{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Børnehave valg...... {{forumTopicSubject}}

Ja nu er Leander efterhånden blevet så stor at der skal træffes valg af børnehave, og jeg er i vildrede.. Jeg ønsker en lille børnehave 40-50 børn max. Vi har en fin børnehave til 40 børn herude hvor vi bor. Den er kommunal og virker god og med rette pædagogik og tilgang til børnene... men men men.. Leander er skrevet op til privatskole inde i midtbyen og vil dermed ikke komme til at gå på den lokale folkeskole som børnehaverne herude er tilknyttet og dermed vil han ikke skulle gå i skole med sine børnehave kammerater og det piner mig. Der er dog også den mulighed at han kan komme i en privat børnehave nede i midtbyen som er tilknyttet skolen og dermed vil han kende nogen af dem han skal gå i skole med.. Det er en super værnehave med 50 børn og igen pædagogik efter mit hoved.. men der er langt derind om morgenen og på cykel eller med bus.. og når jeg skal starte på uni næste sommer vil vi skulle afsted kl. 6.00 om morgenen for at jeg kan nå og aflevere og selv komme videre med tog.. det syntes jeg ikke er optimalt.. lige nu er det luksus da jeg læser hjemme fra og vil gøre det den første tid mens han er i børnehave men så bliver det som sagt anderledes..
Hvad vil I gøre og vælge??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnehave valg......
  • #1   2. apr 2014 Hvad er grunden til privat skole?

    Så ville jeg nok overveje den kommunale børnehave og lad ham følge dem over i kummnal folkeskole, jeg syntes det vigtig at de der skal passe mit barn er klædt rigtig og godt på.

    Og mindske stresset om morgen og hjem , og måske have lidt mere tid sammen fremfor bruge tiden på vejen,


  • #2   2. apr 2014 Privat skolen er for det faglige niveau og han har været skrevet op siden fødslen (faderen og jeg er flyttet fra hinanden i mellemtiden. Vi boede i midtbyen tidligere) og jeg har selv gået der og været super glad for det. Den kommunale skole bliver til sommer lagt sammen med en skole hvor der kun går tosprogede elever, altså af anden etnisk oprindelse og dermed bliver der en fordeling på skolen som ikke vil gavne niveauet fagligt desværre.. Jeg har ikke noget imod at der er folk fra forskellige kulturer i skolen men når fordelingen bliver skæv siger jeg nej tak.. De får integrations medarbejdere mv. Tilknytte og så forsvinder det faglige niveau ind når der går tid til så meget andet...

  • #3   2. apr 2014 Men begge børnehaver er nu lige godt klædt på til at passe og mit barn.. som jeg skrev i indlægget var det netop vigtigt for mig..

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #5   2. apr 2014 Tænker godt han kan gå i børnehave ude hvor i bor, så har han også legekammerater tæt på sig i weekender og efter skole.

    Jeg gik selv på privatskole, det tog 45 min med bus og ventetid. Mine klasse kannerater kom ikke fra samme bydel som mig (vi kom fra århus og omegn)
    Så på den måde var jeg super glad for alle vennerne jeg havde derhjemme


  • #6   2. apr 2014 Sv Gud ja så der jo mange lege venner både i skole og der hjemme

  • #7   2. apr 2014 Tænker også du sagtens kan vælge den nærliggende børnehave. Hvis der er nogle derfra han knytter sig til er det jo bare at være god til at opretholde kontakten efter skolestart. Desuden skifter de legekammerater ud jævnligt både i børnehave og skole. Victor har 1 af dem fra børnehaven han stadig er meget knyttet til og de er kommet i hver deres klasse. Victor går faktisk kun i klasse med 2 drenge fra hans børnehave. De andre er fra 2 andre børnehaver i byen. Jeg var faktisk bekymret i starten for de 2 drenge var ik nogen han havde noget med i børnehaven. Men det er gået rigtig godt smiley jeg kender en der flyttede sit barn sidste børnehaveår, så barnet havde et år med dem det sku gå i skole med året efter. Sådan kan man også gøre, hvis man er til det smiley

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #8   3. apr 2014 Mor til Emma jeg var i hvert fald rigtig glad for det og har i dag stadig kontakt med nogen fra klassen og fra "vejen" smiley

Kommentér på:
Børnehave valg......

Annonce