{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.153 visninger | Oprettet:

Lena L
Lena L
Tilmeldt:
1. maj 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69

Lyn fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej BG høns.

Så fik jeg lidt tid til at fortælle at vores lille Trolde pige endelig kom til verden d 10 april, kl 11.35.

Jeg blev sat igang d 10 april kl 10, ved at mit vand blev taget. Vi fik at vide at jeg allerede havde åbnet mig 4 cm. Vi blev sendt på en gå tur og blev bedt om at komme efter 3 timer så de kunne vurdere hvordan det skred frem.

Vi satte os ud i ventesalen og jeg fik lidt frokost, imens min kæreste ville gå i kiosken og finde lidt sødt. 5 min efter fik jeg voldsomme veer. Jeg kunne kun stå foroverbøjet ved en stol og ryste og forsøge at holde vejret. Min kæreste var væk maks 5 min, og da han kom tilbage havde jeg veer med maks 10 sek mellem rum.

Vi gik ind på fødemodtagelsen, hvor de heldigvis godt kunne se at nu var det altså nu. Jeg blev hurtigt installeret på en føde stue. Blev undersøgt og havde åbnet mig til 5 cm. Fik tilbudt lavement, men kunne af mig selv gå på wc.

Jeg kom op på briksen og fik en maske med lattergas. Det var et himmelsk pusterum, for selv om veerne var meget voldsomme kunne jeg nu koncentrere mig om at lytte til min kæreste og jordemoder, og hvad de sagde. Jordemoderen begyndte at pakke diverse ting ud så det var klar til at jeg skulle presse. Jeg blev følt på igen da veerne pludselig tog til endnu engang. Nu var kl 11.25 og jeg havde åbnet mig 10 cm. Jordemoderen nåede kun lige akkurat at sige at der kunne jo godt gå 2 timer inden jeg fik presse trang, før den første presse ve meldte sig.

Jeg fik lov til at presse, endelig! 7 presseveer og 10 min senere kom vores pige til verden.

Så en lynfødsel på 1 1/2 time fra vandet blev taget til hun var ude. Jordemoderen sagde at det var imponerende at jeg som førstegangsfødende havde så hurtigt et forløb, og at ikke mange førstegangsfødende kunne nøjes med at presse så kort tid.

Men det hurtige forløb havde så desværre også resulteret i at jeg gik en del i stykker, og blev syet meget. Men det er et ringe offer for den største lykke i verden! Men selv om forløbet var hurtigt og en smule kaotisk følte jeg mig i rigtig trygge og kyndige hænder. Jordemoderen var simpelthen så sød og virkelig god til at få mig til at lytte. Min kæreste var også en uvurderlig støtte og jeg er ikke sikker på jeg havde klaret det uden ham ved min side.

Vores lille pige kom 11 dage overtermin, vejede 2943 gram og var 49 cm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyn fødsel
Kommentér på:
Lyn fødsel

Annonce