{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

2.gangs gravid - førstegangsfødende {{forumTopicSubject}}

Jeg fik Ks efter 24 timer med veer, fordi Lillemanden var stresset og jeg kun var 1,5 cm åben -trods konstante og meget stærke veer.

Denne gang vil jeg gerne føde selv og har også fået grønt lys:)

Nogen der vil dele deres historie som 2. Gangs gravid, men førstegangsfødende??

Eller bare dele deres 2. Fødsels historie med sammenligning af den første??


Kommentarer på:  2.gangs gravid - førstegangsfødende
  • #1   19. apr 2014 Jeg var andengangs gravid, men førstegangsfødende.

    Jeg vil gerne fortælle dig min historie, men du må spørge hvis jeg glemmer noget. Første gang var et pks, da tøsen lå med hovedet ned.

    Anden gang, gik mit vand ved middagstid, og jeg kom ud på sygehuset ved 15 tiden, hvor jeg blev undersøgt, og pga. mit ks lod de mig blive, ellers havde de sendt mig hjem indtil veerne var gået ordentligt i gang. Men jeg fik en stue, hvor jeg lå nogle timer, og mine veer gik lidt i stå, så de bad mig om at gå en tur, men jeg nåede kun 2 skridt ud af sengen, og så kom der fuld knald på mine veer.

    Jeg fødte ved 21 tiden om aften, og alt forløb "smertefrit"- der var ingen problemer med mit ks, og fødslen foregik helt normalt og rigtig godt. Jeg har heller ikke haft problemer med kejsersnittet efterfølgende.


  • #2   20. apr 2014 Jeg har været til samtale med en fødselslæge pga. Ks og han sagde j ville blive fulgt tættere end sidst op til termin - blev du også det?

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 263
    #3   20. apr 2014 Jeg fik aks første gang og fik også liv til en alm fødsel anden gang, men den endte også med kejsersnit, efter halvandet døgn med veer, da jeg fik feber og kun havde udvidet mig 3 cm.

  • #4   20. apr 2014 Malene må j spørge om hvorfor det endte i aks første gang? For har lige læst, at succesraten for en alm. Fødsel, når den første endte i Ks fordi man ikke åbnede sig - er ikke så god:( men j vil bare så gerne..

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 263
    #5   20. apr 2014 Den første endte i aks pga en meget sjælden form for svangerskabsforgiftnig. Det var i uge 35+1.

  • #6   20. apr 2014 Årh for den..:(

  • #9   21. apr 2014 Nårh ja Dina du fødte jo normalt - håber også på en succeshistorie med en god fødsel:)

  • #10   21. apr 2014 Beklager mit langsomme svar, nej jeg blev ikke fulgt tættere op til terminen. Blev behandlet fuldstændigt som "normal" gravid, lige indtil vandet gik. Der fik jeg en stue af hensyn til kejsersnittet, da det åbenbart godt kan give sig.

  • #11   21. apr 2014 Ok, så er jeg spændt på at se hvorfor jeg skal det?

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 263
    #12   22. apr 2014 Jeg fik vedrop, og jeg fik at vide at grunden til de ikke turde lade mig forsætte var pga risikoen for at det gamle kejsersnit kunne springe op, pga vedroppet

  • #13   6. maj 2014 Igen er jeg lidt langsom, jeg fik også ve-drop, med der blev på intet tidspunkt nævnt noget om mit ks under fødslen. Det eneste tidspunkt jeg fik "særlige" hensyn, var da jeg kom efter at vandet var gået, der fik jeg som sagt en stue med det samme. Ellers ville de havde sendt mig hjem indtil veerne var taget til.

Kommentér på:
2.gangs gravid - førstegangsfødende

Annonce