{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Sprog hos 14 måneders {{forumTopicSubject}}

Må indrømme jeg nærmest bliver overrasket over Josephinas ordforråd hver dag, men nok også fordi den store aldrig har sagt ret meget, så det er noget helt andet end jeg er vandt til.. Tror snart hun har lige så stort sprog som storesøster på 3 år..
Pt kan hun sige (det er de ting andre også forstår, mor her høre jo en del mere)
Ja
Nej
Tak
Hej
Selv tak
Værsågod
Is
Mad
Baby
Vovvov
Guller (det kalder storesøster vores hund)
Dada/dar (far)
Mig
Jeg
Hest

Og så siger hun et par "sætninger":
"Hva det ?"
"Jeg baby" (siges meget insisterede hvis hun får "skæld ud" eller er ked..
"Ha is" mens hun peger på fryseren
"Det dejligt"

Hvor meget sagde jeres som knapt 14 måneders ?


Kommentarer på:  Sprog hos 14 måneders
  • #1   23. jul 2014 min søn er lige blevet 2 år i søndags. han er først begyndt nu at have et rigtig sprog, som man begynder at kunne forstå. mange ord, men ikke hele sætninger endnu. men jeg tænker ikke så meget over det. for det kommer når han synes og i hans tempo.

  • #2   23. jul 2014 Hvor er det flot smiley
    Laurits har altid været mere motorisk end sproglig. Kravlede som 6-7 mdrs, gik da han blev 11 mdr, og nu kan han allerede som 18 mdrs hoppe med begge ben løftet - også på usikker grund.
    Men sprogligt er han først nu begyndt at komme i gang. Gentager al ting og bruger ord for at gøre sig forståelig. smiley som 14 mdr havde han måske 2-3 ord vi forstod. Så det er da super sejt af din pige.


  • #3   23. jul 2014 Her går hun så tilgengæld så ikke helt endnu (gik de første 4-5 selvstændige skridt igår) hvor storesøster altid har været mere stærk motorisk.. Vild der er sådan en forskel når man har gjort det samme med begge

  • #4   23. jul 2014 Super sejt!
    Mine børn har begge haft mere fokus på det motoriske, så Markus 18 mdr kan ikke i nærheden af hvad din pige kan. Det er primært lyde og nogle få ord. Men tilgændgæld kan han ligesom Laurits hoppe med begge ben og endda flere gange i træk på trampolin/hoppepude.


  • #5   23. jul 2014 Kan jeg ikke huske, men havde noteret mere end 30 ord da hun var 18 mdr..

  • #7   24. jul 2014 Min yngste niece er lige sådan.

    Hun er 19 mdr og taler uafbrudt. Hun har rigtig mange ord og også en del korte sætninger.

    Hun er også begyndt at bruge mdr tillægsord som feks kold, varm, stor, lille osv.
    Og hun gik endda tidligt og er meget stærk motorisk. Kan feks selv sætte sig op og gynge, hvis altså gyngen er lav nok smiley

    Virkelig hurtig og dygtig.


    Min egen, Vito, har aldrig haft et særlig stærkt sprog og selvom han rykker rigtig meget for tiden, er det stadig noget de er ekstra opmærksomme på i bh og der er en talepædagog fra kommunen over ham smiley
    Da han var den alder sagde han nærmest kun mama, mad, mer, nej, tak, og et par enkelte mere.
    Så havde han til gengæld en masse håndtegn som han selv havde fundet på. Det har jeg altid været ret fascineret af.


  • #8   24. jul 2014 Min søn på 13 mdr snakker ikke endnu, han pludder løs og snakker med på den måde smiley til gengæld er han hurtigt motorisk da han løber rundt.

  • #9   25. jul 2014 Det er sjovt og fascinerende at de er så forskellige de skønne unger smiley

Kommentér på:
Sprog hos 14 måneders

Annonce