{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Karina N
Karina N
Tilmeldt:
19. sep 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178

+ 1 kg på 3 dage..hmm {{forumTopicSubject}}

Hej piger,

vil høre om der er andre, som har prøvet noget lignende?
jeg har siden i mandags taget + 1 kg på - altså på 3 dage..synes det virker ret voldsomt, specielt fordi min vægtøgning fra 20+0 til 23+3, var på 1 kg..
skal jeg bare tænke at det er lige meget, eller skal jeg lige holde øje med hvad der sker..??

har været og er ret plaget af forstoppelse for tiden..:( prøver med sveskegrød og sveske juice, men ingen virkning endnu..har i forslag til hvad jeg kan prøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  + 1 kg på 3 dage..hmm
  • #1   3. apr 2014 Jeg ville være obs på det smiley også evt væske i kroppen smiley

  • #2   3. apr 2014 Hvor langt er du henne

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #3   3. apr 2014 Jeg er 24+0 imorgen. Og det er kommet meget pludseligt smiley

  • #4   3. apr 2014 Det er normalt tænk på hvor meget baby vokser. Sådan er det at være gravid

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #5   3. apr 2014 Lidt øv! Håber det forsvinder hurtigt efter jeg har født.

  • #6   3. apr 2014 1 kilo? Det er meget normalt at ens vægt kan svinge med et kilo eller to, også når man ikke er gravid.

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #7   3. apr 2014 Okay, håber ikke det er noget, men holder lige øje de næste par dage.

  • #8   4. apr 2014 det har jeg også prøvet, man får et helt chok når man kigger på vægtet, min stigning svinger meget, lige nu tager jeg ca 1 kg på om ugen. er 29+4 idag. og har også prøvet at en uge tog jeg slet ikke på det var uge 26. men som de andre siger du skal lige holde øje med det, og væske i kroppen, smiley

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #10   4. apr 2014 Håber ikke jeg får alt for mange ødemer. Det kan jeg godt undvære., men vil lige være OBS på det, da min mor fortalte mig, at både hun, hendes tvillingesøster og min mormor udviklede væske i kroppen,. To af tre fik senere konstateret forhøjet blodtryk, hvilket medførte svangerskabsforgiftning, en fik det let, men med min mor blev det slemt, så hun måtte indlægges og føde mig ved akut kejsersnit, 7 uger før termin. Hun synes jeg skulle holde meget øje, indtil næste fredag, hvor jeg skal til 2. lægeundersøgelse. Håber ikke det udvikler sig på den måde.


  • #11   4. apr 2014 Drik masser af vand og i nødstilfælde kan du bruge en klyx. Det har jeg selv fået af apoteket.

  • #12   4. apr 2014 helt normalt du skal have taget væsenligt mere på før jm mistænker ssf

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #13   4. apr 2014 Hvad er en klyx? Det har jeg ikke hørt om før.

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #15   5. apr 2014 Tak for linket smiley

  • #16   5. apr 2014 Koldt vand i blodet.. det er ikke unormalt at vægten svinger med 1-2 kg? gør min da også og jeg er ikke engang med rogn

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #17   5. apr 2014 Jeg synes bare, at det hele går meget stærkt og der er svært at vende sig til. Frygter Hvordan det skal ende. Man må jo ikke lave så meget efter et kejsersnit smiley men noget bunder nok også i, ar min kæreste virker helt ligeglad. Men det er jo ikke ham der skal have det af igen bagefter. Det er ret frustrerende, når jeg ved, at der stadig er 14 uger og 6 dage, til de vil lave kejsersnit, med mindre mit vand går før 39 fulde uger.

  • #18   5. apr 2014 Sorry men det jo ligesom konsekvens af at blive gravid:) havde du forventet du ikke ville tage på ?

  • #19   5. apr 2014 Ikke for at gøre dig trist men du kan ligeså godt vænne dig til at du vil blive større det ikke unormalt at tage 500 g til et kilo på om ugen mener det fra uge 30 men det er selvfølgelig forskelligt fra kvinde til kvinde , husk at vand i kroppen vejer jo også smiley og at din mand virker ligeglad hvad skulle han ellers? Det jo normalt og han kunne jo intet gøre alligevel:) mht til at holde sig i ro efter kejsersnit , det skal kvinder der Føder vaginal jo også i staten da ens bækken lige skal have lov at komme sig, og det er også de færreste der har overskud til at løbe 10 km når man lige har fået en nyfødt:))

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #20   5. apr 2014 Ved da godt at jeg tager på af art være gravid. Det ved alle. Men når man har taget 500 g på om uge, siden uge 10, så er det ikke så normalt. Min lige og jordemoder siger i hverdags at det er gået for stærkt og derfor håber jeg det stilner lidt. Min kæreste ved hvor mange problemer jeg har haft med vægten i begge retninger, og både lige ogjordemoder siger han skal hjælpe og støtte , mig, hvilket han siger, at han gerne vil, men overhovedet ikke gør. Så der er en grund til det. smiley og har fået vand i kroppen endnu.

  • #21   5. apr 2014 Det nu ikke så unormalt som du gerne vil have det til:) hvis du spiser normalt er der ikke mere du kan gøre

  • #22   5. apr 2014 Jo, det er stadig helt normalt.

    Hvis du ikke overspiser slik og søde sager, og spiser som du plejer er der ikke mere at gøre. Det er helt normalt det hele.


  • #23   5. apr 2014 Jeg syntes heller ikke det var skide spændende da min badevægt viste 100+ og stadig steg..
    Jeg vejede 116 kg dagen før jeg fødte.. det var da også super hårdt. Og her efterfølgende hvor jeg gerne stadig vil 15-20 kg ned i vægt - på trods af at jeg er "nede på" 83.. utroligt nok gætter folk 10 kg lavere når de skal gætte min vægt.

    Snak med din mand om hans manglende støtte og bekræftelse


Kommentér på:
+ 1 kg på 3 dage..hmm

Annonce