{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.368 visninger | Oprettet:

andre med lavt hcg hele graviditeten igenem {{forumTopicSubject}}

I min sidste graviditet kom hcg kun op på 148 i uge 11.
Nu er jeg så gravid igen, aner ikke hvor langt, men hcg er kun på 30 og lægen tror jo kun pga min tidligere graviditet med lav hcg og gennemførelse af graviditet, på at denne her graviditet bliver til noget. Men er der andre som mig med unormale værdier?

Ihh er træt af alle de prøver óg usikkerhed bare fodi kroppen ikke reagere som andres. Jeg kommer højest sandsynligt også til at skulle igennem moderkage biopsi igen fordi risikoen for trisomi 18 er forhøjet ved unormalt lave hcg værdier. øvøvøv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  andre med lavt hcg hele graviditeten igenem
  • #1   6. feb 2012 Hvordan måles hcg'en - er det noget lægen gør automatisk? har nemlig ikke fået oplyst mit?

    Men tillykke med graviditeten smiley


  • #2   6. feb 2012 Marianne - Det lyder da ikke særlig behageligt. Hvor langt skulle du være henne nu?

    Camilla - Tror kun lægen reagerer hvis det er lavt, ellers tror jeg ikke man får det afvide. Jeg har heller ikke fået mit afvide nogen af gangene jeg har været gravid.


  • #3   6. feb 2012 Man får kun tjekket hcg tallet hvis der er mistanke om at der er noget galt.

    Hvor underligt det stiger så langsomt smiley Hvad var det sidste tal på? Og hvor langt er du henne nu?


  • #4   6. feb 2012 sidste tal fra fredag er på 30 og jeg er mellem 4-9 uger henne. Min mens er meget uregelmæssig, derfor ved jeg ikke noget nærmere end at sidste mens var 2 december.
    HCG bliver altid tjekket i uge 11 ca for at udregne risikovurdering på downs syndrom og trisomi 18. Det er så også nakkefolden altså en samlet vurdering af hcg et andet hormon og tykkelsen på nakkefolden samt kvindens alder der udgør resultatet. Ved bare risikoen bliver højere når mit hcg er så lavt. Ved selvfølgelig ikke om jeg skal det igennem igen, men sandsynligheden er ret stor.

    Og i sidste graviditet vidste vi jo først i uge 11 at mit hcg var så lavt, og det er kun fordi jeg er sygepljerske og kan tjekke mine blodprøver at jeg kender tallet.


  • #5   6. feb 2012 Det viste jeg ikke de gjorde smiley

Kommentér på:
andre med lavt hcg hele graviditeten igenem

Annonce