{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.623 visninger | Oprettet:

Akut hjælp, spist aske {{forumTopicSubject}}

Hjælp.. Nogen der ved hvor farligt det er for en 1 årig og en 3 årig at spise cigaret aske ? En meget uansvarlig faster har efterladt et askebæger fyldt med aske og skodder på altanen hvor den store kunne nå det og hun har taget det og fodret lillesøster mens mor var inde på børneværelset i 2 min (kan høre dem hele tiden) tror ikke de har spist skodder men de var smurt ind i aske (vaskede dem straks) og den store siger at lillesøster har spist af det..
Sidder i kø til 1813 men jo 20 min ventetid så tænkte nogen måske havde erfaring ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut hjælp, spist aske
  • #1   5. jul 2014 Aske skulle være noget af det reneste, så tror ikke det er skadeligt. Måske de får lidt ondt i maven, men tror ikke de har akut brug for hjælp.

  • #3   5. jul 2014 Og det eneste jeg kunne læse om cigaret og aske i det var at det skulle fjernes fra børnehøjde. Men ikke hvorfor eller hvad der kunne ske ved at spise det

  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #4   5. jul 2014 Den store på 3 er da gammel nok til at lære, at det er noget ad at røre ved smiley

  • #5   5. jul 2014 Fik fat i giftlinien, og hun sagde at hvis det kun var aske og max 1 skod var der ingen fare, jeg skulle bare give dem så meget som muligt at spise og drikke og selvfølgelig holde ekstra øje i tilfælde af at de havde indtaget mere.. Men havde gjort det rette i at vaske dem grundigt og ringe til dem..

    1989: Det har jeg også forklaret hende, men da vi er ikke rygere er det jo ikke noget vi normalt har stående, det er kun fordi faster har efterladt et askebæger jeg ikke havde set


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #6   5. jul 2014 Åh ja selvfølgelig. Jeg er ryger, så min søn har jo vidst fra starten at askebægeret udenfor må man ikke røre ved.

    Godt det ikke var noget helt alvorligt smiley


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   7. jul 2014 Stakkels faster at blive kaldt uansvarlig...

    Thea spiste en gang kul og træaske fra brændeovnen, er jeg så uansvarlig at ha en brændeovn?

    Nå men intet skete i hvert fald


  • #8   7. jul 2014 Theas mor: Det er i min verden uansvarligt at efterlade et fyldt askebæger i et ikke rygerhjem hvor små børn kan nå det, da skodderne kan være livsfarlige for dem, især når det står så man ikke lige ser det..
    Kul og træaske er jo ikke potentielt livsfarligt...


  • #9   8. jul 2014 Det er da næsten værre at børnene er alene på altanen (går ud fra vi snakker fleretagers hus) end at der står et askebæger. Det virker mere farligt i min optik.

  • #10   8. jul 2014 Camilla: Ja for det er jo en åben altan med kun et lille gelænder de lige kan hoppe over.. Nåh nej sjovt nok tænker jeg altså på mine børns sikkerhed og altanen er lukket, der er cement væg op til 1 meters højde og faste vinduer de næste 25-30 cm (dvs den nederste 125-130 cm er lukket og kan ikke åbnes) over det er der store skyde vinduer, som var lukket og som børnene ikke kan åbne, de er alt for tunge.. Desuden kan den store kun lige kigge over kanten hvis hun kravler op på en stol og jeg ville straks kunne høre hvis hun forsøgte at slæbe rundt med en stol og ville være der langt hurtigere end hun kunne få en stol hen og kravle op, selv om jeg ved hun ikke kan åbne vinduet og hun ikke ville kunne falde ud selv om hun kunne..
    Så altanen er ikke farligere end deres værelse hvor der jo også er vinduer.. Men kan godt se at altanen er langt værre end at stille noget de kan dø af at spise


  • #11   8. jul 2014 Slap nu af Signe, er de døde?
    Og havde min 3 årige gjort sådan noget, havde HUN fået en skideballe, for hun ved godt, at det må man IKKE røre ved..


  • #12   8. jul 2014 Camilla: Nej heldigvis, men det kunne de jo i princippet godt have (eller da jeg jo havde opdaget det var de jo nok blevet behandlet i tide) men fakta er altså at bare 2 skodder potentielt er livsfarligt for et barn..
    Og så bliver jeg altså noget negativ når man ud af det blå antager (for man spørger ikke pænt eller noget, men konkludere blot) at jeg da selvfølgelig er komplet uansvarlig og lader mine børn lege et sted hvor de ikke er i sikkerhed.. Ikke kun her men også på en anden side hvor jeg spurgte.. Og derfor må jeg ikke være ked af det og urolig fordi mine børn har indtaget noget der faktisk potentielt kan gøre dem mega syge eller slå dem ihjel, for det er jo langt farligere at de i 5 min leger på et komplet sikkert sted, hvor mor er max 40 meter væk og kan høre dem konstant..
    Og da vi ikke ryger selv og mine børn altså ikke får lov at omgåes fyldte askebægre til hverdag så kan min 3 årlige ikke vide det er farligt og derfor skal hun da selvfølgelig ikke skældes ud.. Men forklares at det er farligt og at det må man ikke


  • #13   8. jul 2014 Men derfor blev mit svar en anelse skarpt.

  • #14   8. jul 2014 Rolig altså..

    Så hvis man laver en fejl er man dybt uansvarlig?
    Faster gjorde det jo helt sikkert ikke med vilje.

    Det er fint du reagerer og under søger om det kan være farligt.
    Men du må ikke være sur på deres/din faster!

    I sidste uge opdagede Sophia hvordan man graver kartofler op.
    -så da jeg kom ud havde hun munden fyldt med rå kartofler og jord:-P
    Aaaad,
    Jeg mener bare de gør nogle fjollede ting, og man laver ikke samme fejl 2 gange.


  • #15   8. jul 2014 Charlotte: Nu bære jeg heller ikke nag og deres faster var her igår og vi snakkede om at nu hvor hun ikke bor her er det smartest at tømme askebægeret hver gang inden hun går, da man ikke lige ved hvornår hun bruger det igen..
    Men selve handlingen var uansvarlig.. Men husk også indlægget jo er skrevet halvvejs i panik


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #16   9. jul 2014 Jesus det er da vist at male fanden på væggen...

    Hvis der er et askebæger bruger folk det, det er dit askebæger og dermed dig der er ansvarlig for at tømme eller be folk om det... Jeg tømmer sku ikk askebæger inden jeg går hvis det stod fremme.

    Det var da pisse uheldigt men tag dog noget ansvar selv også det er dit hjem jo, ellers må du jo forbyde rygning i dit hjem.


  • #17   9. jul 2014 Theas mor: Måske du faktisk skulle læse hvad jeg skriver.. Hun er jo netop blevet bedt om at fjerne det efter brug.. Og hun har også selv stille askebægeret der. Så altså ikke et jeg har stillet frem.. Du ville vel forhåbentlig ikke tage et æskebæger med ud på andres altan og efterlade det fyldt hvor små børn kan nå det med vilje smiley
    Sjovt nok forstår min svigerinde mig godt og var ked af det og tilbød selv ikke at ryge her mere.. Jeg har sagt at rygning på altanen er ok men at jeg helst ser askebægeret tømt hver gang


  • #18   9. jul 2014 Signe - syntes ikke du reagerer forkert, tror alle ville gå lidt i panik hvis noget skete, som kunne være farligt. Ja, det var uansvarligt at det stod i børnehøjde, når børnene ikke er vant til det. Men som du selv siger, så er det ligegyldigt hvem der har skylden, der er ikke sket noget, og hændelsen er "glemt" mellem jer.
    Godt at hun er forstående, og håber hun husker at tømme det selv. Flot af hende, at hun tilbyder helt at lade være med at ryge i dit hjem.


  • #19   10. jul 2014 Tænker ik det smager særlig godt så sandsynligheden for at de har indtaget store mængder aske og skodder er nok ik så stor. Men kan godt forstå din bekymring.

  • #20   19. jul 2014 Signe, lige jeres altaner er så sikre som et værelse- så sandsynligheden for de falder ud der er det samme som hvis de var på deres værelse smiley
    Kan sagtens forstå du lader dem være der- gjorde min søster også med min niece, samt flere jeg kender der bor derude smiley

    Min datter har også spist skod i dp, og dp moderen anede ikke hva hn skulle gøre og ringede mig hjem. Så jeg kunne tage hende på skadestuen.
    Der gav de kul, og bad mig give masse mælk...
    Der skete ikke andet..

    Hvordan reagerede dine unger På det ?


  • #21   19. jul 2014 SSP: umiddelbart skete der ikke noget.. Den store fik godt nok høj feber senere på dagen, men det havde hun så også haft 2 dage før, så tror ikke der var sammenhæng..
    Og ja risikoen for at de kan falde ud er lige så lille som hvis de er på værelset.. Men måske jeg ikke bør lade dem sove alene mere, den store stod nemlig på hoved ud af sin halv høje seng her til aften.. Hun troede hun kunne flyve over til lillesøster ved hjælp af en ballon.. Det kunne hun ikke smiley heldigvis skete der ikke noget


  • #22   19. jul 2014 Haha, de kære børn. Så lærte hun at det kun er i tegnefilm man kan flyve med ballon smiley

    Dejligt der ikke skete noget mere smiley
    Og det.er.jo desværre noget der kan ske, kan godt forstå din frustration og dit."udbrud" i kampens hede smiley


Kommentér på:
Akut hjælp, spist aske

Annonce