smiley

  • #7   17. jul 2014 Jeg røg da jeg blev gravid, og havde nok røget i 8-9 år, ca 10 om dagen.

    Jeg stoppede da jeg testede positiv selvom jeg havde to hele og en halv pak tilbage,

    Min mand er ryger og røg under min graviditet dog uden for, og ingen der kom i vores hjem røg inde, kun vis jeg var på besøg ved folk der røg jeg arb i hjemmeplejen og der var jo nogen der røg ,

    Emma har i dag atsma og fået flexotide 2*2 pust om dagen og nogen mdr 3*2 pust om dagen, plus hun har den der hurtig virke de medicin,
    Hun er ofte syg- og meget snart hun tiltrækkes nærmeste af sygdom ..
    Hun er en lille spinkel pige og meget langsom udviklet ,

    Kunnejeg i dag ha vælg før i tiden ville jeg aldrig ha røget vis jeg viste det påvirket meget. Men altså som sagt røg jeg ikk selv under min graviditet ..



  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #8   18. jul 2014 :(( det jeg ked af at høre

  • #9   22. jul 2014 Altså jeg røg under hele første graviditet.. Min søn er nu 6 år og sund og rask han vejede 3150 ved fødsel.. Anden graviditet stoppede jeg ret hurtigt min datter lider af astmatisk bronkitis og vejede kun 2980 ved fødsel.. Jeg er nu i min tredje graviditet.. Jeg ryger og han vokser fuldstændig som han skal smiley

  • #10   22. jul 2014 Milten, sjovt du stoppede og ryger igen"? Det slet ikk negativ men man høre tit folk der stopper i graviditet ikk starter igen , he he men ja min mor røg med alle os 3 og vi fejler ikk noget den dag idag ud over vi alle tre selv har været ryger det kun min bror der ikk er holdt min søster og jeg holdte mens vi var gravide ...



  • #11   22. jul 2014 Ja jeg faldt desværre i igen.. -.- smiley

  • #12   23. jul 2014 He he jeg kan huske da jeg lige var vågnet fra narkosen kom min mand ind for se til mig og han havde lige været ude og ryge, neg var så tæt på tage hans smøger og ruge løs he he det duftede så skønt,

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #13   23. jul 2014 Haha det kunne jeg godt forstille mig som rygere at man vil :b

  • #14   23. jul 2014 Ja det var faktisk ret underligt for stoppede time for time med ryge da jeg opdaget jeg var gravid,

    Og selvom folk røg omkring mig generet mig ikk og faktisk så savnede jeg det ikk,

    Men efter Emma var kommet ud var min første tanke .. Stik mig en smøg nu det okay ryge og jeg trængte bare til en smøg he he men jeg kunne ikk gå så øv måtte undvære he he


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #15   23. jul 2014 Hehe ja da, det min meget om svigermor, hun røg slet ikke og dej generet hende overhovedet ikke. Hun fik også kejsersnit, så lige da hun stod op var det første hun sagde, gik mig en smøg og en kop kaffe, det vildt underligt med os gravide og kroppen :b

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #16   24. jul 2014 Minder *

Kommentér på:
Rygere under graviditet

Annonce