{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.557 visninger | Oprettet:

glo i veninde journal {{forumTopicSubject}}

For at gøre det kort så er sagen den jeg fødte fra 14 dage siden, imens jeg ligger på fødestuen er min veninde på arbejde på barsel gangen så fortæller hun mig Satme at hun har siddet og gloet i min journal og fulgt med under fødsel på den måde da de jo deler samme data system , det da ikke ok? Det kan hun da ikke tillade sig , hvad tænker i??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  glo i veninde journal
  • #1   21. apr 2014 Jeg var blevet stik tosset, havde på ingen måde accepteret det havde meldt hende osv, min jounal er privat og ingen hverken læger eller veninder som det ikke er realavant for skulle læse i den. Bliver så vred og harm over det på dine vegne, det er jo også ulovligt

  • #2   21. apr 2014 Har du spurgt hende hvorfor hun gjorde det. Og hvordan du har det med det ?

  • #3   21. apr 2014 Freja sagde faktisk ikke en prut var rimelig paf men sidder egentligt og bliver ret så sur over det men bliver da næsten nød til at snakke med hende om det , for synes ikke det rager hende hvad der har for gået i mit understel og lign

  • #4   21. apr 2014 Hun er da godt dum at hun har gjort det. Jeg vil faktisk mene det er fyringsgrund hvis hendes leder får besked om det.

  • #6   21. apr 2014 Omg. Kan
    Udemærket godt forstå dig. Tænker lidt at det en
    God ide at snakke med hende og om hun faktisk har tænkt over at det kan/ kunne koste hende hendes job. Ved ikke om du vil gå videre med det. Men ja hun har overhoved ikke ret til at glo i det. Hvis hun ikke var med under fødselsen


  • #7   21. apr 2014 Jette b vil du ikke have noget imod din veninde gav sig selv tilladelse til at snage i din private journal uden at du havde sagt ok?

  • #9   21. apr 2014 Der ER forringe grund at bruge systemet til at skaffe oplysninger om folk personligt.
    I og med hun ikke er din jm har hun bestemt ingen grund til at slå dig op. Systemet burde være sat op så de kan de hendes aktivitet. Også kan de jo se hun Har været på din journal for at hente personligt viden.


  • Lian & co..
    Lian & co.. Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 96
    #10   21. apr 2014 Hun har brugt dit cpr nummer til at skaffe sig adgang hvilket er ulovligt... jeg var blevet et pisse sur.. hun var nok inviteret med til fødslen hvis hun skulle vide i detaljer hvad der er sket... hmm

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #11   22. apr 2014 Det er fyrringsgrundlag....

    Kan sætte et eksempel op for dig. Jeg er social og sundhedshjælper.

    Hvis jeg arbejder på arbejdsplads a og senere får arbejde på arbejdsplads b og de har det samme computersystem, så må jeg feks ikke gå ind og kigge på borgere fra a.

    Hvis det var en god veninde ville jeg tage en seriøs snak, hvis det ikk er en tæt veninde så ville jeg melde det på stedet.


  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #12   22. apr 2014 Jeg synes bestemt ikke, at det er acceptabelt, det din veninde har gjort. Man må ikke sidde og læse i folks journaler - de er personlige. Kun personale, der har med patienten at gøre, samt patienten selv, må lære journalen. Med mindre du personligt giver tilladelse - hvilket du ikke har gjort.

  • #13   22. apr 2014 Det er fyrringsgrundlag. Og ja de kan gå ind i systemet og se hvilke journaler hun har kigget på og om hun har haft noget at gøre der. Så det er både ulovligt og uacceptabelt.

  • #14   23. apr 2014 det er jo "bare" en journal. er det virkelig værd at bruge tid og energi på det? nyd det gode vejer i stedet for smiley

  • #15   23. apr 2014 Bare en journal? Alt Ang mig står altså i den journal den er privat og det er en ret hun bare har givet sig selv jeg har ikke givet hende lov , jeg vil gerne selv have mulighed for at bestemme hvor mange detaljer der skal udgives,

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 178
    #16   23. apr 2014 Kan udmærket forstå, at du ikke vil finde dig i det din veninde har gjort - det skal du heller ikke!! Det er ikke tilladt, det hun har gjort - oplysningerne i journalen er fortrolige og angår kun dig og det personale, som har været omkring dig ved fødslen..

  • #17   23. apr 2014 Man kan se rigtige mange oplysninger i sådan en journal. Der står jo ik kun " hun kom hun fødte hun gik " der står alt fra hvornår hun sidst har været på toilettet. En private forhold. Psykiske tilstand. Og man kan se alt hvad man tidligere har været på sygehuset for og faktisk også fra egen læge. Så kan godt forstå det ik er noget man har lyst til at dele med gud og hver mand uanset om der står noget godt eller skidt er det privat.

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #18   23. apr 2014 Jeg i hvertfald ikke tillade mig i at en veninde gjorde det her. Tænk hvis hun havde opgivet noget meget privat som f.eks en veninde ikke skulle vide. Jeg synes at jeg er mere tryg i oplyse noget meget privat til en jm eller bare læge jeg ikke senere kendes ved, end at jeg skulle gå rundt og vide at min veninde kender til mine private oplysninger, det er vel ikke så rart. Men som Theas mor skrev, hvis det er en "god" veninde så tag en snak med hende, eller gør det andet der passer dig. Som sagt, en "god" veninde er ikke en der snager sig i andres private oplysninger.

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #19   23. apr 2014 Vil ikke tillade mig*

  • #20   23. apr 2014 Carina nu mor til 3
    Nemlig synes da ikke det kommer hende ved om jeg sked mig selv halvt ihjel fx og som du også skriver så det ikke blot den mest intime og personlig oplevelse der står i ens journal der står jo mere eller mindre alt om mig og mit helbred deri og det vil jeg egentligt godt selv bestemme hvad der rager min familie og veninder , det der gør mig rasende er at hun har haft den frækhed at give sig lov til det og ovenikøbet dum nok til at vade ned og sige det til mig


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #21   24. apr 2014 Jeg synes at du skal tage snak med bestyrelsen, så må de tage sagen videre med hende, for du har sikkert underskrevet et samtykke erklæring hvor du har krydset af hvem der må kende til dine personlige oplysninger, for så længe du ikke har krydset på venner/bekendte og kun krydset på dem du vil ha' så har du bare mere end ret til at lægge det hele på plads som du selv gerne vil ha det på. Gør det
    du synes der er bedst, men Det min mening,


  • #22   24. apr 2014 Snak med hende om det?

    jeg ville personligt ikke hidse mig så meget op over det, og jeg ville aldrig aldrig overveje at melde det.

    fortæl hende dog hvordan du har det, og at du føler dine grænser er blevet overskredet. Hun har jo ikke gjort det for at være led.


  • #23   24. apr 2014 Grunden er ligegyldig. Hun er prof. Og ved hun ikke må kigge og ved det er fyringsgrundlag hun ved de kan gå ind i systemet og tjekke hvem hun har kigget på. Så det er da dumt hun gør det! jeg arbejder på ouh og man kan som sagt se rigtig mange personlige oplysninger. det er på ingen måde okay at hun kigger i journaler hun ik har noget med at gøre!

  • #25   28. apr 2014 syntes hun skal meldes for hvad nu hvis du ikke er den eneste hun har kigget , men fx andre veninder, familie osv når man tydeligvis ikke kender grænsen mellem hvad der er okay og hvad der ikke er så syntes jeg der bør tages hård hånd om det uanset om det er en veninde eller ej

  • #26   13. maj 2014 Stort tillykke til dig, omg. Undskyld hvis jeg er lidt OT. Håber du havde en rigtig god fødsel smiley

  • #27   13. maj 2014 mange tak;)))

Kommentér på:
glo i veninde journal

Annonce