{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.334 visninger | Oprettet:

Heling af klip fra fødslen {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg går lige og tumler med noget inde i hovedet, så jeg håber i vil dele lidt ud af jeres erfaringer smiley

Jeg fødte fredag d 4/6 den dejligste lille dreng smiley Da han lå i sideleje besluttede de at ligge et klip i mellemkødet... Helt ned til numsehullet (Undskyld detaljerne)
Jeg blev selvfølgelig efterfølgende syet med selvopløselig tråd både ind- og udvendig..

Nu er det jo så 11 dage siden, og jeg har stadig vanvittig ondt.. Har svært ved at gå, stå samt rejse og sætte mig. Jeg er stadig hævet og er de sidste par dage også blevet extremt øm i noget som jeg tror er urinrøret.

Hvor lang tid tog det før det ikke gjorde ondt mere??

Kram herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heling af klip fra fødslen
  • #1   15. jun 2010 omkriing 14 dage... revnede en smule.. smiley og blev syet smiley

  • #2   15. jun 2010 jeg blev og syget godt og virkelig grundigt jeg kom på ops og jeg havde ondt meget længe men har du ikke fået noget mod smærterne?

  • #3   15. jun 2010 Hej mor til Tobias smiley
    -Nej, jeg har selv været ude og købe nogen pamol og nogen ipren, men ellers får jeg intet...


  • #5   15. jun 2010 hmm jeg fik da noget fra sygehuset men det er rigtig at hvis det forsætter i længre tid skal lægen nok lige kigge på det.. men skal du ikke til en krontrol efterfølgene når du er blevet syget så meget? jeg fik en tid 4 uger efter føslen

  • #6   15. jun 2010 Jeg fik både et klip og revnede selv og der gik lang tid før det var i orden! Præcis hvor lang tid kan jeg altså ikke huske, men da jeg var til 5 ugers tjek med min datter fik jeg min læge til at tjekke mig fordi det stadig ikke var groet helt sammen, men til 8 ugers tjek var det i hvert fald helet fint.
    Jeg forstår ikke at du ikke har fået noget smertestillende.... Jeg fik flere forskellige piller med fra sygehuset.


  • #7   15. jun 2010 Jeg har ikke fået nogen tider til tjek, jeg blev lige hurtigt tjekket at en sygeplejerske inden vi tog hjem fra barselsgangen, men ellers er det ikke blevet tjekket smiley
    Det kunne da godt være jeg lige skulle ringe til lægen... Ikke fordi jeg tror der er noget helt galt, mere fordi jeg er usikker, fordi det jo ikke er noget jeg har prøvet før, og synes ikke rigtig jeg har fået nogen informationer fra sygehuset, på trods af at vi også har haft ringet derned, hvor vi bare fik af vide at jeg ikke må få feber..


  • #8   15. jun 2010 så ville jeg ringe til min læge og evt høre om det skal gøre så ondt stadig tror jeg du skal men det kan jo også være at dine stæng er ved at opløse sig

  • #9   15. jun 2010 Opdager man når de gør det?? Altså er det sådan at tråden på et tidspunkt "falder ud", eller bliver den bare opløst til ingenting??? Åhr, alt det man gerne vil have svar på smiley

  • #10   15. jun 2010 jeg sprang hele vejen så der ikke var nogle fibre tilbage de havde ikke troet det blev godt igen, men der gik omkring et år med mig, jeg gik til fys på sygehuset i ca 9 måneder... min tråd var væk selv :0) havde smerter pga jeg sprang i meget lang tid smiley

  • #11   15. jun 2010 lidt ulækkert men jeg fandt en tråd i trussen heh men ellers burde du ikke ku mærke at de forsvinder

  • #13   15. jun 2010 Jeg blev også klippet hele vejen i mellemkødet og de første 3 uger skyllede jeg med vand i mens jeg var på wc og jeg var første ude at gå tur selv med barnevogn og hundene efter 14 dage og der gik vi i sneglefart tempo fordi det stadig gjorde ondt.. Så det er helt normalt at det gør ondt efter 11 dage ved min tog det 4 uger før det ikke gjorde ondt.. ja jeg opdaget flere gange sytråden på toiletpapiret efter at have tørret mig..

    Min veninde blev næsten ikke syet men havde alligevel mange smerter dernede og det er jo klart at det er ømt og hævet i et par uger..

    det der følels som hævelse/spænding fra urin røret er klitoris der hæver op og min læge siger det er hormoner og jeg har det stadig engang i mellem..


  • #14   15. jun 2010 Jeg blev også klippet en hel del og de syede i ca 1 1/2 time :o( Puha!
    Mine smerter var rigtg slemme de første 4 uger efter fødslen og først efter 9 uger var de næsten helt væk..


  • #16   15. jun 2010 Tusinde ta for alle jeres svar.... Dejligt at høre, at det ikke bare er mig smiley Nu kan jeg slappe lidt mere af smiley

  • #17   15. jun 2010 JEg var også så nervøs for om alt nu var som det skulle være, helede det ordentlig og blev jeg nogensinde normalt igen.. Men heldigvis er jeg så normal som man kan blive efter så meget postyr dernede, så ja nyd heller lille manden og tag evt. noget ibumotin sammen med to iprem det hjælper på smerten..

  • #18   15. jun 2010 Det kan tage over en måned inden du føler den store fremgang.
    Jeg revnede selv grad 4 (værste grad) og var utrolig hævet og øm dernede i laaaaang tid.
    Du skal sørge for at lægge noget is på og lægge dig ned og aflaste din bækkenbund så meget som muligt. Du kan evt gennemvæde nogle hygiejnebind og lægge dem i en pose og i fryser. Så kan du pakke dem ind og lægge på mellemkødet flere gange dagligt.

    Trådene de er syet med vil sandsynligvis gå i opløsning efter et par uger, så er såret hele i overfladen og det vil ikke springe op. Det er sjældent at intracutan suturering går op.

    Jeg var hævet og øm i flere måneder efter fødslen og kom til 5 mdr kontrol pga sphincterruptur.


  • #19   12. jul 2010 "desværre" ikke... men det lyder da også lidt slemt når det ligefrem gør ondt ved ægløsning og mens?
    Hvad med sex om jeg må spørger, gør det ikke også ondt?
    Du må da vist hellere få lægen til at kigge på det, måske du skal laves lidt om - det er der jo en del der bliver kan jeg efterhånden høre rundt omkring - føler mig utrolig heldig at være sluppen så billigt!!


  • #20   12. jul 2010 hmmdet lyder da lidt sært. men det er kun på det tidspunkt på måneden? det er da muligt at hormoner kan gøre at din livmoder mv svulmer lidt op og det så er det der trækker lidt i syningen. Ellers ville sex da næsten også gøre ondt-

  • #21   12. jul 2010 synes det er for dårligt af din læge, for efter 5 mdr burde du have det bedre.

    ja hvis du vælger en privat praktiserende gyn koster det sikkert. Men ellers må du bli ved at presse din læge, det skal da tjekkes af nogen der har med sådan noget at gøre til daglig.

    Du kan også prøve at ringe til en gyn og høre hvad han siger og om det koster.


Kommentér på:
Heling af klip fra fødslen

Annonce