{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

amning stop - amning start? muligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg stoppede med at amme efter to uger, da min søn tabte sig grundet træthed fra gulsot og derfor ikke havde overskud til at sutte. Nu er han 8 uger og dejlig tyk, og jeg producerer stadig mælk. Jeg overvejer at starte med at pumpe lidt ud for at se om jeg kan få produktionen op, men ved ikke om det vil lykkedes. Er der nogen der har erfaring med at lykkedes efter så lang pause?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning stop - amning start? muligt?
  • #1   3. apr 2014 Jeg ammede ikke de første uger da min søn var indlagt, Sygeplejersken vi havde tilknyttet vejledte i ar lade ham amme så meget han kunne/ville og så supplere med flaske. Det gik helt fint med at få min produktion op på "almindelig" igen.. smiley
    Og så sagde sygeplejersken også at hvis man virkelig vil, så er det nærmest muligt at begynde at amme sit barn selvom produktionen så skule være stoppet, da det også ligger psykisk hos kvinden, så hvis du er positiv omkring det og tror på det, så hjælper det også smiley


  • #2   3. apr 2014 Okay, det var et positivt svar smiley
    Havde du problemer med om han ville tage brystet bagefter? Eller du var måske ikke stoppet helt? Det er nemlig min næste tvivl smiley Så er det surt at have fået det i gang jo...


  • #3   3. apr 2014 Jeg ville bare lægge ham til. Det er den bedste måde at stimulere produktionen. smiley Så klø du bare på.

  • #4   3. apr 2014 Har jeg prøvet, han kører bare munden henover, frem og tilbage. Kommer der ikke meget ud af smiley Så tænkte, at hvis der var mælk, ville han måske bedre tage det...

  • #5   3. apr 2014 Malk lidt ud mens hans ligger der, han skal jo lige finde ud af hvad han skal lave ved brystet.

  • #6   3. apr 2014 Jamen sidst jeg prøvede var der malket lidt ud, men han ville ikke tage det. Men måske er det bare et spørgsmål om tålmodighed og vedvarenhed smiley

  • #7   3. apr 2014 Altså jeg mener du skal malke ud i munden på ham, mens han ligger hos dig, og selvfølgelig skal du sørge for at han er sulten.

  • #8   3. apr 2014 Ja det kan være, men skal nok lige have stimuleret brystet lidt inden, så der er mere end blot nogle dråber, for tror ikke der er meget lige nu.

  • #9   3. apr 2014 Suppler med flaske når han ikke vil længere, men læg ham til hver 2-3 time til at starte med. smiley

  • #10   3. apr 2014 Ja det vil jeg også gøre indtil produktionen er oppe, men hvis der kun er 5 ml sammenlagt i begge bryster, og der virkelig skal suttes for at få dem ud, opgiver han nok. Så hellere malke lidt ud, til der i det mindste er lidt mere, i håbet om at han vil tage det.

  • #11   4. apr 2014 Altså jeg havde ikke problemer med at han ikke ville tage brystet, men han havde heller aldrig prøvet amning inden han blev næsten en måned, da han havde fået med i sonde indtil..
    Men han kunne med det samme bruge både bryst og flaske..
    Hvis han har svært ved at få fat fordi han er vant til flasken så prøv evt med ammebrikker smiley


  • #12   4. apr 2014 Men jo, start da med at malke ud, når du så kan fornemme at det løber lidt lettere, så læg ham mere og mere til, så skal det nok komme smiley

  • #13   4. apr 2014 Ammebrikker, det er da løsningen for at han tager brystet... Det er jo ligesom sutteflasken smiley

  • #14   4. apr 2014 Det var det jeg tænkte smiley


  • #16   11. apr 2014 Da min niece var helt lille, skulle hun hjælpes til at tage brystet. Derfor fik mor ammebrikker med en lille smule mme i. Så kom der hurtigt noget ud, og hun fangede den smiley

    bare læg ham til og prøv smiley


Kommentér på:
amning stop - amning start? muligt?

Annonce