{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Hva ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for et godt råd.. Sagen er den at jeg har to børn fra et tidligere forhold på hhv 6 og 4 år.. Der er dælme gas på de to.. smiley Men sagen er så den at jeg er gravid i uge 25 med mit tredje barn og har fået bækkenløsning.. Så det er lidt hårdt at følge med i de smås høje tempo hele tiden.. Min kæreste og jeg havde i længere tid snakket om at få os en hvalp men ikk aftalt hvornår.. For en uge siden kom min kæreste så hjem med en dejlig hvalp (Golden retriever blanding)..

Men mit problem bunder så i at han kører lastbil og derfor først er sent hjemme de fleste dage og jeg derfor er overladt til mig selv med to krudtugler og en hvalp.. Når han så endelig kommer hjem tager han ikk del i hverdagen med at få leget med børn, rengøring, madlavning, oprydning, gå med hunden osv... Og brokker sig faktisk til tider over at jeg ikk li har fået huset fuldstændig rengjort i løbet af dagen..

Jeg har prøvet at fortælle ham at jeg klare det jeg kan holde til i løbet af dagen og resten så må vente til efterfølgende dag.. Medmindre jeg har for store smerter fra min bækkenløsning af måske at strække den lidt for langt dagen før.. Og har jeg en af de dage bliver jeg i stedet for kaldt for doven.. smiley

Det skal li tilføjes når han kommer hjem så sætter han sig i sofaen og venter på der er mad derefter går han igen i sofaen og ser film og går i seng kl 21..

Føler alt er overladt 110% til mig og syns ikk han kan være det bekendt.. Hvad ville i gøre? Det skal li siges jeg flere gange har prøvet at snakke med ham om det og hver gang siger han at han nok skal prøve at hjælpe men intet sker der..

Puha det blev langt og rodet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva ville i gøre?
  • #3   28. jul 2014 Jeg ville lave en salgs annonce på hunden,ikk for i skal sælge den men får han kan se det følger et ansvar med i anskaffe sig et dyr,

    Og sætte mig ned og snakke med store ord virkelig store ord.

    Min mand har osse altid været såen lidt forkælet og det jo mig selv det jeg klar over men efter vi fået Emma og hus osv så må han være en del af daglige gøre mål eller ville jeg ikk kunne klare det alene,


  • #4   28. jul 2014 jeg havde sagt til ham at hvis ikke han kom ind i kampen, så skulle vi ikke være sammen. en hund i den situation er helt forkert. der ville jeg nok skille mig af med den igen, indtil der var tid og plads til en hund i hjemmet. min mand ønsker sig oss brændende en hund. men dette sker ikke før vi har råd til at få hus. så her må vi vente. men lige nu ville der heller ikke være råd eller tid til den. vi har en søn på 2 år og jeg er lige nu gravid 14+3. og er oss begyndt at døje med bækkenet en gang imellem, hvor det snager og nærmest knækker i lænden og i ledet ved mit ben. så her må min mand oss tage en del over, som han gør i stor stil. mere end han måske burde.
    Stil ham et ultimatum, hjælp mere til ellers..........


  • #5   28. jul 2014 Mange tak for jeres svar alle sammen.. smiley hvor er det rart at hører jeg ikk er bindegal når jeg mener han hjælper for lidt til.. Vil prøve at tage en snak mere med ham... Dog vil jeg li sige at jeg på ingen måde vil skille mig af med min hund.. Jeg er ikk god til det med at anskaffe sig et levende væsen for at smide dem videre.. Så vil jeg hellere få ham til at tage sig lidt sammen så det fungere.. smiley

  • #6   28. jul 2014 Undskyld men hvad faen bilder han sig ind bare at dukke op med en hvalp derhjemme???

    En hvalp er sgu ikke et stykke legetøj, den skal aktiveres og holdes øje med konstant. Aj jeg bliver helt gal over den tankegang.

    Du må bakke i bordet nu!


  • #7   28. jul 2014 Pernille: ja det skal de nemlig det er et lille barn mere som kommer ind i familien..

    Skal nok li prøve at snakke med ham igen..


  • #8   28. jul 2014 Sådan er vel ikke først blevet efter du er blevet gravid? Mener bare du må jo kunnet leve med det siden i venter barn sammen??? Sy es det er en træls opførelse af ham om du så var gravid eller ej! Der udover kommer man ikke Bare hjem med en hund

  • #9   29. jul 2014 Han var os sådan inden.. Det var heller ikk en planlagt graviditet.. Men håbede lidt på han ændrede sig i graviditeten.. Men nej... smiley

  • #10   29. jul 2014 Her har jeg delt de huslige arbejdsopgaver i mellem os, og får han ikke gjort hans, så sker de bare ikke. Han skal rydde op efter aftensmaden og hvad han ellers spiser i løbet af dagen, også skal han støvsuge. Nu hvor han har ferie skal han også med når vi skal handle ind.

    I har valgt at få et barn og bo sammen, og derfor skal i også være lige om de huslige opgaver, om du går hjemme eller ej.

    Lige det med at tage sig af din børn, det er nok forskelligt hvad folk har af holdning til det. De fleste mænd har svært ved at "opdrage" på andres børn.


  • #11   29. jul 2014 Jeg går dog ikk hjemme til hver dag jeg går på sidste år til at blive revisor.. Så der er os nok at se til med mange lektier..

    Med hensyn til de små så har jeg heller aldrig forlangt af ham han skal passe dem eller opdrage på dem.. Jeg tager dem altid med når jeg skal nogen steder.. Alt jeg forlanger af ham på det punkt er at han giver dem lidt opmærksomhed fra tid til anden.. De bor jo trods alt sammen og bør derfor kende hinanden..


  • #12   30. jul 2014 Min kæreste er på præcis samme måde... dog er vores søn 14 uger og er ikke gravid.. har forsøgt at snakke med ham, men der sker intet.. så jeg gjorde det på den hårde måde.. jeg stoppede med det hele! Jeg laver INTET derhjemme, udover at gøre rent efter mig selv og passe vores søn.. glæder mig til at se hvornår det virker..

  • #13   31. jul 2014 Louise.. Det kommer hurtig når der ikk er mere rent tøj og muggen sidder på alle kaffe kopper og osv,

    Her gav det pote og kun Ryde op efter mig selv, jeg kom ikk engang hans opvask i maskien jeg tog kun mit eget og startet den af og til så han kunne se den var Tom osv så han rolig kunne sætte det der ind frem for bare på bordet.

    Men det kræver en del tålmodighed og fast holdelse for vis der går lang tid blir det pænt klamt ,,,, men tro mig det hjælper. He he


  • #14   1. aug 2014 Lyder interessant smiley det må jeg prøve.. Hvor længe gik der så før der skete noget fra deres side af?

  • #15   1. aug 2014 Det er stadig intet sket -.-" han har dog vasket EN HALV maskine tøj -.-"

  • #16   2. aug 2014 Årh trist.. smiley

  • #17   2. aug 2014 Min kæreste gjorde hele lejligheden ren i forgårs. På et tidspunkt skal det nok komme.

  • #18   3. aug 2014 Min mand lærte det efter 14 dage 3 uger,

    Der kan dog ske smutter hvor han bare sætter kopper og div ting på bordet så kommentere jeg det på en pæn måde også går det godt igen,

    Vasketøjet er kun min der ord er det her hjemme 1 fordi jeg godt kan li det, og for det andet så blander min mand alle farve og stoffer i en vask han skyndtes det spild ikk fylde maskinen op he


  • #19   4. aug 2014 Vasketøjet får han heller ikk lov til at komme i nærheden af herhjemme for ham blander simpelthen os alle farver sammen smiley

  • #20   4. aug 2014 He he tænker også lidt hvad de opdraget til der hjemme fra fx, min mands mor gjord rent på deres værelser vis de ikk gjorde det når hun bad dem om det osv, det samme med oprydning, så det hænger ko der fra,

  • #21   4. aug 2014 Min fyr's mor var meget syg og derfor var det ham som tog sig af alt.. Indtil hun døde så forstår ikk hvorfor han er stoppet? smiley

  • #22   4. aug 2014 Min kæreste var også ret forkælet hjemmefra, men han er også ret renlig, så når han gør rent, så kan man spise fra gulvet, og hvad man ellers siger. Pga min allergi, så er det vigtigt han hjælper til min rengøring. Så bare han ville gøre det oftere.

  • #23   4. aug 2014 Milten så han måske også fået nok, eller tænk pyha nu må jeg havde lov slappe af også haft svært ved komme igang igen

Kommentér på:
Hva ville i gøre?

Annonce