{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

søskende vogn {{forumTopicSubject}}

Uhh er i tvivl omkring køb af ny søskende vogn.. har jo Karolina der bliver 3 til sankt hans og Josephina på 10 måneder og så ankommer lille Vicktoria til august..
Lige nu har vi en espirit klapvogn med søskende sæde bagtil.. har egentligt været glad for den, men den egner sig ikke til en nyfødt.. vi har haft liften i den med Josephina, men fodstøtten er blevet sløv af det (den holder liften på plads) da den ikke er beregnet til det og 2 gange er liften røget af med hende + flere gange har den gledet hvor jeg har opdaget det..
Derfor har jeg besluttet at vi skal have en ny som enten kan få kasse på eller er beregnet til lift inden den lille kommer, og så sælge den vi har som klapvogn (hvor den er super)
Nu står vi og skal til USA om et par uger og skal jo brug vogn derover.. vi har så kigget på at købe ny derover, da prisen er 20-25% af de danske samt der er mange flere søskende modeller at vælge imellem..
Dem jeg har set på i Danmark koster fra 5000 kr og det er mange penge synes jeg..
Vi kan ikke have de store tvillinge vogne, da vores dør og elevator er smal, så det skal være sådan "etage" agtig som ikke fylder meget mere end en alm vogn..
Men i USA bruger de ikke kasse eller lift til de små, men derimod autostole monteret i klapvogn.. er i tvivl om jeg kan leve med det...
Skal lige siges at den ikke skal bruges til at sove i, kun til når vi skal handle og lignende og jeg skal have alle børn med, så hun ville ikke skulle ligge i den i timevis..
Men hvad siger i er det en brugbar løsning ?
Tænker lidt at de frarådes at sidde for længe i autostol, på den anden side gør de fleste i fx USA sådan så så slemt kan det vel ikke være eller ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søskende vogn
  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #1   3. apr 2014 Klapvognen skal igennem tolden i lufthavnen - ved ikke om de kan ordne det i butikken i USA.

    Autostolen hvis du også køber den i USA, må du ikke bruge i Europa. De er ulovlige her.

    Nyfødte på sidde ca 20 min. i autostolen den første tid. Efterhånden udvides denne tid. det er dog ok at lade dem sidde i et par timer en gang imellem.

    Ryggen kan tage skade hvis de ofte sidder i den længe.


  • #2   3. apr 2014 Lena: ang tolden havde vi tænkt os at bruge den til de 2 store der over under ferien og bare tjekke den ind som om vi havde haft den med hjemmefra når vi skal hjem smiley
    Vi har ikke bil, så autostolen ville ikke skulle bruges i bil, kun i klapvognen smiley
    Tænker bare om fx USA har mange flere rygskader børn da næsten alle spædbørn køres i den type vogne + amerikanere generelt køre meget bil.. Eller mon det betyder noget at den ligger mere ned (de sidder mere som i fx trip traps baby indsats end som i en bil) end de gør i en bil..
    Vi skal ikke bruge den til at sove i.. Kun handle og lignende i hverdagens, korte ture i starten, senere måske 1-2 længere ture om ugen


  • #3   4. apr 2014 Ang Dit spørgsmål. Nej. Jeg ville ikke bruge min autostol som baby vogn smiley

  • Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 53
  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #5   4. apr 2014 Jeg ville spare pengene til autostolen og nøjes med klapvognen

  • #6   4. apr 2014 Pigen: Den første er slet ikke en mulighed, dem hvor de sidde ved siden af hinanden kan ikke komme i vores elevator eller ind af vores dør..
    Nr 2 er netop den type jeg vil købe i USA der koster den bare 1/5 af den du viser.. ved dog ikke om der kan købes barnevognskasse til..

    Lena: Men jeg kan da ikke have en nyfødt i en klapvogn..


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #7   5. apr 2014 De transportere da deres nyfødte i klapvogne derovre - også uden autostol. De kan jo lægges ned.

    Vi gjorde det også med Mathias da han var lille. Vi lagde ham i en sovepose. Som vi så bare lod være åben om sommeren så han ikke fik det for varmt


  • Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 53
  • #9   5. apr 2014 Bugaboo finns i søskendevagn, søg bugaboo donkey, så smart!

  • #10   5. apr 2014 Og den fylder ikke meget

    profilbillede
  • #11   5. apr 2014 Jeg bor meget tæt på dig. Og har en sleebee som du kan hente for 50kr. Du skal bare selv vaske den smiley

  • #12   5. apr 2014 Lena: Jeg tænker bare at den er mere sikker med autostolen og kan ikke se den store forskel på om de ligger på en klapvogn eller ligger i en autostol sådan for helbredet, for autostolen er jo vippet så de ligger..

    Pigen: Tænker bare det jo er et sommer barn jeg venter og mine børn er meget varme (sveder let) om det så ikke bliver alt for varmt.. især når baby oftest vil være vågen..

    Mamma til MIO: Har set på dem og de er langt langt uden for mit budget som FP med 3 små børn.. især når jeg kan få noget der ligner for 1/10 del af prisen..

    SSP: Kan de godt ligge i sådan en i klapvogn fra nyfødt ? må lige høre manden når han har fri fra arbejde hvad han synes


  • #13   5. apr 2014 Ja ok det kan jag førstå men kvaliten er så god og du kan ju sælge den igen, jG har en og den bruger jag hver dag, flere gange i skov, grusveje o.s.v den står som ny, min bror skal ha den nu da jag vil ha en paraplyklapvogn og den kan jag bruge den igen til næste barn og sælge den efter det og i hvertfald få 4000 før den så det er en investering:):)

  • #14   5. apr 2014 den er da også fin.. men har slet ikke den slags penge at putte i en vogn.. har lige brugt vores opsparing på at bestille ferie smiley jeg skal ikke have flere børn så vognen skal kun bruges max 2 år (så er den midterste næsten 3 år og gider nok ikke vogn mere) så en billig en burde sagtens kunne holde..
    Kan få en i USA der kan sættes på 12 forskellige måder for under 1500 kr.. selv om en dyr vogn kan sælges igen vil den nok mindst miste halvdelen af sin værdi


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #15   6. apr 2014 Nej de sidder jo halvvejs op i autostolen. Når de ligger ned bliver de strakt ud og ryggen aflastet. De poser der bliver tilbudt er desuden også en billigere løsning. Det er ikke kun autostolens pris du skal regne. Der kommer told og moms oveni som skal betales før du kan få sagerne med dig hjem.

    Desuden kan du bruge de poser der til barnet er 3-4 år gammelt. Autostolen kan du bruge til 9-12 md. Og bil kommer den jo ikke ind i kan jeg forstå


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #16   6. apr 2014 I klapvogne kan sædet lægges ned. De poser er udstyret med huller til selen.

  • #17   6. apr 2014 Lena: Når vi køber den og bruger den under ferien og tjekker den ind som alm bagage kommer der ikke told og moms på smiley det kan jo ikke ses om vi har haft den med eller købt den der..
    Nogle af dem ligger de næsten helt ned i, selvfølgelig ikke helt fladt, men kun lidt skrå.. Men har svært ved at se hvad det skulle skade, så længe baby ligger på maven på gulvet osv en hel masse..
    Ville aldrig få brugt sådan en pose så længe, min den store på knapt 3 ville ikke bryde sig om det og da de ikke sover ude ville der jo heller ikke rigtig være behov ret længe..
    Men jeg tror jeg ser på mulighederne der over og også høre om nogle af dem kan fåes med kasse og ser om nogen har plads til lift.. Køber ikke autostol derover alligevel, da den er kluntet at slæbe og ingen af de 2 vi har kan sidde i den.. Så bliver det valget bliver den bestil hjem senere


  • #18   6. apr 2014 Uanset hva er det din eneste mulighed for at komme rundt. OG om det er ned i værebro netto eller til lyngby er en autostol til så lille et barn bare no go. Det er bevist at de tager skade af det.

    Og jo, du burde skulle betale told. De kan jo sagtens se du ikke havde den med da i tog derover og de vil nok mene at det er bevist snyd, så jeg ville ikke turde lade være smiley
    Jeg har bekendte der har boet i fx værebro med søskende vogne hvor de sidder side om side de kunne sagtens være i deres elevatorer


  • #19   6. apr 2014 Ssp: Nu må man hjembringe indkøb for lidt over 3000 kr købt på ferie uden at skulle betale told og moms og vi er 4 afsted, så vi kan altså shoppe
    For mindst 12000 kr uden told og moms, så nej intet snyd..
    Køber du aldrig noget med hjem fra ferie ?
    Nu har vi en dobbelt vogn og den kan ikke gå i elevator eller gennem vores dør (pga indretning af lejlighed) så altså ikke noget jeg finder på.. Ud over det bryder jeg mig bare ikke om dem hvor de er ved siden af hinanden, og det er da jo mit valg..
    Nu er der jo ingen love om hvad man må og skal, ved ikke om det var din mening, men dit indlæg lyder meget belærende og patroniserende.. Nu er det jo vores valg hvad vi synes er det rette for os..
    Og små børn sidder da i autostol i biler, så det er da noget pjat at 15 min ned at handle er farligt, så skulle ingen jo køre bil med deres børn..
    Har alle børn i fx USA så skader ? Hvis hovedparten tog skade ville man mon så ikke gå væk fra at bruge det ?


  • #20   7. apr 2014 I'm out.
    Du misforstår alt jeg skriver. Og tager tingene som et angreb.
    Held og lykke med at finde din vogn. !!


    Og nej, har ikke været på ferie uden for dk i 8 år! !!


  • Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 53
    #21   7. apr 2014 Kan godt være en voksi bliver for varm til et sommer barn smiley Tror altså godt man kan bruge en lift i de fleste søskende/tvillingevogne. Hvis i nu køber en blød lift.
    Hvad med en brugt søskendevogne?

    Her er der nogle forskellig både ny og brugt
    http://www.pinkorblue.dk/Barnevogne/Tvillinge-Soskendevogne/JANE-soskendevogn-Powertwin-Pro-Shadow-1.html

    http://www.dba.dk/tvilling-barnevogn/id-1002786515/

    http://www.dba.dk/kombivogn-tvillinge-peg/id-1007097731/billeder/2/

    http://www.dba.dk/soeskendesaede-tvillinge-p/id-1006355161/



  • #22   7. apr 2014 Ssp: hvordan kan jeg tage det som andet end et angreb, når du beskylder mig for snyd (tilsyneladende uden at kende reglerne) og fortæller mig det er nærmest er mishandling hvis jeg lader mit barn sidde 15-20 min i autostol (hvad pokker gør folk med bil så) og hentyder desuden til at jeg lyver om pladsen i vores elevator..
    Ok du rejser så ikke, men tror du så ikke at andre hjembringer tøj, suvenire, elektronik osv når de er på ferie ?

    Generelt: Det er fint nok at folk skriver at de personligt ville vælge anderledes og evt forklare hvorfor.. Men har simpelthen svært ved at tro at det kan være så skadeligt som det fremlægges når det er helt normalt andre steder, hvis børnene tog skade ville folk vel stoppe..
    Ville aldrig vælge det hvis baby skulle sove i den.. Og ved stadig ikke hvad vi vælger, vil gerne se mulighederne irl


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #23   8. apr 2014 Du kan ikke købe sådan en ting udenfor EU uden told og moms skal pålægges nej.

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #24   8. apr 2014 15-20 min i autostol er fint mens de er nyfødte.

    Jeg har købt autostol i USA og Jo der kom moms og told oveni. Den kostede 251 dollars


  • #25   8. apr 2014 Lena: Nu har jeg jo netop været inde og tjekke og reglerne forskellige om det importeres (altså købes fx over nettet og sendes) for ja så skal der betales moms og told.. Eller om det medbringes personligt efter ferie som vi har tænkt os.. Man må hjembringe vare for lidt over 3000 kr pr person når man kommer hjem fra ferie uden at skulle betale told og moms, så vi skal altså ikke betale told og moms af en vogn til 1000-1500 kr..
    Som skrevet før så køber folk da tit tøj, elektronik osv på ferie, det betaler man da heller ikke told og moms af


Kommentér på:
søskende vogn

Annonce